האגדה חוזרת? פורד קאפרי קמה לתחייה

פורד קאפרי היתה מכונית קומפקטית בתצורת קופה שיוצרה בין השנים 1968-1986, עם שלושה דורות ולא פחות מ-1.9 מיליון מכוניות שנמכרו ברחבי העולם. גם לארץ היא הגיעה, ואפילו במשך השנים היא התחבבה על עברייני המדינה שהיו מקושרים בשלל פרשיות פליליות שביצעו עם הרכב. כעת היא חוזרת לחיים לאחר 38 שנות היעדרות ואף מתוכננת להגיע לארץ בקרוב.

בניגוד לדורות הקודמים, בפורד מצטרפים לגל המכוניות החשמליות החדשות ששוטפות את אירופה, העושות שימוש בשמות מפורסמים מהעבר, שכל קשר בינן למציאות הינו דמיוני בלבד. כך למשל הוצגו לאחרונה אלפא ג’וניור החשמלית, לנצ’יה אספילון HF וגם אופל חשפה מכונית קונספט תחת השם מנטה. עבור פורד, מרבית החשמליות שלה עונדות שמות מוכרים, כמו המוסטאנג מאך E והאקספלורר החשמלי, וכעת מצטרפת גם הקאפרי.

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, לקאפרי החדשה עיצוב של קרוסאובר חשמלי מודרני בתצורת דמוי קופה ספורטיבי, אך למרות כל הנסיונות של היצרן להמחיש קשר לדורות היוצאים, בהחלט היינו יכולים לצפות לקצת יותר מקוריות בעיצוב, ולא רק נגיעות ורמיזות קוסמטיות קלות. למעשה המכונית נראית אפילו מאוד מוכרת בשל דמיון לדגמים כמו איוויז U6 הסינית שמכוניות בודדות שלה הצליחו להגיע לארץ לפני שהיצרן נקלע לקשיים, וכן לפולסטאר 2 השוודית-סינית. בכל מקרה, מדובר עדיין במכונית נאה בהחלט למראה אם כי לא פורצת דרך.

כחלק משיתוף פעולה נרחב עם קבוצת פולקסווגן בשנים האחרונות, הקאפרי פותחה על פלטפורמת ה-MEB הייעודית לדגמים חשמליים של קונצרן פולקסווגן, המשרתת כיום גם את ה-ID.5, אאודי Q4 וסקודה אניאק למשל. הממדים של הרכב ממוצעים לקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים, עם מרכב באורך 4.63 מטר, רוחב של 1.87 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 276 ס”מ. נפח תא המטען נדיב ועומד על 622 ליטר.

גם עיצוב הפנים של המכונית לא חורג מהמקובל כיום בענף החשמליות, וכולל עיצוב נקי עם מיעוט של מתגים פיזיים ושימוש בלוח מחוונים דיגיטלי “5, לצד מסך מולטימדיה אנכי בגודל “14.6 השולט על מרבית מערכות הרכב. אל אלו יצטרפו אבזור נדיב כסטנדרט וחבילת מערכות הבטיחות המקיפה והעדכנית של פורד.

היצע הדגמים יכלול גרסת הנעה אחורית הכוללת מנוע חשמלי המפיק 286 כ”ס, המאיץ את המכונית ל-100 קמ”ש ב-6.4 שניות, לצד הבטחה לטווח נסיעה עד 627 ק”מ עם סוללת 77 קוט”ש ותמיכה בטעינת DC מהירה עד 135 קוט”ש. מעליו תוצע גרסת הנעה כפולה עם צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 340 כ”ס, המאיצים את הרכב ב-5.3 שניות ל-100 קמ”ש לצד הבטחה לטווח נסיעה עד 592 ק”מ עם סוללת 79 קוט”ש ותמיכה בטעינת DC מהירה עד 185 קוט”ש.

