יונדאי סונטה הייבריד החדשה 2024 בישראל – מחיר החל מ-213,900 שקליונדאי סונטה הייבריד החדשה 2024 בישראל – מחיר החל מ-213,900 שקל

למעט שימוש באותה מערכת הנעה היברידית 192 כ”ס, הסונטה הייבריד החדשה היא מכונית חדשה לחלוטין, דינאמית למראה, עם איכות נסיעה גבוהה יותר ותא נוסעים חדש וטכנולוגי.

עכשיו זה רשמי: שיווק ליפמוטור עוברת לסמלת עוד השנה

שנה ותשעה חודשים לאחר שנכנסה מטרו מוטור, היבואנית הגדולה בישראל בשוק הדו-גלגלי גם לענף המכוניות, עם התחלת שיווק מותג הרכב החשמלי מסין ליפמוטור, מאבדת היבואנית את הזיכיון לשיווק המותג בארץ, לא בשל ביצועי החברה, אלא בשל מהלך עולמי חדש, בו רכש לפני מספר חודשים קונצרן הרכב סטלנטיס 21% ממניות ליפמוטור הסינית בהשקעה אדירה של 1.5 מיליארד אירו, במהלך שבו הצהירה סטלנטיס על שיווק דגמי ליפמוטור באירופה ע”י סוכני החברה. 

במקרה שלנו, סטלנטיס הצטרכה להחליט מי ישווק את הליפ בישראל, קבוצת לובינסקי המשווקת חלק ממותגי סטלנטיס (פיג’ו, סיטרואן, DS ואופל), או חברת סמלת המשווקת גם היא בארץ מותגי סטלנטיס (פיאט, אבארט, אלפא רומיאו, ג’יפ וקרייזלר) אשר זכתה בזיכיון השיווק המקומי. ליפמוטור היא אחת מעשרות יצרני רכב סיניים אשר הסתערו על העולם החשמלי, אך מדובר באחד היצרנים הקטנים יותר, אך כזה שצומח בעקביות. במחצית הראשונה של השנה נמסרו בעולם למעלה מ 86,000 כלי רכב, בהשוואה ל-144,000 מסירות בכל שנת 2023, וכחלק מהאסטרטגיה החדשה לחדור לאירופה, שם החל לפעול בימים אלו מפעל הרכבה ראשון בפולין, מקווה היצרנית להגדיל משמעותית את מכירותיה בעולם. 

סמלת תייבא בשלב הראשון לארץ את הליפ T03 וליפ C10, שישווקו בפריסה ארצית עם הבטחה למחירים נגישים. הדגמים צפויים להגיע לישראל ברבעון הרביעי של 2024. במהלך שלוש השנים הקרובות צפויים להיות מושקים 4 דגמים נוספים, חלקם יגיעו עם טכנולוגיה היברידית REEV המבטיחה טווח חשמלי ארוך בשילוב עם מנוע בעירה.

אחד החידושים המשמעותיים בשיווק הליפמוטור T03 יהיה הגעתו של הדגם המחודש לארץ בתקינה אירופאית מלאה, בו הוא התעדכן במפרט בטיחות משודרג משמעותית הכולל 7 כריות אוויר ומערכות בטיחות אקטיביות מקוריות (בניגוד לצמד כריות אוויר וללא מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות כיום). בכך מתנער ה-T03 מנקודת התורפה העיקרית שלו בשיווק בארץ, שזכה להצלחה בינונית בלבד בעיקר בשל מפרט הבטיחות הדליל, שגובה גם במחיר גבוה מהצפוי (99,900 שקל). נותר לקוות שבסמלת יבחרו לשמור על תמחור תחרותי לדגם, שכן כל התייקרות עשויה לפגוע שוב בחדירת הדגם לארץ. בימים בהם שוק מכוניות המיני הצטמצמם ל-2 דגמי בנזין בלבד, עשויה סמלת בתמחור נכון של ה-T03 לייצר כאן להיט מכירות חדש בקטגוריית המיני.

לצידה של המכונית, יחל ברבעון האחרון של השנה היבוא של ה-C10 – קרוסאובר חשמלי משפחתי המבוסס על פלטפורמת LEAP 3.0 מפיתוח עצמי, וכולל סוללות המחוברות ישירות לשלדה (CTC). הרכב ישווק עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 218 כ”ס ומומנט מרבי של 32.6 קג”מ וסוללה בקיבולת של 70kWh המבטיחה טווח נסיעה של כ-420 ק”מ בתקן WLTP . הדגם החדש עומד בתקנות המחמירות ביותר של GSR2 , עם שלל מערכות בטיחות אקטיביות המבוססות על חיישן LIDAR כסטנדרט.

