הוזלת מחירים משמעותית: עידן חדש למותג היוקרה הסיני NIO בישראל

קצת יותר משנה לאחר שהחלה דלק מוטורס ביבוא של דגמי מותג היוקרה NIO הסיני, במהלך שונה מהמקובל שכלל יבוא עקיף של המכוניות לישראל דרך דילר של NIO בנורבגיה, עוברת היבואנית לעידן חדש עם קבלת זיכיון היבוא הרשמי ישירות מ-NIO מסין, במהלך שתורם בראש ובראשונה להפחתת מחירים ומחירון חדש ומוזל משמעותית בארץ. כחלק מההשקה המקומית המחודשת, השיקה החברה גם את בית NIO החדש בהרצליה פיתוח והציגה את תכניותיה לעתיד, הכוללות בין השאר גם השקת דגם חדש נוסף בחודש הקרוב.

השיווק של NIO החל בישראל באוקטובר 2023 ועד כה התנהל בעצלתיים, עם 162 מכוניות שעלו עד כה לכביש. המעבר של דלק מוטורס כעת ליבוא רשמי ישירות מסין, הכולל מחירון חדש ומוזל משמעותית, עשוי להקפיץ משמעותית את מכירות המותג, אם כי שוק היוקרה סובל בשנה החולפת מירידה במכירות, הן בשל המלחמה והמצב הכלכלי המאתגר, והן בשל מעבר חד של חלק גדול מהלקוחות לעבר מותגי ה-“פרמיום-טק” אשר מטשטשים משמעותית את הפער מדגמי יוקרה אמיתיים, ונהנים ממחירים זולים משמעותית. NIO מצידה, מנסה לשחק בשני המגרשים. מצד אחד החברה טוענת שהם “חברת טכנולוגיה שמייצרת רכבים”, ומצד שני הם מתעקשים שהם מתחרים עמוק בשוק היוקרה במותגי הרכב היוקרתיים מגרמניה.

אולם תצוגה NIO הרצליה

טעמתם כבר את ה-City Drink של NIO? 

כחלק מההשקה המחודשת של המותג, השיקה הבוקר רשמית NIO את מרכז האירוח החדש בהרצליה (שם חדש לאולם תצוגה…), בו לקוחות יוכלו להתרשם מהטכנולוגיות והחדשנות, להיפגש עם יוזרים (לקוחות…) אחרים ולהנות מה-City Drink הייחודי של המותג (במקום קפה או קולה זירו… משקה ייחודי בטעמים מותאמים לכל אולם תצוגה של NIO ברחבי העולם). בהמשך, ייפתחו 2 אולמות תצוגה נוספים חדשים למותג, בחיפה ובדרום הארץ.

התאמת הרכבים לשוק הישראלי

עוד לפני סוף השנה תשיק החברה עדכון תוכנה משמעותי לדגמים (כולל לאלו שכבר נעים על הכביש), הכולל הטמעת השפה העברית במערכת ההפעלה של הרכב, במסך המרכזי ובלוח המחוונים אשר כולל גם את ספר הנהג הדיגיטלי, הטמעת מפות של מדינת ישראל יחד עם מערכת הניווט המקורית של היצרן, וכן הוספת מצב One Pedal feeling, הכולל בלימה רגנרטיבית עוצמתית יותר (מצב High) ושימוש בבלימה הרגנרטיבית עד לעצירה מלאה של הרכב, כיול מחודש להגה הכוח החשמלי לתחושה טבעית ודינאמית יותר, עדכון למערכות הבטיחות ועוד.

אולם תצוגה NIO הרצליה

NIO ET5 – ירידת מחירים עד 50,000 שקל

חזרתן של עמדות החלפת הסוללות לשוק הישראלי

בדלק מוטורס נותרו נאמנים לעניין תחנות החלפת הסוללות, אשר דגמי NIO תומכים בהן, ולמרות שני פרוייקטים מסוג זה כשלו בארץ (בטר פלייס, וקטנועי גוגורו שיובאו ע”י מטרו מוטור), בחברה מאמינים שהחסם העיקרי העומד עדיין בפני לקוחות בישראל הוא מה יהיה בעתיד עם הסוללה, שהחלפתה עולה כמה עשרות אלפי שקלים טובים. הפיתרון של NIO הוא שוב מודל של רכישת הרכב ללא הסוללה, ובמקום זה מודל שכירות חודשי של הסוללה שיאפשר גם טעינה ביתית רגילה, גם טעינת DC מהירה וגם החלפת סוללה בחדשה תוך 4 דקות בתחנת החלפת סוללות ראשונה שתיפתח באזור ת”א. במקרה הזה, לדעתי האישית מדובר בפרויקט יקר להחריד (עלות מוערכת של מיליון דולר לעמדת החלפת סוללות אחת), ובהתחשב בכך שהמדינה שלנו קטנה, הרכבים מגיעים עם סוללות גדולות שמאפשרות טווחי נסיעה גדולים כיום ופריסת עמדות הטעינה הציבוריות צוברת תאוצה, קשה לנו לראות הצדקה לעמדת החלפת סוללות מסוג זה בארץ, וזה עוד לפני שדיברנו על הנדל”ן היקר להחריד שעמדות אלו דורשות.

