דור 3: פולקסווגן טיגואן החדש בישראל

8 שנים לאחר שהוצג הדור השני של פולקסווגן טיגואן, ו-3 שנים לאחר שזכה הדגם למתיחת פנים מקיפה, משיקה צ’מפיון מוטורס היבואנית את הדור השלישי של הטיגואן בישראל, שמבקש להתקרב לעולמות הפרמיום, אך גם סובל מתג מחיר שהתייקר משמעותית, כחלק מגל התייקרויות שעובר שוב שוק הרכב החדש בישראל ובעיקר אלו המונעים בדלק.

הטיגואן החדש פותח על פלטפורמת ה-MQB-EVO החדשה של היצרן, המהווה פלטפורמה מעודכנת של הדור היוצא הכוללת תמיכה ביחידות הנעה היברידיות, ואף משרתת את הדור החדש של סקודה קודיאק שהושק בשבוע החולף בארץ. לצד עיצוב חדש ומודרני יותר לרכב, המהווה התקדמות גדולה מול הדור היוצא, מדובר גם ברכב אווירודינמי משמעותית עם מקדם גרר של 0.28 לעומת 0.33 בדור היוצא, מה שמבטיח יעילות אנרגטית טובה יותר לצד נסיעה שקטה יותר.

תא הנוסעים עושה צעד משמעותי לעבר עולמות הפרימיום, עם עיצוב חדש לחלוטין וסביבת נהג ונוסעים הרבה יותר נעימה ומתקדמת, הכוללת עיצוב נקי יותר, עם מסך מולטימדיה “12.9 כסטנדרט השולט על מגוון מערכות הרכב, לוח שעונים דיגיטלי מלא “10.25, מעבר של ידית ההילוכים האלקטרונית אל מאחורי ההגה, במהלך שמפנה יותר שטח לתאי אחסון בקונסולה המרכזית, וכן שדרוג ניכר של איכות החומרים וההרכבה, המלווים גם בתאורת אווירה מתקדמת. הממדים החיצוניים כמעט ולא השתנו למעט תוספת של 3 ס”מ באורך המכונית, המשפיעה בעיקר על תא מטען גדול יותר בנפח 652 ליטר.

הדגם ישווק ב-3 רמות גימור לבחירה:LIFE הבסיסית הכוללת את לוח השעונים הדיגיטלי , מולטימדיה “12.9 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים דיגיטלית עם 3 אזורים ופתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום מושבים קדמיים, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, תצוגת נתונים על השמשה הקדמית, משטח טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה פנימית, חישוקי “18, שמשות אחוריות מושחרות ותאורת מטריקס LED בחזית.

רמת הגימור הגבוהה יותר R-Line כוללת בנוסף: גג זכוכית פנורמי חשמלי, מערכת שמע משודרגת Harman Kardon, מערכת מתלים אדפטיביים, וו גרירה מתקפל, חישוקי “19, קו עיצוב חיצוני ופנימי R-Line עם תאורת אווירה מורחבת ועוד. רמת הגימור השלישית: R-Line + כוללת גם חישוקי “20, מסך מולטימדיה “15, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם פונקציית עיסוי, אוורור וחימום וריפודי עור למושבים.

הדגם ישווק בשלב הראשון עם מנוע הטורבו 1.5 ליטר המוכר, אשר זוכה לראשונה לתמיכה היברידית קלה. הספק המנוע עומד על 150 כ”ס ו-25.5 קג”מ, והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים. התאוצה ל-100 קמ”ש עומדת על 9.1 שניות, המהירות המרבית על 201 קמ”ש וצריכת הדלק על 14.9 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

הטיגואן החדש מציע עליית מדרגה בכל הנוגע לבטיחות בהשוואה לדור היוצא עם מגוון מערכות עזר מתקדמות להגנה אקטיבית ופסיבית כסטנדרט, בכל רמות הגימור, הכוללים בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת Travel Assist, בלימה אוטומטית בחירום עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, שמירה אקטיבית על נתיב, זיהוי רכב בשטח מת, זיהוי תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום אוטומטית בנסיעה לאחור (זיהוי אובייקט או תנועה חוצה) מערכת לניטור עייפות והיסח דעת נהג, מערכת אקטיבית לסיוע בחניה, זיהוי תמרורים, 9 כריות אוויר ועוד. 