לדברי שי פלדמן, מנכ”ל סמלת: “אנו גאים על הזכייה בזיכיון ייבוא רכבי ליפמוטור בישראל, שכן זהו צעד משמעותי וחשוב בכניסתנו לסגמנט הרכב המשפחתי החשמלי. סמלת תחל בקרוב בשיווק המותג LEAP בישראל ואנו צופים אלפי מכירות למותג כבר בשנה הבאה”.

השאלה היחידה שנשאלת היא, מה עם התחרות? עם קבלת הזיכיון של ליפמוטור, מחזיקה סמלת כבר בלא פחות מ-16 מותגי רכב אותם היא משווקת בישראל, הכוללים את דגמי פיאט, אבארט, אלפא רומיאו, ג’יפ, קרייזלר, סובארו, ג’יפ, קרייזלר, פרארי, מזראטי, ראם, פיאט מסחריות, איווקו, WEY והונגצ’י.

The post עכשיו זה רשמי: שיווק ליפמוטור עוברת לסמלת עוד השנה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

יבואנית סוזוקי תחל לשווק בקרוב את CHANGAN הסינית בישראל

קבוצת מכשירי תנועה, הפעילה בשוק 75 שנה ומייבאת כיום את דגמי סוזוקי לישראל, המשאיות של MAN ועוד, מצטרפת סוף סוף ליבוא של רכבים מסין, ותחל לשווק עוד השנה את מותג הרכב צ’נג’ן, אשר מתחילת השנה מדורג במקום הרביעי בייצור מכוניות בסין, אחרי BYD, ג’ילי וצ’רי. כזכור, לפני כשנה הודיעה החברה על רכישת 60% ממניות EV מוטורס, יבואנית JAC, LEVC ודגמים סיניים נוספים, אולם בפברואר האחרון הודיעה החברה על ביטול העסקה.

עם קבלת הזיכיון ליבוא דגמי CHANGAN, מצטרפת מכשירי תנועה לשלל יבואני הרכב הגדולים בישראל המייבאים מותגי רכב מסין, אשר הפכו ברוב המקרים למנועי הצמיחה המרכזיים בהתפתחות היבואנים בארץ.

לדברי היבואנית, בשנת 2023 מסרה צ’נג’ן בעולם מעל ל-2.1 מיליון רכבים והיא דורגה במקום השלישי בין יצרני הרכב הסיניים, והצפי שבשנת 2024 תמכור 2.8 מיליון רכבים. יחד עם זאת, במחצית הראשונה של השנה נראה שהיצרן מדורג במקום הרביעי בייצור מכוניות בסין, אך ללא ספק מדובר עדיין בענק רכב סיני נוסף. 

בחברה מתכננים לפתוח אולם תצוגה ראשון בישראל עוד השנה, כאשר הדגם הראשון שיגיע הוא דיפל 07 (Deepal 07), קרוסאובר חשמלי גדול יחסית מסגמנט ה-D-SUV, עם בסיס גלגלים של 290 ס”מ המבטיח תא נוסעים מרווח למדי, לצד עיצוב מודרני ונאה, ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי ודירוג בטיחות 8 הגבוה ביותר של משרד התחבורה הישראלי. במחצית השניה של 2025 אמור המותג להצטרף לקטגוריית ה-C-SUV הלוהטת יותר (כמתחרה ל-BYD אטו 3, ג’ילי גיאומטרי C ואחרים) עם דגם נוסף שיגיע.

בקבוצת “מכשירי תנועה” מתכוננים לשיווק דגמי CHANGAN בישראל עם בניית רשת מכירות חדשה בפריסה ארצית בתמיכת התפעול והשירות הרחבה והמקצועית של מכשירי תנועה. לטובת העניין החלה הקבוצה בגיוס אנשי מקצוע מתחום המכירות, שירות וטכני ועוד, על מנת להעניק חווית לקוח בכל אחד מנקודות המפגש עם הלקוח (רכישה, שירות).

יו”ר “מכשירי תנועה” צבי נטע: “אנו נרגשים להביא את חדשנותו של היצרן CHANGAN, ענק הרכב הסיני לישראל. הדגם מייצג את עתיד תעשיית הרכב, ואנו בטוחים שהצרכן הישראלי יעריך את האיכות והחדשנות שמציע המותג.”.