NIO EL8

NIO EL8 – ספינת הדגל החדשה שתושק בחודש הקרוב בארץ

שנה חדשה – ספינת דגל חדשה

את פתיחת ההזמנות ל-2025 עם המיצוב המחודש של הדגמים, מלווה NIO גם בפתיחת הזמנות מוקדמת של ה-EL8 הצפוי להגיע לארץ בסמוך לסוף השנה. הדגם יחליף את ה-ES8 וממוצב כספינת הדגל החדשה של המותג. ה-EL8 הוא קרוסאובר יוקרתי בגודל מלא עם אורך של מעל 5 מטרים המיועד להסעת 6 נוסעים בנוחות הגבוהה ביותר, וכולל הנעה כפולה עם צמד מנועים חשמליים בהספק כולל של 653 כ”ס, אשר יחד עם סוללת 100 קוט”ש מבטיח טווח נסיעה של עד כ-510 ק”מ, לצד ביצועים ספורטיביים עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.1 שניות. רשימת האבזור עשירה במיוחד וכוללת בין השאר: מתלי אוויר אדפטיביים, בלמי Brembo, מערך הנהיגה האוטונומית NIO Aquila הנרחב, אבזור עשיר ועוד.  הדגם ישווק ב-3 רמות גימור לבחירה, במחירים של 584,900-619,900 שקל.

מחירון חדש ומוזל לדגמי NIO

כאמור, כחלק מהמהלך החדש, מבקשת היבואנית להנגיש יותר את דגמי NIO לקהל רחב מבעבר, עם מחירון חדש הכולל הפחתות מחיר חדות. דגם ה-ET5 מוזל עד 65,000 שקל ומחירו מתחיל כעת מ-294,900 שקל ועד ל-364,900 ₪ לרמת הגימור הבכירה.  מחירי ה-EL6 פוחתים עד 74,000 שקל וינועו בין 394,900 ₪ לגרסת הכניסה ועד ל-429,900 ₪ לרמת הגימור הבכירה. דגם ה-EL7 מוזל ב-20,000 שקל ומחירו ינוע בין 535,000-555,000 שקל. חשוב לציין שמחירים אלו מיועדים לרוכשים עכשיו ולדגמי 2024, משום שליבואן, כמו לשאר יבואני החשמליות בישראל, אין כיום שום מידע מה יהיה המס החדש שיוטל על החשמליות ב-1 בינואר הקרוב.

The post הוזלת מחירים משמעותית: עידן חדש למותג היוקרה הסיני NIO בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מלכת המכירות משתדרגת ומתייקרת: BYD אטו 3 המחודשת בישראל

קצת יותר משנתיים לאחר שנחת בארץ BYD אטו 3, רכב הפנאי החשמלי והמשפחתי של היצרן, שהפך גם למכונית הנמכרת ביותר בישראל, שממנה נמכרו כאן עד כה יותר מ-27,500 רכבים, מתחילה שלמה מוטורס בשיווק דגמי 2025 של הדגם, לאחר שעבר מתיחת פנים קלילה של אמצע החיים, שעיקרה קוסמטית-עיצובית.

במסגרת מתיחת הפנים שתי רמות הגימור של הדגם המוצעות בישראל מקבלות לראשונה חבילת עיצוב חיצוני שחורה הכוללת: קורה D שחורה (במקום קורת הקשקשים הכסופה הקיימת כיום), מסגרות חלונות שחורות (במקום מסגרות כרום הקיימות כיום), חלונות אחוריים כהים כולל שמשה אחורית והסרת כיתוב Build Your Dream מדלת תא המטען. אל אלו מצטרפת גם יכולת התקנת וו גרירה עד 750 ק”ג (עם ובלי בלמים).

לראשונה תוכלו להזמין את הדגם גם עם תא נוסעים מעודכן בצבע שחור. בנוסף לריפוד הקיים תוצע אופציה עם ריפוד בצבע שחור בשילוב תיפורים צהובים. גם רשימת האבזור עודכנה וכוללת אוורור למושבים הקדמיים בשתי רמות הגימור, התראת עייפות הנהג, חיישן גשם, מצלמת דרך מקורית המקליטה כסטנדרט והכנה למנעול אלכוהול. מנגד, חימום מושבים והגה רק יוצעו רק ברמת גימור דיזיין (בגרסה היוצאת היה חימום מושבים  גם בקומפורט).

BYD אטו 3 החדשה 2025

הדגם המחודש גם תומך בטעינת DC מהירה יותר שגדלה מ-88 קילוואט ל-110 קילוואט, מה שאומר שזמן הטעינה מ-10% ל-80% סוללה עומד על 35 דקות. לשמחתם של הלקוחות, הדגמים החדשים של האטו 3 יוצעו גם עם מרווח טיפולים משודרג בהשוואה לדגם היוצא, עם טיפול נדרש כל 30,000 ק”מ או משך זמן של שנתיים.

BYD ישראל תציע מרווח טיפולים משודרג זה לכל הדגמים הבאים: BYD טאנג (המחודש) BYD סיל (רטרואקטיבית לכל הדגמים שנמסרו עד היום) והדגמים החדשים, BYD סיל יו לצד ה-BYD אטו 3 המחודש.

מחיר BYD אטו 3 מתייקר ויעמוד על 169,990 לדגם הקומפורט (עלייה של 1,490 ₪ מהדגם היוצא) ו-177,500 שקל לגרסת הדיזיין (עלייה של 1,510 ₪ מהדגם היוצא).

The post מלכת המכירות משתדרגת ומתייקרת: BYD אטו 3 המחודשת בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.