המחירים ממשיכים להתייקר ויחלו מ-217,900 שקל לגרסת הכניסה, כ-254,900 שקל לרמת הגימור האמצעית ועד 264,900 שקל לרמת הגימור הבכירה.

The post דור 3: פולקסווגן טיגואן החדש בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

ג’ילי משומשת באחריות: יבואנית ג’ילי משיקה מחלקת יד 2

קרוב ל-3 שנים לאחר שהושק מותג ג’ילי בישראל ולאחר שכבר נעים על כבישי הארץ כ-16,000 רכבים מסוג ג’ילי גיאומטרי C, מעלה ג’ילי הילוך ומשיקה את “Geely Select”, תכנית חדשה לרכישת ג’ילי משומשת מבית היבואן, לאחר שעברה בדיקה מקיפה, השבחה בעת הצורך ומוצעת עם אחריות יבואן, במהלך שעשוי להקל על הלקוחות ברכישת ג’ילי מיד שניה. לדברי היבואן,  מדובר ביבואנית הרכב החשמלי הראשונה בישראל להציע רכבים חשמליים מבעלות קודמת.

לדברי ג’ילי, התוכנית נועדה להעניק ללקוחות חוויית רכישה חלקה ובטוחה, תוך הסרת הדאגות והחסמים הקיימים ברכישת רכב חשמלי בשוק הרכבים המשומשים. השירות החדש זמין כעת בסוכנויות GEELY המורשות ברחבי הארץ המונות כיום תשעה  מרכזי שירות, מכירת רכב חדש ומכירת רכב יד שנייה. האחרונה שבהן נפתחה בימים האחרונים באילת.

לקוחות שירכשו רכב חשמלי במסגרת תוכנית GEELY SELECT ייהנו מאחריות מקיפה הכוללת אחריות יצרן על הרכב למשך 5 שנים או 150,000 ק”מ, ואחריות יבואן מורחבת על סוללת המתח הגבוה ל-10 שנים או 200,000 ק”מ. 

כלי הרכב הנכללים בתוכנית GEELY SELECT עומדים בסטנדרטים המחמירים ביותר ועוברים 133 בדיקות תקינות מקיפות – חיצוניות, פנימיות ומכאניות. כלל הרכבים הם כאלה שיובאו על ידי היבואן הרשמי בלבד וכוללים היסטוריית טיפולים מתועדת והם בעלי היסטוריית בעלות נקייה משעבודים וזכויות צד ג’. 

לדברי רונן יבלון, מנכ”ל GEELY ישראל: “אנחנו גאים להשיק את תוכנית GEELY SELECT שמביאה לישראל סטנדרט חדש בשוק הרכבים החשמליים מבעלות קודמת. לאחר כמעט שלוש שנים של מכירה ושירות לנהגי ג’ילי, אנחנו בטוחים באיכות, באמינות וביכולות המרשימות של רכבי GEELY. זהו צעד נוסף בחיזוק מעמדנו כמובילים בשוק הרכב החשמלי בישראל ומוכיח את מחויבותנו לחדשנות ושירות איכותי.”