The post יבואנית סוזוקי תחל לשווק בקרוב את CHANGAN הסינית בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

סמארט #3 במבחן: אלטרנטיבה אמיתית לשוק היוקרה או עוד פרמיום טק?

8 חודשים לאחר שהחל השיווק המחודש של מותג סמארט בישראל לאחר כמה שנות היעדרות, רושם המותג בגלגולו החדש תחת בעלות משותפת של ג’ילי הסינית ומרצדס הצלחה מרשימה במכירות, עם 741 מסירות בישראל מתחילת 2024, נתון הגבוה משמעותית ממכירות המותג בארץ ב-10 שנים שקדמו להפסקת השיווק. המעבר מהתמקדות ברכבי מיני עירוניים קטנים, יעילים אך יקרים לעבר SUV חשמליים אופנתיים ומעוצבים מספק לעת עתה את הסחורה, ולאחר השקה מוצלחת של הסמארט #1, משיקה כלמוביל היבואנית דגם שני בישראל והוא ה-#3.

עיצוב בהשפעה חזקה יותר של מרצדס

הסמארט #3 היא למעשה גרסת הכאילו קופה הספורטיבית למראה של הסמארט #1, החולקת עימה את אותה שלדה ומפרט טכני בשינויים קלילים, ומדובר באחות חורגת נוספת במשפחת ה-SUV החשמליים של קונצרן ג’ילי הסיני, הכולל גם את דגמי וולוו EX30, זיקר X ובקרוב גם נציגה חדשה מבית לינק&קו. בניגוד לכל אלו שפחות התחברו לעיצוב הייחודי של הסמארט #1 שעיצוב הזנב שלו לא בא לכולם טוב בעין, לסמארט החדשה עיצוב מרהיב דמוי קופה, שמצליח לשדר יוקרה ואלגנטיות, עם יותר דמיון לקווי העיצוב של דגמי מרצדס בזנב של המכונית, הכולל גג משתפל לאחור וקווי עיצוב אתלטיים התורמים למראה נחשק ומסובב ראשים על הכביש.


גם הממדים החיצוניים צמחו מעט עם מרכב באורך 4.4 מטרים (13+ ס”מ), רוחב של 1.82 מטר (ללא שינוי) וגובה של 1.55 מטר, הנמוך דווקא ב-8 ס”מ בשל המעבר לעיצוב דמוי קופה. נפח תא המטען עומד על 370 ליטר (47+ ליטר) ולדגם תא אחסון נוסף מתחת לרצפה המאפשר אחסון של כבל הטעינה ועוד. גלגל רזרבי לעומת זאת, נעדר מהתפריט.

אבזור הדגם ממשיך להיות עשיר כסטנדרט וכולל מבחוץ תאורה היקפית מלאה מסוג LED, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, חישוקי “19 קלים, ידיות פתיחת דלתות נשלפות חשמלית, גג זכוכית פנורמי, שמשות אחוריות מושחרות, דלת תא מטען חשמלית, קיפול מראות חשמלי וכניסה והנעה ללא מפתח.

תא נוסעים 

בתא הנוסעים מציעה המכונית את אותו עיצוב מוכר של ה-#1 בשינויים קלים, המתרכזים בסביבת הנהג בעיקר בעיצוב קונסולת המכשירים המרכזית, הזוכה לשלושה פתחי מיזוג עגולים הכוללים תאורת אווירה משולבת בהן בסגנון מרצדס, במקום פתחי מיזוג מלבניים. לוח השעונים “9.2 צר, אך כולל את כל מה שחיוני לנהיגה, ומסך המולטימדיה בגודל “12.8, ושניהם מלווים בגרפיקה ייחודית בסגנון מעט ילדותי, אולם בהחלט שונה ויוצר ייחודיות. למערכת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, והתפעול שלה דורש היכרות מוקדמת. חבל רק שכיוונון תחנות רדיו הפך למשימה לא ממש ידידותית למשתמש, אולם לשמחתנו יש גם “סרגל כפתורים” שמאפשר גישה מהירה לכמה מערכות חיוניות תוך כדי נהיגה ואינו דורש התעסקות מיותרת עם המסך. עיצוב סביבת הנהג והנוסעים מרשים מאוד ומספק בהחלט ניחוח יוקרתי, אולם איכות ההרכבה אינה מהטובות ונתקלנו בכמה זמזומים של פלסטיקים במהלך הנסיעה (דבר שלא בטוח היינו שמים לב אליו אם לא היה מדובר ברכב חשמלי כה שקט). אל אלו מצטרפים תאורת אווירה מרהיבה בשלל גוונים ומערכת קול איכותית עם רמקולים של Beats, אך זו מוצעת רק מרמת הגימור השניה. נקודת תורפה עיקרית בדגם היא גג הזכוכית הפנורמי הענק, שאמנם מספק אור ואווירה נעימה בחלל הרכב, אך אינו כולל וילון ובשמש הישראלית בשעות היום החמות מדובר כבר במטרד למרות שהוא מסנן 99% מקרינת ה-UV. מומלץ ביותר לרכוש וילון תואם לצמצום המפגע בשעות החמות.

