טויוטה חושפת גרסה היברידית חדשה וחסכונית לאייגו X הקטנה, שתחליף את גרסת הבנזין המוכרת ותהפוך למכונית המיני היחידה בישראל (ובאירופה) עם הנעה היברידית מלאה.
הגרסה ההיברידית זוכה על הדרך גם למתיחת פנים ראשונה, קצת יותר מ-3 שנים לאחר שהוצג הדגם הנוכחי, המתאפיינת בעיצוב מחודש לחזית הרכב עם גריל, פגוש ויחידות תאורה חדשות, הארכה קלה של המרכב לצורך התקנת הסוללה ההיברידית שממוקמת מתחת לספסל האחורי, כאשר שילוב הסוללה ההיברידית במיקום נמוך, מספק מרכז כובד נמוך ומרכב קשיח במיוחד.
היחידה ההיברידית כוללת מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי (יחידת הכח של היאריס הגדולה יותר), המציגים הספק שצמח ב-44 כ”ס לעומת גרסת ה-1.0 ליטר בנזין המוכרת לסה”כ של 116 כ”ס, נתון החריג למקובל בקרב מכוניות מיני עממיות המונעות בדלק. יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, מבטיחה האייגו X לטפל באחת מנקודות התורפה של הדור הנוכחי, שהתבטא בביצועים עצלים יחסית ומנוע רועש תחת מאמץ, שמוחלפים כעת ביחידת כח נמרצת המבטיחה לספק תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש בפחות מ-10 שניות, לעומת 14.8 שניות בדגם הנוכחי. היתרונות של טכנולוגיית ההיבריד המלאה הופכים את ה-Aygo X לשותפה המושלמת לנהיגה עירונית מודרנית, עם פליטת CO₂ מובילה בקטגוריה של 86 גרם לק”מ בלבד. בכך היא עומדת בדרישות זיהום האוויר הנוקשות של האיחוד האירופאי ויחד עם שיפור בביצועים, מאפשרת גם נסיעות ארוכות, מהנות ונוחות יותר.
העיצוב הפנימי חודש ומציג מראה נקי ומודרני שמעצים את חוויית הנהיגה לנוחה, מהנה ומחוברת יותר. לוח מחוונים דיגיטלי חדש בגודל 7 אינץ’ ולוח בקרה למערכת בקרת האקלים תורמים למראה אלגנטי ומתוחכם. בלם חניה חשמלי מוצע כסטנדרט בכל רמות הגימור, כמו גם שני שקעי טעינה מסוג USB-C. ברמות הגימור הגבוהות ניתן למצוא גם מטען אלחוטי לסמארטפון, מפתח דיגיטלי, מראות צד מתקפלות חשמלית, וטכנולוגיית nanoeX לשיפור איכות האוויר בתא הנוסעים. מעבר לכך, מצהירים בחברה על שימוש נרחב יותר בחומרים ממוחזרים בפיתוח הדגם.
The post חסכונית ומהנה יותר לנהיגה: נחשפה טויוטה אייגו X היברידית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.