* מעוניינים לרכוש ג’ילי חדשה בתנאי 0 ק”מ מליסינג במחיר אטרקטיבי? הכניסו פרטים כאן

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

[contact-form-7]

The post ג’ילי משומשת באחריות: יבואנית ג’ילי משיקה מחלקת יד 2 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

2024 סובארו קרוסטרק e-BOXER היברידי בישראל – מחיר 219,900 שקל2024 סובארו קרוסטרק e-BOXER היברידי בישראל – מחיר 219,900 שקל

סובארו קרוסטרק  e-BOXER מצויד בסיוע חשמלי קל לטובת שיפור צריכת הדלק העירונית, הוא קצת מאובזר יותר אך עם תוספת מחיר נכבדה של 40,000 שקל זו גרסה די מיותרת ללא יתרונות משמעותיים.

KTM דיוק חוגג 30 שנה עם 3 דגמים חדשים בישראל

30 שנה לאחר שהשיקה KTM את סדרת אופנועי הכביש שלה תחת השם “DUKE”, חגגה אמש ד.ל.ב מוטוספורט היבואנית את אירוע ה-30 שנה למותג, עם השקת 3 דגמי DUKE חדשים הכוללים את הדור החדש והשלישי של הדיוק 390, גרסה מחודשת לדיוק 790 ודור חדש ורביעי לסופר דיוק 1390 הגדול והיקר אשר ישווק בגרסאות R ו-EVO בישראל.

הדגם הראשון שהושק הוא הדור החדש של KTM דיוק 390, דור שלישי לאחד מדגמי הכביש הפופולריים בנפחי המנוע הקטנים בארץ בשנים האחרונות, קטגוריה שאמנם התמלאה בשלל מתחרים בשנים האחרונות, אך סובלת מירידה בביקוש, הן בשל רצון הלקוחות (הצעירים ברובם) לרוץ לדגמים עם נפח מנוע גדול יותר, שחלקם מוצעים גם במחירים מאוד קרובים, והן כרגע בשל המלחמה, בה רבים מהרוכשים הפוטנציאליים הינם צעירים המשרתים בצבא במסגרת שירות סדיר או מילואים ארוך שדוחה רכישות.

הדיוק 390 החדש עבר עדכון נרחב, הגדול ביותר מאז הופיע הדגם בעולם בשנת 2011 שכולל שיפורי ביצועים, התנהגות, בטיחות וכמובן הנאה מהרכיבה. עבור שנת 2024, תוכננה שלדה חדשה בשני חלקים – שלדה מרכזית ותת שלדה חדשים לגמרי, זרוע אחורית חד-צדית קלה וקשיחה, אשר מציעים קשיחות משופרת, תחושה טובה יותר לרוכב, צוואר היגוי ומשולשים חדשים בזווית משופרת ויחד הם מחדדים את ההתנהגות וההנאה לרוכבים.

KTM דיוק 390 החדש 2024

הזרוע האחורית החדשה אפשרה למקם מחדש את הבולם האחורי, מה שתרם בתורו להגדלת נפח תיבת האוויר והנמכת גובה המושב ללא השפעה על ההתנהגות – מה שעשוי להגדיל עוד יותר את השימושיות והידידותיות לקהל גדול יותר של רוכבים. במקביל, גם היצע המנועים התחדש לגמרי וכעת הם קלים וחזקים מבעבר, בהם מנוע הסינגל בנפח 399 סמ”ק אשר בנוסף קיבל שדרוגים בראש המנוע ובתיבת ההילוכים ועומד כעת גם בתקן יורו 5.2.

בנוסף לכך, ה-390 DUKE קיבל גם מערך אלקטרוני חדש ובו מצבי רכיבה RAIN  ו-STREET ואף מצב תצוגה TRACK לראשונה בדגם זה הכולל גם בקרת זינוק. בנוסף לכך ישנן גם בקרות יציבות ואחיזה מקוריות, מצב סופרמוטו ב-ABS (ניתוק המערכת מהגלגל האחורי), לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5 אינץ’ הניתן לחיבור עם הטלפון החכם ואף את מערכת ‘קוויק-שיפטר+ שתוצע כאופציה. KTM 390 DUKE יימכר בישראל עם שנתיים אחריות ללא הגבלת ק”מ והמחיר עולה ונקבע על 39,990 שקל.

