לא רק גז: אמישראגז מרחיבה את פעילותה בתחום טעינת רכבים חשמליים

חברת אמישראגז, חברת הגז הראשונה שהוקמה בישראל (נוסדה ב-1949), כבר מזמן לא רק חברת גז, אלא קבוצת אנרגיה המתאימה את פעילותה לעידן החדש, באמצעות חברת הבת אמישראגרין, הפועלת בתחום החשמל ומתמחה בהקמת ואחזקת מערכות סולאריות, וכן החלה לפעול לאחרונה גם בתחום הקמת מתחמי טעינה מהירה לרכבים חשמליים ועמדות טעינה רגילות.

כחלק מההתרחבות, משיקה החברה 3 עמדות טעינה DC מהירות נוספות. הראשונה הוקמה באזור התעשיה הישן בנתניה בצמוד לתמיר השכרת רכב, וכוללת עמדת טעינה מהירה כפולה במהירות של 120 קילוואט, כאשר השתיים האחרות הוקמו בתחנת דלק פז עין חצבה על כביש 90, במתחם ריענון מרכזי בדרך לאילת שכולל סניף ארומה, בורגראנצ׳ וחנות נוחות. מדובר בשתי עמדות טעינה אולטרה מהירות שמתאימות ל-4 רכבים במקביל בהספק של 240 קילוואט. העמדות החדשות הינן מתוצרת המותג הגרמני Nidec.

כדי להפעיל את העמדות עומדת לרשות הלקוחות אפליקציית “אמישראגריןEV ” המאפשרת הטענת רכבים באופן פשוט ונוח. ניתן לראות את מיקומי אתרי העמדות האולטרה-מהירות ולנווט אליהן באמצעות קישור לווייז. האפליקציה מאפשרת מעקב אחר אחוזי הסוללה בעת ההטענה ומתאימה לכלל הרכבים החשמליים בארץ. האפליקציה מרכזת את התשלום, מייתרת את הצורך בכרטיסי אשראי או מזומן ומאפשרת צפייה בכל הנתונים מהטענות עבר.

The post לא רק גז: אמישראגז מרחיבה את פעילותה בתחום טעינת רכבים חשמליים appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

הפתעה: הסיניות המונעות בדלק כבשו גם את קטגוריית הרכב החזקה בישראל

המכוניות הסיניות שעד לפני שנים לא רבות היוו בסיס לבדיחות בשוק הרכב, יישרו מהר מאוד קו בעידן החשמלי עם התוצרת המערבית והגעתם של שלל מותגים חשמליים לארץ במחירים תחרותיים, סייעה לסין לכבוש את שוק הרכב הישראלי ולהפוך למדינה ממנה מיובאות כיום הכי הרבה מכוניות לישראל. מתחילת השנה עלו כאן לכבישים יותר מ-52,000 מכוניות סיניות, אשר כבשו נתח שוק של 23% מסך המכירות, יותר מכל מדינה אחרת. בחודש החולף, הוכיחו מותגי הרכב מסין שאין בכוונתם להשתלט רק על מכירות הדגמים החשמליים, אלא גם לכבוש את שוק המכוניות המונעות בדלק (רכבי ICE).

לפי נתונים שמפרסם איגוד יבואני הרכב, מסתבר שבחודש החולף כבשו המותגים הסינים גם את קטגורית רכבי הפנאי שמונעים בדלק, הנחשבת לסגמנט החזק בשוק הרכב המקומי. צ’רי טיגו 8 המחודש הפך לדגם הנמכר ביותר בחודש החולף עם 437 מסירות והקדים את ג’אקו 7 ממנו נמסרו 429 רכבים. מיצובישי אאוטלנדר התמקמה שלישית עם 406 מסירות והקדימה את מאזדה CX-30 עם 386 מסירות, קיה ספורטאז’ עם 351 מסירות, יונדאי טוסון עם 349 מסירות, מאזדה CX-5 וסובארו פורסטר עם 280 מסירות כל אחד, פולקסווגן טיגואן עם 279 מסירות וצ’רי טיגו 7 שסגרה את העשיריה הפותחת עם 276 מסירות.