אבזור הפנים כבר מרמת הגימור הבסיסית כולל: בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג אחוריים, חימום מושבים קדמיים והגה, ריפודי עור מלאכותיים למושבים, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, בלם יד חשמלי עם פונקציה של Auto-Hold, ושלל תאי אחסון שימושיים. רמת הגימור השניה שנבחנת כאן, מוסיפה גם ריפודי עור אמיתיים, משטי טעינה אלחוטי לנייד, תצוגת נתונים “10 על השמשה הקדמית וכאמור את מערכת השמע המשודרגת של Beats. עם בסיס גלגלים של 276 ס”מ ופלטפורמה חשמלית ייעודית המספקת רצפה שטוחה מאחור, מדובר במכונית מרווחת מאוד גם לנוסעים מאחור, אך הספסל האחורי אינו נע על מסילה בדומה ל-#1.

על הכביש

הגרסה הנבחנת כאן הינה גרסת ההנעה האחורית הכוללת מנוע חשמלי המפיק 272 כ”ס ו-35 קג”מ המספק ביצועים נמרצים עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.8 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ”ש, המלווים בהתנהגות כביש טובה ובטוחה. נוחות הנסיעה מעט קשיחה במהירויות נמוכות ולעתים מרגישים את המהמורות בכביש העירוני יותר ממה שהיינו רוצים, אולם הנוחות משתפרת ככל היוצאים לכבישים בין עירוניים והמהירות עולה. מדובר גם במכונית שקטה מאוד, עם נהיגה חלקה ונטולת ויברציות, וכל מי שיעבור מרכב בנזין אליה ירגיש מיד עם הקפיצה המשמעותית באיכות הנהיגה. בסעיף החשמל, מצוידת המכונית בסוללת 66 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה של 455 ק”מ (תוספת של 20 ק”מ לעומת ה-#1 המקבילה, בשל העיצוב האווירודינמי יותר), ובמציאות התקרבנו ל-390 ק”מ בנהיגה שגרתית במצב נהיגה “Eco” וללא נסיונות לסחוט ביצועים ספורטיביים. יש גם אפשרות לנסיעה על דוושה אחת וללא שימוש כמעט כלל בדוושת הבלמים, שלרוב עובדת היטב, אם כי עדיין לא ברמה של טסלה למשל. גם אפשרויות הטעינה כאן הן טובות מהמקובל עם טעינה ביתית אפשרית עד 22 קילוואט המאפשרת טעינה כמעט מלאה ב-3 וחצי שעות בלבד, וטעינת DC מהירה עד 150 קילוואט המאפשרת טעינת 10-80% מהסוללה בחצי שעה בלבד.

עבור חובבי נהיגה ספורטיבית יותר, מוצעת גם גרסת Brabus כפולת הנעה המפיקה 428 כ”ס ומאפשרת תאוצה של רקטה ל-100 קמ”ש בתוך 3.7 שניות בלבד. מקווים לנהוג גם בה בקרוב.

בטיחות

המפרט הבטיחותי הסטנדרטי כולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שטח מת במראות הצד ועוד, רק חבל שהתרעה על תנועה חוצה מאחור מסופקת רק מרמת הגימור השניה. מעבר לכך, בהתאם לדרישות הבטיחות החדשות והמחמירות באירופה, במהלך הנסיעה מסופקים שלל צפצופים של התרעות בטיחות שלמען האמת די מטרידים, אולם ניתן את רובם לנטרל בהגדרות דרך המסך, אך הן מתאפסות בכל כיבוי של הרכב. מעבר לכך, לדגם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

פרמיום או יוקרה?