לצידו מתחיל גם השיווק של הדיוק 790 המחודש, שחוזר לשוק לאחר היעדרות של כמה שנים. דגם זה אשר פרץ לקטגוריית נפח הביניים ב-2017 ועורר אותה עם התנהגות כביש חדה במיוחד, בלמים חזקים, מתלים מתקדמים ומנוע נמרץ בהספק של 95 כ”ס, חוזר אל התחרות וממלא את הוואקום שנוצר מאז פסק שיווקו, עם כל שלל התכונות שהפכו אותו למסעיר בקבוצתו, בנראות חדשה לגמרי ובמחיר שמצב אותו בקצה הפירמידה בתחומי התמורה וההנאה לשקל וכעת, גם לבעלי רישיון מוגבל ל-47 כ”ס.

KTM דיוק 790 החדש 2024

ה-790 DUKE מציע תמהיל מדויק בין משקל קל במיוחד, תפוקת מנוע גבוהה (95 כ”ס, 8.8 קג”מ) והתנהגות כביש חדה מאוד אשר יוצרים חוויית רכיבה נמרצת וספורטיבית לכביש הציבורי. מתלי WP APEX בכיול חדש (קפיצים פרוגרסיביים) מבטיחים חיבור מצוין לכביש ושפע חושה שעוברת לידי הרוכב. המערך האלקטרוני המלא שכולל בחירה בין מצבי רכיבה כמו RAIN, STREET, SPOET ואף מצב TRACK המשפיעים על תגובת המצערת ופעולת הבקרות האלקטרוניות (9 מצבים לבקרת האחיזה, ‘קוויקשיפטר’, בקרת ווילי, בקרת זינוק, ABS בהטיה), מציעים לרוכבים מגוון אפשרויות התאמה אישית בהתאם לאופים, סגנון והמקום בו הם רוכבים, לצד בטיחות גבוהה וסלחנות בכל תנאי הדרך. מסך ה-TFT מתממשק עם הטלפון החכם ואף מגיע עם חיישן תאורה להתאמת בהירות התצוגה. KTM אף מציעים מגוון רחב מאוד של אביזרים וציוד להמשך התאמה אישית של האופנוע לרוכביו בקטלוג ה-POWER PARTS וה-POWER WEAR.  ה-790 DUKE יימכר בישראל עם אחריות של 4 שנים ללא הגבלת ק”מ. (בתנאי לטיפול במוסכי KTM המורשים) ומחירו נקבע על 59,990 שקל.

הדובדבן האמיתי בסדרת הדיוק החדשה, הוא הסופר דיוק 1390 החדש שמגיע בדור הרביעי שלו לארץ ויוצע בשתי גרסאות לבחירה, ה-R וה-EVO. הסופר דיוק 1390 תוכנן מחדש כדי להמשיך להעלות את רף הריגושים שהוא מייצר. המראה העירום נשמר כמובן, חושף את המנוע העצום בלב שלדת הצינורות, ועוטף אותו במעט פיירינג חיוני ואגרסיבי למראה. ראשונה לבלוט היא יחידת התאורה בחזית, המוזרה משהו למראה, אשר אלא רק נראית קלה ואוורירית מקודמתה, אלא ממש שוקלת 700 גרם פחות וגם מציעה שילוב של תאורת ‘לד’ בחתימת אור חדשה. במבט מהצד מבחינים במיקום מעט קדימה של מכל הדלק כדי לאפשר תמיכה טובה יותר לגוף בבלימה ואחיזה עם הברכיים וכן בכנפונים חדשים בצדי הגוף אשר תורמים להצמדה במהירויות גבוהות.