צ’רי טיגו 8 2024

הראשונה לפרוץ את הדרך החדשה היתה חברת פריסבי, אשר השיקה בסוף 2022 את מותג צ’רי בישראל עם שלושה דגמי פנאי המונעים בדלק וללא אף רכב חשמלי בתחילת הדרך, במהלך שגרם להרמת גבות אצל לא מעט יבואנים מתחרים, שהתקשו להאמין שמכוניות סיניות מונעות בדלק ימצאו רוכשים בישראל. את פריסבי אמנם הקדימה חברת לובינסקי יבואנית MG הנחשבת לחלוצת מותגי הרכב הסיניים בישראל, אשר ייבאה לארץ בעבר מספר דגמים מונעי בנזין, אך ברגע שהיה באפשרותה לעבור לייבוא דגמים חשמליים ופלאג-אין, זנחה את דגמי הבנזין.

הצלחת צ’רי שהצליחה להתברג כבר בשנת השיווק הראשונה שלה בישראל במקום ה-7 בטבלת המסירות, עם יותר מ-11,000 רכבים שעלו כאן לכביש, הוכיחה שהצרכן הישראלי הממוצע כבר בשל לרכוש גם מכונית סינית שמונעת בדלק. אמנם חשוב להדגיש שחלק גדול מההצלחה ניתן לייחס גם לתקופה בה הושק המותג בישראל, בדיוק בימי השיא של משבר השבבים העולמי שגרם לבעיות מלאי בקרב מרבית יבואני הרכב ולמחסור חמור במכוניות, והותיר חלל אליו נכנסה בקלות צ’רי, שנעזרה לא מעט בציי הרכב שרכשו את הדגמים בהמוניהם. גם מתחילת 2024 ממוקמת צ’רי עדיין במקום השביעי והמכובד, עם קצת יותר מ-10,000 מסירות, אך כאן תמהיל המכירות השתנה כבר וכולל יותר מ-3,000 מדגמי ה-FX החשמלית שהגיעה לארץ בתחילת השנה.

גם יבואנית הרכב הגדולה כלמוביל הבינה את השוק המתפתח במהירות, והזדרזה להתקשר עם צ’רי, ולזכות בצמד מותגי הבת שלה המיועדים לאירופה – ג’אקו ואומודה. השיווק החל עם השקת ג’אקו בישראל ביולי האחרון, גם הוא עם דגם בנזין בלבד בתחילת הדרך, שכבר הספיק להעלות על הכבישים כ-639 מכוניות, מהן 429 בחודש החולף.

MG3 היברידית 2024

בחודש הבא תגיב גם לובינסקי יבואנית MG כאשר לצידן של החשמליות אותן היא משווקת בהצלחה, תשיק את ה-MG3, מכונית סופר-מיני היברידית שצפויה להתחרות בטויוטה יאריס, אך עתידה להיות מאובזרת וזולה ממנה משמעותית. בהנחה שהמחיר אכן יהיה תחרותי, צפויה לה כאן הצלחה עם פוטנציאל לאלפי מסירות מדי שנה. בהמשך עשוי לחזור גם ה-EHS פלאג-אין המחודש, וכנראה גם בגרסת בנזין.

אבל לא רק יבואני הסיניות מריחים את שובן של מכוניות הבנזין לשוק בשל עליית המס וביטול הדרגתי של ההטבות שהוענקו לדגמים החשמליים. לצידן של הסיניות שהוזכרו כאן, לא נתפלא לפגוש כאן גם דגמים נוספים של יצרנים אחרים, כולל של יצרני רכב אחרים מהמזרח שינסו להצטרף לחגיגה. הראשונה מביניהן, היא חברת טלקאר יבואנית קיה, SERES ו-KGM (לשעבר סאנגיונג), שהחליטה להפוך את KGM למותג משמעותי יותר בשוק והחלה ביבוא דגם ה-TORRES החדש, עם מפרט נאה ותמחור תחרותי לקטגוריה, אך נדמה שמי שעשויה לחולל את המהפך במכירות המותג, היא הגרסה ההיברידית שלו שצפויה להגיע לארץ בתחילת 2025.

