2.35 מיליון שקל, ויש לכם פרארי 296 GTB היברידית

49 שנה לאחר שהוצגה בפעם האחרונה פרארי עם מנוע V6 “קומפקטי” יחסית, תקנות זיהום האוויר המחמירות מאלצות גם את פרארי לייצר דגם ידידותי יותר לסביבה וחסכוני יותר בדלק, ודגם היברידי נוסף שלה (שלישי במספר) יוצא לדרך עם ה-296GTB החדשה ששיווקה מתחיל עתה גם בישראל.

לצד עיצוב ספורטיבי בסגנון יצירת אומנות ברוח מכוניות העל המאפיין את דגמי היצרן, ה-296GTB החדשה מצוידת במנוע בנזין V6 חדש לחלוטין בנפח 2.9 ליטר, המפיק 663 כ”ס ב-8,000 סל”ד, (הספק של 221 כ”ס לליטר, מה שהופך אותו ליחס ההספק לליטר הגבוה ביותר ברכב בייצור סדרתי), אשר יחד עם מנוע חשמלי הממוקם בין תיבת ההילוכים למנוע, מציע הספק משולב של 830 כ”ס. היחידה ההיברידית כוללת סוללה בהספק של 7.45 קוט”ש המאפשרת נסיעה עד 25 ק”מ על חשמל בלבד.

פרארי 296 GTB

אם תהיתם אם המכונית הזאת מתפשרת בסעיף הביצועים, אז נוסיף שהתאוצה מאפס למאה קמ”ש עורכת רק 2.9 שניות והתאוצה מ-200-0 קמ”ש אורכת רק 7.3 שניות (0.5 שניות יותר מהר מה-F8 והביצועים הטובים בסגמנט) והמהירות המרבית היא מעל 330 קמ”ש. את מסלול פיוראנו משלימה ה-296 GTB בתוך דקה ו- 21 שניות, שניה וחצי מהר יותר מה- F8. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 8 הילוכים והכח מועבר אל הגלגלים האחוריים.

גם בפיתוח צליל המנוע הקפידה פרארי על ידי שימוש בחומרים קלים למערכת הפליטה החדשה ותכנון יציאת האגזוז המרכזית ליצירת צליל V6 עוצמתי ומיוחד שיציע ריגוש מקסימלי ועוצמה גבוהה יותר מה- F8 וצליל שאף מזכיר יותר את ה- V12 האימתני של החברה. 

בתכנון הדינאמיות של הרכב החדש פרארי יישמה מטרה אחת מעל כולן – להתרכז בהנאה מנהיגה כדי להשיג את המטרה הזו ולייצר רכב שבאמת מקנה חוויה כיפית לנהיגה, נשלטת ועם ביצועים אדירים, פרארי ביצעה מגוון שינויים בדינאמיות של הרכב:

פרארי 296 GTB

  • בזכות המנוע החדש והקומפקטי, ביחד עם תיבת ההילוכים הכוללת 8 הילוכים, פרארי הצליחה לקצר את בסיס הגלגלים ב- 5 ס”מ לעומת ה-488 וה-F8. ההספק הגבוה ועליית משקל קלה בלבד ביחס ל- F8 תורמים ליחס ק”ג/כ”ס של 1.77 ק”ג לכל כ”ס.
  • פיתוחים חדשים לשלדה הם ה- ABS Evo וחיישן שלדה חדש (6 Way – Chassis Dynamic Sensor) ביחד עם תכונת חדשה לזיהוי אחיזה, יוצרים רכב עם תגובות מיידיות הנשלט מאוד בגבולות האחיזה, עם ביצועים נגישים והתנהגות כיפית ומהנה לנהיגה.
  • השדרוג של הבלמים ל- Brake By Wire ביחד עם ה- ABS Evo החדש גם תרם לקיצור מרחק הבלימה ב- 10%. ביחד עם חלוקת המשקל החדשה (59.5 אחוז בחלק האחורי של הרכב) יצרו רכב קל ומרגש בכל פניה.

ללקוחות שירצו לשדרג את ה- 296 GTB לשימוש במסלול, פרארי מציעה גם חבילת מסלול מיוחדת שנקראת ASSETTO FIORANO וכוללת שימוש נרחב יותר בחומרים קלים כמו סיבי פחמן וטיטניום, מתלי מרוץ מיוחדים, מפצל אוויר קדמי בעיצוב שונה וספוילר אחורי מסיבי פחמן וחלון אחורי מלקסן. לקוחות שיבחרו בחבילה יוכלו גם לבחור צביעה ייחודית לרכב, בהשראת ה- 250 LM שהתחרתה במרוצים.

לדברי דני איטליאנו, משנה למנכ”ל סמלת היבואנית, לא פחות מ-5 הזמנות נרשמו כבר לרכב שמחירו נקבע בישראל על 2.35 מיליון שקל, כאשר מכונית ראשונה תעלה כאן לכביש ברבעון הראשון של 2022. 

The post 2.35 מיליון שקל, ויש לכם פרארי 296 GTB היברידית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.