מנוע ה-LC8 V-טווין שהוא לב העניין בדגם זה, עודכן כמעט בשלמותו, כאשר נפחו עלה מ-1,301 סמ”ק לכדי 1,350 סמ”ק. נתוני התפוקה עלו ל-190 כ”ס ב-10,000 סל”ד וכן 14.7 קג”מ ב-8,000 סל”ד. כל זה מתבטא ברצועת כוח רחבה יותר, בגמישות משופרת והודות לגל זיזים ומצערת חדשים, גם לתגובות נחושות ומדויקות יותר ועמידה בתקן יורו 5+.

KTM סופר דיוק 1390 החדש 2024

מכל הדלק צמח לנפח של 17.5 ליטרים, מה שמעניק טווח רכיבה מוגדל ל-300 ק”מ. המנוע ממשיך להיות גורם נושא עומס בתוך שלדת צינורות מפלדת אל חלד בעלי דופן עבה ויחד הם מבטיחים עמידות גבוהה בעומסים. מערכת ניהול המנוע עודכנה בהתאם ומציעה בחירה מבין 5 מצבי רכיבה המשפיעים על שלל המערכות האלקטרוניות באופנוע – RAIN (החלשת תפוקת המנוע ל-130 כ”ס והפעלת הבקרות על רגישות מרבית), STREET אשר מעניקה את מלוא הכוח לצד פיקוח הדוק של בקרות האחיזה והווילי, SPORT אשר מחדדת את תגובת המצערת ומאפשרת החלקה מדויקת של הגלגל האחורי בהאצה. שני מצבי הרכיבה הנוספים, PERFORMANCE ו-TRACK מעניקים לרוכב יותר חופש פעולה וכן את היכולת לכייל כל בקרה בנפרד, כולל בחירה במספר גבהי ווילי אפשריים. במקביל, הרוכב יכול לנתק לגמרי את בקרת הווילי ואף ליהנות מבקרת זינוק שמגיעה ישירות מעולם המוטו GP. ברכיבה שאינה על מסלול המירוצים, מסך זה מציג מידע עשיר לרוכב עם גרפיקה חדשה ובחיבור לאפליקציית KTMconnect, גם לתת חיווי ניווט, מוזיקה שיחות ועוד.

גם מערכת המתלים שודרגה לרף גבוה יותר של יכולות והתאמה אישית. גרסת ה-R מציעה מתלים קונבנציונליים, WP APEX בקוטר 48 מ”מ אר מציעים כוונון מלא – עומס קפיץ, שיכוך כיווץ והחזרה גם במהירות איטית וגם במהירות גבוהה. גרסת ה-EVO מבצעת שדרוג נוסף עם התקנת הדור השלישי למערכת המתלים הסמי-אקטיביים מהמתקדמות בעולם הדו-גלגלי. מערכת זו מפקחת באופן קבוע על משקל הרוכב והמורכב, סגנון הרכיבה ואיכות הסלילה כדי להעניק בזמן אמת ובאופן אוטומטי את הכיול המושלם בהתאם לתנאים. 

 אל אלו מצטרפים חישוקי סגסוגת קלים העוטים צמיגי מישלין פאואר GP ומערכת בלימה הולמת – מלפנים צמד דיסקים בקוטר 320 מ”מ הננשכים על ידי קאליפרים רדיאליים מונובלוקים ברמבו סטיילמה ומשאבה ברמבו רדיאלית ומאחור, דיסק יחיד בקוטר 240 מ”מ וקאליפר בעל שתי בוכנות. גם המצמד מגיע מברמבו, עם פונקציית החלקה וניקוז אוויר אוטומטי.

צמד גרסאות ה-1390 SUPER DUKE ימכרו בישראל עם אחריות מלאה ל-3 שנים ללא הגבלת ק”מ (בתנאי לטיפול במוסכי KTM המורשים) ומחירו נקבע על 164,990 שקל לדגם ה-R ו-179,990 שקל לדגם ה-EVO.

The post KTM דיוק חוגג 30 שנה עם 3 דגמים חדשים בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.