מי שעשויים לסבול מכל המהפכה שהחלה בשוק הרכב המקומי, הם מותגי הרכב הוותיקים מקוריאה ומאירופה, שעשויים לחוות בצניחה במכירותיהם בארץ, בתקופה בה מחירי הדגמים שלהם לא מפסיקים להתייקר, והם חוזים בלקוחות הוותיקים שמביעים בשנים האחרונות חוסר נאמנות למותגים הוותיקים ונוהרים אחר מותגי רכב חדשים שנחשבים לעתים לאופנתיים יותר, ומגובים לרוב במחירים נמוכים יותר, אבזור נדיב יותר ואחריות רחבה יותר.

The post הפתעה: הסיניות המונעות בדלק כבשו גם את קטגוריית הרכב החזקה בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

בארץ: YUDO 3 – מיני קרוסאובר חשמלי ב-114,900 שקל

המותגים הסיניים כבר שולטים במכירות בשוק הרכב הישראלי ומתחילת השנה עלו כאן לכבישים יותר מ-52,000 מכוניות סיניות, אשר כבשו נתח שוק של 23% מסך המכירות. אל החגיגה הזו מצטרף כעת גם מותג הרכב YUDO, המגיע לארץ ביבוא ישיר, המציע מכונית מיני בתצורת קרוסאובר המבטיחה להיות יעילה במיוחד בעיר (מורשית לנוע בכל סוגי הכבישים), ירוקה וחסכונית בעלויות האחזקה.

הדגם החדש, יודו 3, מציע עיצוב נאה וממדים המקובלים לקטגוריית המיני (4.04 מטר לאורך ו-1.73 מטר רוחב), אך עם נתון גובה של 1.62 מטר, מדובר ברכב גבוה בסגנון קרוסאובר. בסיס הגלגלים שלו עומד על 248 ס”מ, הארוך למשל ב-8 ס”מ משל קיה פיקנטו, מה שלכאורה מבטיח מכונית מרווחת יותר.

המפרט הטכני כולל מנוע חשמלי המפיק 95 כ”ס, המבטיח ביצועים זריזים לצד מהירות מרבית של 130 קמ”ש. יחד עם סוללת 41.7 קוט”ש, מבטיח היצרן טווח נסיעה עד 325 ק”מ. זמן הטעינה הביתית לטעינה מלאה (10-100%) עומד סביב ה-7 שעות, והרכב תומך גם בטעינת DC המבטיחה טעינת 30-80% מהסוללה ב-35 דקות.

רשימת האבזור כוללת: לוח שעונים דיגיטלי “7, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע “12.3, אפליקציית שיקוף לטלפונים, מושבי עור טבעוני, ציפוי עור להגה, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום מושב נהג, חישוקי “17 קלים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, תאורת אווירה ב-256 צבעים, פנסי חזית מסוג LED, פסי גגון ועוד. האבזור הבטיחותי פחות מרשים עם צמד כריות אוויר וללא מערכות בטיחות מתקדמות.

מחיר מחירון: 129,900 שקל (130,467 שקל כולל אגרת רישוי)

מחיר השקה: 114,900 שקל (115,467 שקל כולל אגרת רישוי)

לפרטים נוספים, ביצוע נסיעת מבחן וקבלת הצעת מימון וטרייד-אין לרכביכם הישן, השאירו פרטים כאן

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

[contact-form-7]

הערות לעסקה:

הרכישה ישירות מהיבואן (הלקוח יירשם בעלים 00 ברישיון)
אפשרויות מימון בכפוף לאישור חברת המימון
אחריות לפי תנאי היבואן
התמונה להמחשה בלבד
ט.ל.ח

The post בארץ: YUDO 3 – מיני קרוסאובר חשמלי ב-114,900 שקל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מתכון להצלחה? לינק אנד קו 02 בדרך לארץ ועל הכוונת BYD אטו 3

