שוק המוניות עובר מהפכה: את מקומן של מוניות הדיזל מחליפים בקצב מהיר דגמים היברידיים וחשמליים. אם עד לא מזמן שלטה סקודה אוקטביה בענף, הרי שכיום מובילים את השוק דגמים היברידיים של יונדאי, טויוטה וקיה, כשמרצדס מדורגת במקום הרביעי וסקודה נדחקת עוד יותר לאחור. בחמשת החודשים הראשונים של השנה נרשמו כ-947 מוניות חדשות שעלו על הכביש – נתון שמשקף צמיחה מרשימה של כ-27% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לכך מצטרפות גם מאות מוניות נוספות שהגיעו מתחילת השנה באמצעות יבואנים מקבילים, אם כי חלק מהן שייכות לדגמים שפחות מתאימים לצרכים הייחודיים של נהגי המוניות.
אל שוק המוניות המשתנה, הנשלט כיום על ידי יונדאי וטויוטה, מבקשת טלקאר, יבואנית קיה, לחזק את מעמדה, ויוצאת בימים אלה במבצע חדש לדגם הנירו ההיברידי. במסגרת המבצע מוצעת הנירו במחיר של 100,000 שקל בתוספת מע”מ – הוזלה של אלפי שקלים לעומת המחיר הקודם ומחיר הנמוך ממחירן של המתחרות הישירות: טויוטה קורולה קרוס ויונדאי קונה ההיברידיות.
בשוק בו אמינות הרכב, צריכת הדלק הנמוכה, גב חזק של יבואן, פריסת מוסכים רחבה ואספקת חלפים סדירה מהווים שיקול מכריע עבור נהגי המוניות, מעריכים בטלקאר שלנירו יש את כל הכלים להפוך לאחת המוניות המובילות. מדובר בדגם שנחשב לחלוץ רכבי ה-SUV ההיברידיים הקומפקטיים בישראל, ובנוסף – מדובר גם ברכב ה-SUV ההיברידי הנמכר ביותר בארץ, מאז שהושק הדור הראשון שלו בסוף 2016.
קיה נירו הייבריד – הדגם היחיד ממשפחת הדור החדש שמשווק בישראל
הדור השני של קיה נירו הושק בישראל בפברואר 2023 בגרסאות חשמלית ו-PHEV (פלאג-אין הייבריד), ובמאי אותה שנה הצטרפה גם הגרסה ההיברידית הרגילה (HEV). כיום, גרסה זו היא היחידה ממשפחת הדור החדש של הנירו שמשווקת בארץ. לדגם עיצוב טיפוסי לקרוסאובר משפחתי קומפקטי, עם ממדים מקובלים לקטגוריה, אך יתרון מובהק בבסיס הגלגלים – 272 ס”מ, הנחשב מהגדולים בסגמנט. נתון זה מאפשר מרחב פנימי נדיב לחמישה נוסעים, לצד תא מטען מרווח בנפח 425 ליטר, הכולל לשם שינוי גם גלגל רזרבי, פריט שהולך ונעלם בדגמים מודרניים.
תא הנוסעים מציג מראה מודרני, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ’ המחוברים יחד ליחידת תצוגה אחת. עיצוב הפנים משלב גם הנדסת אנוש מוקפדת, הכוללת ממשק נפרדים לתפעול בקרת האקלים והמולטימדיה, המהווה יתרון שימושי לעומת מכוניות חדשות רבות שמתבססות רק על מסך מגע, לעיתים בעל תפעול מסורבל ולא אינטואיטיבי.
אמנם לא תמצאו כאן שלל אבזור בסגנון הדגמים הסיניים, אך מפרט הנוחות בהחלט ראוי: בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג מאחור, מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, שפע של שקעי USB מלפנים ומאחור, מושבים מרופדים בד משולב עור, שמשות אחוריות מושחרות, חישוקי “16 קלים וכן ממשק מולטימדיה עם תמיכה מלאה בעברית וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. (הנתונים מתייחסים לרמת הגימור EX).
דגש על חיסכון בדלק ובטיחות
על הכביש, קיה נירו הייבריד מציגה אופי ברור של חיסכון בדלק וידידותיות לסביבה. יחידת ההנעה משלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 129 כ”ס ו-27 קג”מ. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית כפולת מצמדים עם שישה הילוכים. מדובר ביחידת כוח ותיקה ומוכחת, אשר עברה את שלב “מחלות הילדות”, בשונה למשל מדגמים סיניים חדשים שחלקם מציגים עדיין אמינות לא עקבית. אגב, מדובר באותה מערכת הנעה שנמצאת גם ביונדאי קונה המתחרה.
הביצועים אולי לא מסעירים – 11.3 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 160 קמ”ש, אך עבור נהגי מוניות ומשפחות המחפשות רכב יעיל, מדובר בתגובה זריזה מספקת לשימוש יום-יומי. בתמורה לביצועים הצנועים, מתקבל חיסכון משמעותי בדלק: בעוד נתוני היצרן מצהירים על צריכה ממוצעת של 22.7 ק”מ לליטר, במציאות ניתן להגיע בקלות ל-19 ק”מ לליטר, ואפילו ל-20 ק”מ לליטר בנהיגה חסכונית. נתון מרשים בהחלט לרכב מהסגמנט הזה. מנגד, יש גם נקודות לשיפור: בידוד הרעשים בתא הנוסעים תחת עומס על המנוע פחות מוצלח, ולעיתים גם ריבוי ההתראות והצפצופים ממערכות הבטיחות, אשר עומדות בתקני הבטיחות האירופאיים המחמירים, עשויים להפריע לחוויית הנהיגה. יחד עם זאת, הנירו מצוידת במפרט בטיחות עשיר במיוחד: שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור (בדגם EX הנבחן כאן), וציון מרבי של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.
באה לעבוד
מחיר קיה נירו EX עומד על 179,990 שקל וזהה למחירי המתחרות הישירות מבית יונדאי וטויוטה ברמות הגימור המקבילות, ואף מילה כמובן על תיאום מחירים. ובכל זאת, דווקא בימים אלו, מציעה טלקאר היבואנית לנהגי מוניות עסקה יוצאת דופן: מחיר מיוחד של 100,000 שקל (בתוספת מע”מ), הכולל גם מערכת מיגון וחיווט במתנה בהתאמה לדרישות הענף. חבילת ההטבות כוללת גם אחריות רחבה ל-24 חודשים או עד 200,000 ק”מ. במחיר הזה, מדובר בעסקה אטרקטיבית במיוחד לשוק המוניות, וכאשר מוסיפים לכך את המוניטין המוצלח שצברה הנירו בארץ בתחומי האמינות, שמירת הערך והסחירות, קשה שלא לראות בה מועמדת מובילה להפוך למונית נפוצה יותר על כבישי ישראל. גם לקהל הפרטי מציעה היבואנית בשורות מעניינות: מימון של עד 100 אלף שקל ללא ריבית, או לחלופין, הנחה כספית מכובדת ברכישה.
- מעוניינים בנסיעת מבחן וקבלת פרטים נוספים? הכניסו פרטים כאן
לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם
The post מי פנוי באלנבי לקיה נירו היברידית חדשה ב-100 אלף שקל? appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.