מותג סמארט רוצה להיות מותג יוקרה והאמת שהוא נע על הגבול הדק שבין דגמי הפרמיום טק לדגמי היוקרה האמיתיים, כאשר את ההבדלים בינו לבין דגמי היוקרה תמצאו בעיקר באיכות ההרכבה שעדיין לא ברמה של הטובות שבמותגי היוקרה. יחד עם זאת, בכל הנוגע לאיכות הנסיעה, העיצוב, האבזור והבטיחות הוא כבר ללא ספק שם…

במחיר התחלתי של 205 אלף שקל, הסמארט #3 יקרה ב-15 אלף שקל מהסמארט #1 ואף מתמקמת מבין היקרות בדגמי ה-SUV החשמליים הקומפקטיים (יקרה משמעותית מזיקר X, אך מעט זולה מוולוו EX30 ברמת גימור מקבילה. אבל הסמארט החדשה רוצה להיות מותג יוקרה ומול דגמים כמו מרצדס EQA, וולוו C40 וב.מ.וו IX2 למשל, היא זולה ביותר מ-110,000 שקלים וזה המון כסף. האם הם מצדיקים תוספת כה גדולה במחיר מולה? ממש לא בטוח.

The post סמארט #3 במבחן: אלטרנטיבה אמיתית לשוק היוקרה או עוד פרמיום טק? appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

במחיר של 219,900 שקל! סובארו קרוסטרק E בוקסר בישראל (היברידי מתון)

חברת סמלת, יבואנית סובארו, מרחיבה את משפחת הקרוסטרק ומתחילה בשיווק דגם ה-e-BOXER, הגרסה ההיברידית הקלה של הדגם, שאמורה להיות חסכונית וידידותית יותר לסביבה. עוד לפני שנדבר על יכולותיה, חשוב להתעכב רגע על המחיר: 219,900 שקל, שהם בדיוק 40,000 שקל מעל גרסת ה-EXECUTIVE היקרה של הדגם עד כה, המקבילה לדגם החדש גם באבזור. ולחשוב שעד לא מזמן יכולתם לרכוש את הדגם המאובזר ביותר של הפורסטר ב-20,000 שקל פחות. חבל רק שיבואני הרכב ממשיכים לייבא לכאן דגמים לא רלוונטיים לשוק המקומי, במקום להתמקד ביבוא דגמים עממיים ונגישים יותר.

הדגם החדש מצויד באותו מנוע בוקסר 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר מוכר, אשר משודך למנוע חשמלי המפיק 16.5 כ”ס, אך ההספק המשולב עומד על 136 כ”ס בלבד (במקום 152 כ”ס בדגם הבנזין) וגם המומנט המרבי נמוך יותר ועומד על 18.6 קג”מ לעומת 20 קג”מ. למנוע משודכת הנעה כפולה כסטנדרט ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם 7 הילוכים (במקום 8) והתאוצה זהה לגרסת הבנזין עם 10.5 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית זהה של 198 קמ”ש. אם חשבתם שהדגם יציע לכם לפחות צריכת דלק נמוכה יותר, אז כאן מחכה הפתעה עם נתון יצרן של 12.98 ק”מ לליטר בממוצע, לעומת 13.51 ק”מ לליטר בממוצע, ואל אלו מצטרפים גם מיכל דלק קטן יותר בנפח 48 ליטר (לעומת 63) והיעדר גלגל רזרבי בשל ניצול המקום לסוללה. לקינוח, גם דרגת זיהום האוויר זהה ועומדת על 14 לשני הדגמים.

לפחות אבזור הדגם הוא העשיר במשפחת הדגם בארץ וכולל: חישוקי גלגלים “18, קיפול מראות חשמלי, שמשות אחוריות כהות, גג שמש חשמלי, קיפול מראות חשמלי, תאורה ראשית בטכנולוגית LED עם מתזים לשטיפת הפנסים, מסך מולטימדיה “11.6 עם קישוריות ל-Auto Android / CarPlay Apple, כ-4 שקעי USB, מושבים קדמיים מחוממים, בלם יד חשמלי, מושב נהג מתכוונן חשמלית, ריפודי עור למושבים, מערכת X-MODE לשטח, בורר מצבי נהיגה, מערך מצלמות היקפיות ועוד.

אבזור הבטיחות כולל 8 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית מלפנים, מערכת לסיוע בשמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) כולל מערכת “זחילה בפקקים”, מעבר אוטומטי בין אור דרך לגבוה, ניטור תנועה בשטחים מתים, התראה על תנועה חוצה מאחור ועוד.

The post במחיר של 219,900 שקל! סובארו קרוסטרק E בוקסר בישראל (היברידי מתון) appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.