מותג הרכב Lynk & Co הוא מותג פרמיום שפותח ע”י וולוו וג’ילי, מיוצר בסין מאז 2016 ומאז הספיק למכור ברחבי העולם יותר מ-1.22 מיליון רכבים. בינואר 2023 החלה חברת ‘מאיר’, יבואנית וולוו, הונדה ופולסטאר, בשיווק המותג עם דגם ה-01, רכב פנאי משפחתי פלאג-אין הייבריד, המהווה אח חורג לוולוו XC40 וחולק עימו את אותה שלדה ושלל מכלולים משותפים, אך מציע טווח נסיעה חשמלי גבוה משמעותית, אבזור עשיר יותר ומחיר נמוך בכמה עשרות אלפי שקלים. יחד עם זאת, ביטול הטבות המס שהוענקו לרוכשי דגמי הפלאג-אין ותג מחיר של 242,900 שקל, הקשו על המכירות ולמרות זאת נמכרו עד כה קצת יותר מ-800 רכבים. בסוף השבוע הנוכחי הושק לינק אנד קו 02 באירופה, הדגם שעימו מכוון היצרן לקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים הפורחת ביותר בישראל. האם לינק אנד קו עומדת להפוך למותג הרבה יותר פופולרי כאן?

הלינק 02 הוא דגם נוסף במשפחת רכבי הפנאי החשמליים מבית ג’ילי הסינית, ולמעשה מדובר באח נוסף לדגמי זיקר X, וולוו EX30 וסמארט #01 ו-03, החולק עימם את אותה פלטפורמה ייעודית חשמלית (SEA2) ושלל מכלולים טכניים נוספים. העיצוב מזכיר מאוד את זיקר X בחזית, אך בצידי הרכב נרשם עיצוב דמוי קופה עם דמיון ניכר לטויוטה C-HR החדשה, אך התוצאה הסופית מרשימה מאוד עם ג’יפון מודרני ומפתה למראה, בעל עיצוב מהסוג שככל הנראה לא יעצבן אף אחד. למרות שמדובר ברכב מקטגוריית ה-B-SUV, הודות לממדים המזכירים את BYD אטו 3 (אורך של 4.46 מטר, רוחב של 1.84 מטר וגובה של 1.57 מטר), יחד עם בסיס גלגלים הנמתח על 275 ס”מ ומספק מרווח מכובד למשפחה, בחברה מייעדים אותו דווקא כמתחרה ישיר לאטו 3, הנחשב כיום לרכב הנמכר ביותר בישראל.

גם נפח תא המטען נדיב ועומד על 440 ליטר, אולם בהתאם לתקנות הבטיחות האירופאיות אין גלגל רזרבי ותיאלצו להתפשר בערכה לתיקון של פנצ’רים בשעת הצורך. האבזור החיצוני נדיב וכולל תאורה היקפית מלאה מסוג LED (יחידות התאורה האחוריות משולבות בתוך הספוילר ומקנות הופעה מתוחכמת), חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, גג זכוכית פנורמי עם סינון של 99% מקרינת השמש והבטחה ל-SPF50, אשר לכאורה מגן על הנוסעים ברכב מהשמש כאילו התמרחו בקרם הגנה עם מקדם גבוה של 50, אך לשמחתנו הלקוחות בישראל יקבלו גם סט ווילונות מקורי לגג כלול במחיר. אל אלו מצטרפים שמשות אחוריות מושחרות, חישוקי “20 קלים, כניסה והנעה ללא מפתח וידיות פתיחת דלתות נסתרות.

תא נוסעים איכותי ומפנק

גם עיצוב סביבת הנהג מזכיר את האח החורג מבית זיקר, אולם אינו זהה וכולל שלל שינויים המתרכזים בין היתר בקונסולה מרכזית הכוללת פטנטים שימושיים לאחסון חפצים, עיצוב שונה לשלל משטחים ויותר הפרדה בין הנהג והנוסע שלצידו. המושבים המעוצבים בסגנון ספורטיבי, נוחים ואוחזים, איכות החומרים וההרכבה בליגה של רכבי הפרמיום וישנם כמה אופציות של שילובי צבעים בתא הנוסעים התורמים לתחושה יוקרתית. רשימת האבזור עשירה וכוללת בין השאר לוח מחוונים דיגיטלי “10.2, מסך מולטימדיה מרכזי “15.4 הכולל עדכוני תוכנה מהאוויר (בחודשים הקרובים יכלול גם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי), כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, הגה קטום בשני צבעים, ידיות פתיחת דלתות מסוג ‘Touch’, חימום מושבים קדמיים, מערכת שמע יוקרתית מתוצרת Harman&Kardon עם 14 רמקולים, צמד משטחי טעינה אלחוטיים לטלפונים ועוד, אך ייתכן והדגם ישווק בארץ ב-2 גרסאות לבחירה, כאשר חלק מהאבזור יוצע ברמת הגימור הגבוהה. האבזור הבטיחותי כולל את כל מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק, אולם הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.