פורד קאפרי החדשה צפויה להגיע לארץ ככל הנראה במחצית הראשונה של 2025

The post האגדה חוזרת? פורד קאפרי קמה לתחייה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

קופרה טווסקאן: הקרוסאובר החשמלי הראשון של קופרה יוצא לדרךקופרה טווסקאן: הקרוסאובר החשמלי הראשון של קופרה יוצא לדרך

קופרה טווסקאן (או טבסקאן אם בא לכם) ישווק בשתי גרסאות הנעה, אחורית עם 286 כ”ס או כפולה 340 כ”ס בדגם VZ, עם טווח נסיעה של 521 ק”מ עד 568 ק”מ לצד עיצוב קופה ותא נוסעים ייחודי ועשיר למראה.

בארץ: קוואסאקי נינג’ה 500 ו-Z500 החדשים

חברת מטרו מוטור תשיק בשישי הקרוב (12/7/24) את דגמי ה-500 סמ”ק החדשים של קוואסאקי, הנינג’ה 500 הספורטיבי וגרסת הנייקד שלו ה-Z500, המצטרפים לאופנוע הקרוזר אלימינייטור 500 ששיווקו החל בארץ לפני כשלושה חודשים. בכך משלימה היבואנית משפחת דגמי 500 סמ”ק חדשים, המחליפים את דגמי ה-400 סמ”ק ומבטיחים להיות יעילים וידידותיים יותר לסביבה כצו השעה, לצד אבזור ויכולות משודרגים. היבואן מייעד את הכלים (כמו קודמם) בעיקר לרוכבים מתחילים, או כאלו שמחפשים כלים מהנים לרכיבה, המשלבים גם נוחות וידידותיות למשתמש גם בחיי היום יום.

הנינג’ה 500 הוא אופנוע הכניסה לעולם הסופר ספורט של היצרן, הכולל גם גרסה מאובזרת יותר תחת השם ‘Ninja 500 SE’. צמד הכלים מקבל עיצוב קרבי יותר הלקוח מאופנועי הסופר ספורט של היצרן, הגדלת נפח למנוע שני הצלינדרים מ-399 סמ”ק ל- 451 סמ”ק עם הספק זהה לגרסת ה-400 היוצאת העומד על 45 כ”ס, לצד מומנט נדיב יותר של 4.3 קג”מ ב- 6,000 סל”ד. האופנועים מצויידים במערכת ASSIST & SLIPPER CLUTCH, דיסק קדמי גדול של 310 מ”מ וחיבור לטלפון החכם דרך המסך.

לדגם ה- SE התווספו מסך TFT צבעוני, מפתח חכם וסכימת צביעה ייחודית לדגם. לצד שדרוגים גם לשלדת האופנוע, נהנה הנינג’ה 500 ממשקל קליל יחסית של 171 ק”ג (משקל רטוב), או 172 ק”ג לדגם ה-SE. מחיר הדגם נקבע על 44,985 שקל ותוספת של 2,000 שקל לגרסת ה-SE.

קוואסאקי נינג’ה 500

הדגם השני ששיווקו מתחיל כעת הוא קוואסאקי Z500 החדש, המחליף גם הוא את גרסת ה-400 סמ”ק ולמעשה מהווה את גרסת הנייקד של הנינג’ה 500 החולק עימו מכלולים משותפים רבים. הנתונים הטכניים זהים לדגם הנינג’ה 500, אך משקל הכלי עומד על 167 ק”ג בלבד, או 168 ק”ג לדגם ה-SE המאובזר יותר מסך TFT צבעוני וסכימת צביעה ייחודית. מחיר הדגם נקבע על 43,985 שקל ותוספת של 1,000 שקל לגרסת ה-SE.

צמד הדגמים החדשים יושקו ביום שישי, ה-12.07 באירוע השקה חגיגי לכל דגמי משפחת ה-500 בין השעות 9:30 – 13:00 בסניף מטרו שופ, שוקן 32, ת”א. באירוע יינתנו הטבות תשלומים מיוחדות לרוכשים של 12 תשלומים בהוראת קבע או 24 תשלומים בכרטיס אשראי, ללא ריבית. 

The post בארץ: קוואסאקי נינג’ה 500 ו-Z500 החדשים appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.