ללא גרסת ביצועים

בניגוד לכל אחיו החורגים למשפחה, בלינק אנד קו מוותרים לעת עתה על גרסת ביצועים כפולת הנעה ומתמקדים בגרסת הנעה אחורית, המשלבת היטב בין ביצועים נאים לנוחות ולטווח נסיעה גדול אשר אמורה לקלוע יותר לאופיו של המותג. יחד עםזאת, עם הספק של 275 כ”ס ותאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.5 שניות, מדובר בביצועים נמרצים במיוחד, הטובים ממרבית המכוניות בקטגוריה והרבה מעל מה שאנו צריכים בחיי היום יום. בדומה לכל דגמי חברת האם וולוו, גם המהירות המרבית עומדת על 180 קמ”ש. במפגש ההיכרות שלנו עם הרכב לא ממש ערכנו נסיעת מבחן, אלא יותר ניתנה לנו ההזדמנות לעבור עם הרכב את מסלול הניסויים של היצרן בעיר צ’נגדו בסין, המשלב קצת תאוצות מהירות, מסלול שמיניות מהנה לבחינת אחיזת הכביש ומסלול משטח אבנים שמטלטלות היטב את הרכב בו ניתן היה להתרשם מאיכות הייצור וההרכבה אשר סיפקו תא נוסעים שקט לחלוטין. על טווח נסיעה במציאות ונוחות נסיעה נמצטרך לחכות למבחן שנערוך לו בהמשך בארץ. הדגם יוצע עם סוללת 66 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה של 445/465 ק”מ (תלוי ברמת הגימור), נתון מרשים לרכב שנהנה מהמרכב הכי אווירודינמי (0.259cd). לדגם טעינת DC מהירה עד 150 קילוואט.

פוטנציאל ללהיט מכירות

לינק אנד קו 02 אמור להגיע לארץ ככל הנראה כבר בחודש הבא, ולראשונה יש למותג הזדמנות להשתלב בקטגורית הרכב המבוקשת ביותר בישראל ולהגדיל דרמטית את המכירות, עם רכב פנאי אופנתי ומרשים למראה, המציע שילוב מוצלח של ביצועים, נוחות וטווח נסיעה ואשר מלווה ככל הנראה גם בבטיחות מושלמת (כל אחיו החורגים לפלטפורמה זכו בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי). היצרן מצהיר על מתחרה ישיר ל-BYD אטו 3 ושיווק הדגם שהחל אמש באירופה עם תג מחיר התחלתי של €35,495, הנמוך יותר משל זיקר X, עשוי להתבטא בארץ בתמחור אגרסיבי שאולי יחל מ-170 ומשהו אלף שקל. במידה והתמחור אכן יהיה כך, נדמה שללינק אנד קו יש רכב עם פוטנציאל לא רק להפוך ללהיט מכירות מקומי, אלא גם להפוך למותג הנמכר ביותר מבין המותגים שמחזיקה כיום ‘מאיר’ היבואנית. מי שעשוי להרוס את החגיגה בטרם עת, היא רשות המסים שטרם החליטה איזה מס יוטל על החשמליות בינואר הקרוב, נתון שללא ספק גורם כאב ראש רציני לאנשי היבואן, שמקשה עליהם במו”מ מול היצרן לגבי התחייבות לכמות גדולה של מכוניות בתמורה למחיר תחרותי.

אל קטגוריית הרכב החזקה בישראל צפוילהצטרף כבר בחודש הבא לינק אנד קו 02, ג’יפון חשמלי ומשפחתי המפיק 272 כ”ס, מאיץ ל-100 קמ”ש ב-5.5 שניות ומבטיח טווח נסיעה עד 445 ק”מ. המחיר באירופה נמוך משל זיקר X ובמידה ויתחיל עם קידומת של 170 אלף שקל בארץ, נדמה שצפוי להפוך ללהיט, רק שיש מי שכבר מנסה להרוס את החגיגה.

The post מתכון להצלחה? לינק אנד קו 02 בדרך לארץ ועל הכוונת BYD אטו 3 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מכשירי תנועה קיבלה רכבים ראשונים של דיפאל S7 מבית צ’נגאן הסינית

בתמונה הראשית: דיפאל S7 מבית צ’נג’אן וצבי נטע יו”ר מכשירי תנועה. צילום: מורג ביטן

חברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, מעבירה הילוך עם הצטרפותה ליבואני הרכב המובילים בישראל אשר החלו לשווק גם מותגי רכב מסין, ומספר חודשים לאחר שהודיעה על קבלת זיכיון השיווק של ענקית הרכב הסינית צ’נג’אן, באמצעות מותג הבת שלה דיפאל (DEEPAL), מודיעה היבואנית על דגמים ראשונים שנחתו בארץ לצורך תקינה והתאמה לשוק המקומי. 

הדגם הראשון שיושק בישראל הוא דיפאל S7 שמספר מכוניות ראשונות שלו נחתו בארץ בימים האחרונים והתקבלו ע”י צבי נטע, יו”ר קבוצת “מכשירי תנועה”. עפ”י החברה, חברת CHANGAN יצרנית הרכב השלישית הגדולה בסין (אנחנו מכירים לפחות עוד כמה מותגים שמצהירים על עצמם שהם במקום השלישי במכירות בסין…), אולם ללא ספק מדובר בענקית רכב סינית נוספת הנוחתת בישראל, אשר מכרה אשתקד מעל 2.1 מיליון רכבים ברחבי העולם. 

דיפאל 07 מבית צ’נג’אן וצבי נטע יו”ר מכשירי תנועה. צילום: מורג ביטן

דיפאל הוא מותג חדש מבית צ’נגאן שהוקם רק אשתקד על בסיס חברת אנרגיה סינית שפעילה מאז 2008. הדגם הראשון שהגיע לארץ, הוא ה-S7, רכב פנאי גדול (מקטגוריית ה-D-SUV) אשר אמור להתחרות באחת הקטגוריות הלוהטות כיום בישראל, בדגמים כמו טסלה מודל Y, אקספנג G6, סקייוול XR86 ו-BYD סיל יו. לדגם עיצוב מודרני ונאה ואורכו 4.75 מטר, רוחבו 1.93 מטר וגובהו 1.64 מטר, ויחד עם בסיס גלגלים נדיב הנמתח על 290 ס”מ, הוא אמור לספק תא נוסעים מרווח במיוחד לחמישה נוסעים.

המפרט של הדגם ששיווקו יחל בישראל עוד לפני סוף השנה טרם נמסר, אולם הדגם מוצע מעבר לים עם הנעה אחורית, מנוע חשמלי המפיק 221 או 262 כ”ס וסוללות 66.8 קוט”ש או 80 קוט”ש לבחירה, האמורות לספק טווח נסיעה סביב ה-450 ק”מ בגרסת הסוללה הגדולה (510 ק”מ לפי הטווח הסיני האופטימי יותר). רמת האבזור צפויה להיות עשירה כסטנדרט.

לדברי צבי נטע, יו”ר קבוצת “מכשירי תנועה”: “אנחנו גאים בשותפות האסטרטגית עם יצרנית הרכב הסיני CHANGAN שמסמלת אבן דרך משמעותית בהתרחבות החברה בשוק הרכב בכלל והרכב החשמלי בפרט. קבוצת “מכשירי תנועה” מיבואניות הרכב הוותיקות בישראל, מציינת 75 שנות פעילות בענף הרכב בישראל ונכנסת לראשונה לתחום הרכב החשמלי.

The post מכשירי תנועה קיבלה רכבים ראשונים של דיפאל S7 מבית צ’נגאן הסינית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

במחיר מפתה לתקופת ההשקה: MG 3 היברידית נחתה בישראל

תמונות: רונן טופלברג

יבואנית MG ממשיכה בתנופת ההתרחבות של המותג בישראל ומודיעה על התחלת שיווקה של ה-MG3 ההיברידית, מכונית סופר-מיני בעלת הנעה היברידית מלאה, המבטיחה שילוב של ביצועים נאים עם צריכת דלק נמוכה ואבזור נדיב במחיר תחרותי יחסית למתחרות הבודדות שמוצעות כיום בשוק. עם המהלך החדש, חוזרת MG לשווק מכוניות הבנזין לאחר שהתמקדה בשנים האחרונות בשיווק דגמי חשמליות ופלאג-אין הייבריד, כחלק מהיערכות שלל יבואנים הפועלים בשוק החשמליות למיסוי החדש שיוטל בינואר, שעשוי לצערנו להפוך את הדגמים החשמליים להרבה פחות רלוונטים לשוק.

ה-MG3 מצטרפת לקטגוריית הסופר-מיני ההיברידיות המצומצמת הכוללת כיום בארץ את טויוטה יאריס והונדה ג’אז, כאשר ב-MG הלכו על כיוון שונה עם מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי חזק המפיקים הספק משולב של 194 כ”ס, אשר יחד עם סוללה גדולה יחסית בקיבולת 1.83 קילוואט מבטיחים שילוב מעניין של ביצועים נאים המשולבים בתצרוכת דלק נמוכה, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-8 שניות וצריכת דלק משולבת של 22.7 ק”מ לליטר. באופן מפתיע משהו, תיבת ההילוכים האוטומטית מסתפקת ב-3 הילוכים בלבד, כמו פעם, וסביר להניח שזה משום שהדגם עתיד לעשות שימוש נרחב יותר במנוע החשמלי.

הדגם ישווק ב-2 רמות גימור לבחירה: COMFORT ו-LUXURY אשר כוללות כבר מרמת הבסיס שלל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות כמו בלימת חירום אקטיבית, מערכת לשמירת מרכז הנתיב בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, מערכת שמירת נתיב עם תיקוני היגוי, תיקון מיקום בנתיב בחירום, התרעת עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת, זיהוי תמרורי מהירות ושינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט, מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך. רמת האבזור LUXURY מוסיפה גם התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של המראות, מערכת התרעה על התקרבות רכב מאחור בעת מעבר נתיב והתרעת תנועה חוצה מאחור במרחק של 25 מטר מכל צד.

בתחום אבזור הנוחות, רמת ה-COMFORT מציעה חישוקי סגסוגת 16″, התנעה ללא מפתח, מצלמת חניה אחורית, חיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים, תאורת LED ליום, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, ועוד. רמת האבזור LUXURY מוסיפה יחידות תאורה קדמיות ‘לד’, חלונות ושמשה אחורית כהים, 4 מצלמות היקפיות המספקות צילום 360 מעלות לסיוע בחניה, חימום מושבים קדמיים, חימום הגה, חיישני גשם, ציפוי עור לגלגל ההגה, מושבים בריפוד בד משולב עור מלאכותי עם אופציה למושבים בהירים. בנוסף לכך, MG3 Hybrid+ תוצע בשלל צבעים לבחירה.

שירות ואחריות

בדומה לאחריות המוצעת בדגמי ה-MG4, MG5, ZS EV ו-MARVEL R, גם ה- MG3 Hybrid+החדשה תגיע עם אחריות מלאה ל-7 שנים או 150,000 ק”מ לרכב וכן 8 שנים או 150,000 ק”מ על הסוללה, המוקדם מבניהם. שתי גרסאות MG3 Hybrid+ החדשות מציעות מרווח טיפולים של 15,000 ק”מ או שנה, המוקדם מבניהם. 

מחירים

המחירים קצת גבוהים יותר ממה שחשבנו, אך עדיין זולים ב-10,000 שקל מגרסת הכניסה של טויוטה יאריס המתחרה, והרבה יותר משל הונדה ג׳אז, ויחלו מ-126,888 שקל לגרסת הכניסה ותוספת של 1,000 שקלים בלבד לרמת הגימור הבכירה, אשר תכלול אופציה בתוספת תשלום גם להוספת גג שמש נפחח. יחד עם זאת, לתקופת השקת הדגם, יוצע הרכב במחירים אטרקטיביים משמעותית, החל מ- 118,000 שקל לגרסת הכניסה, כ-122,000 שקל לרמת הגימור האמצעית ועד 125,000 שקל לגרסה המאובזרת גם בגג נפתח.

מעוניינים בנסיעת מבחן לדגם החדש וקבלת הצעת מחיר מסודרת הכוללת אפשרויות מימון וטרייד-אין? הכניסו פרטים כאן

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

[contact-form-7]

The post במחיר מפתה לתקופת ההשקה: MG 3 היברידית נחתה בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

עומדת בהבטחות: סקייוול חשפה 3 דגמים חדשים בפאריס

3 שנים בדיוק לאחר שהושק מותג הפרמיום החשמלי הסיני Skywell בישראל עם דגם ה-ET5, עומדת בהבטחותיה חברת האם וענקית האלקטרוניקה SKYWORTH והשיקה בתערוכת הרכב של פאריס 3 דגמים חשמליים חדשים, שניים מהם בחשיפה עולמית והאחרון בחשיפה אירופאית ראשונה. הדגמים החדשים אמורים להגדיל משמעותית את מכירות המותג ולתמוך בשאיפות היצרן להפוך למותג רכב חשמלי משמעותי יותר בעולם.

הדגם הראשון שנחשף והחשוב ביותר, הוא סקייוול Q, קרוסאובר משפחתי קומפקטי עימו תיכנס היצרנית לסגמנט ה-C-SUV החזק ביותר בישראל, כמתחרה לדגמים כמו BYD אטו 3, צ’רי FX EV, ג’ילי גיאומטרי C ואחרים. ל-Q עיצוב מודרני ונאה, מהסוג הפופולרי לתוצרת המזרח שאמור לקלוע לטעמם של לקוחות רבים ככל הניתן, ולא כזה המתחכם והופך לנישתי (לפחות לפי התמונות המעטות שפורסמו). בחברה מדווחים על שימוש בפלטפורמה חשמלית חדשה, התומכת בטעינה מתקדמת 800V המבטיחה תמיכה ביכולות טעינה אולטרה מהירות, והמחיר צפוי להיות תחרותי.

סקייוול סקאיהום

הדגם השני שנחשף, כבר עשה בכורה בסין לפני כשנה, אך עורך כעת את הופעתו הראשונה בתערוכת רכב בינלאומית והוא סקייוול סקאיהום (Skyhome), מכונית סאלון ענקית ויוקרתית, המבטיחה סאלון בסגנון ביתי, מרווח, מפנק ומצויד במיטב הטכנולוגיה, לרבות מערכת בידור העושה שימוש נרחב במסכים (Skyworth היא אחת מיצרניות מסכי הטלויזיה הגדולות בעולם), מקרר גדול למשקאות בקונסולה המרכזית ושולחנות מתקפלים. המושבים האחוריים מתכווננים חשמלית ומאפשרים אף מצב שכיבה ועיסוי לרגליים. מדובר בספינת הדגל של היצרן, המבקשת להראות יכולות להתחרות גם בקטגוריית היוקרה, עם מכונית פאר בעלת עיצוב חיצוני חלקלק וזורם עם גג זכוכית ענק, מצלמות במקום מראות צד, דלתות ללא ידיות פתיחה, תאורת LED היקפית, עיטורים בצבע זהב בתחתית המרכב ופס תאורה דקיק מאחור עם לוגו מואר מובנה. בקצה הגג ספויילר חשמלי המפחית את ההתנגדות לאוויר בהתאם לתנאי הנהיגה.

סקייוול Hongtu

הדגם השלישי שנחשף הוא סקייוול Hongtu עימו מצטרפת החברה גם לשוק המסחריות החשמליות בגודל בינוני. מדובר ברכב מסחרי חשמלי מתקדם, הדומה במידותיו לפורד טרנזיט ופיאט דוקאטו ומציע מגוון אפשרויות מודולריות לנוסעים ומטען, יחד עם קבינת נהג מאובזרת ומפנקת. בחברה מדווחים שהרכב מביא עימו לידי ביטוי את כל הידע והניסיון של סקייוול מהובלה וייצור אוטובוסים ומשאיות, תחום בו היא פעילה כבר שנים ארוכות. 

מקבוצת כדורי, יבואנית סקייוול בישראל, נמסר כי שלושת הדגמים צפויים להגיע לארץ במחצית השניה של 2025, מיד לאחר שתושלם עבורם תקינה אירופאית מלאה.

The post עומדת בהבטחות: סקייוול חשפה 3 דגמים חדשים בפאריס appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.