חברת כלמוביל, יבואנית ג’נסיס, ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים בסטודיו שלה בהרצליה (הכינוי שלהם לאולם התצוגה…), בה השיקה את הג’נסיס GV80 המחודשת, שתוצע לראשונה גם בגרסת “קופה” ספורטיבית יותר למראה. לצידו של הדגם החדש, חשפה החברה את תכניותיה לעתיד הקרוב, הכוללת דגמים חדשים נוספים שיגיעו בשנה הקרובה וגם הקמת מחלקת טרייד-אין ״Genesis Certified” בדומה למחלקות יד 2 של מותגי יוקרה מתחרים.
מכירות בשוק הישראלי ובעולם
בדומה למרבית מותגי היוקרה שסובלים השנה מירידה במכירות בארץ, גם מכירות ג’נסיס בישראל פחתו מתחילת השנה ב-18% והסתכמו ב-652 מסירות, כאשר הדגם שמוביל את מכירות המותג בישראל הוא ה-GV60 החשמלי. בעולם רשמה החברה עליה מתונה של 3% אשתקד ובסה״כ נמכרו עד כה בעולם יותר מ-1.2 מיליון רכבים, כאשר כולם יוצרו במפעל החברה בקוריאה. יחד עם זאת, סובלת ג׳נסיס מכושר ייצור מוגבל של 200,000 מכוניות בשנה, וכדי להתמודד עם הביקוש העולה בעולם מקימה החברה בימים אלה מפעל נוסף בארה״ב, שיאפשר את הגדלת הייצור, לצד הצגת דגמים חדשים נוספים.
תכניות לעתיד הקרוב
כחלק מהמאמץ לפנות לקהל רחב יותר גם באירופה, במהלך 2026 תציג החברה סדרה חדשה של דגמים היברידיים החסכוניים ביותר בדלק. לצידם יוצעו גם דגמים חדשים לקטגוריות נוספות החשובות בשוק היוקרה, כאשר המכונית הראשונה שתגיע לשוק תהיה מכונית קבריולט יוקרתית. עוד לפני כן, צפויה היבואנית להשיק בארץ באפריל הקרוב את ה-G90, מכונית הדגל החדשה של היצרן. ג׳נסיס מתכננת להיכנס גם לשוק הספורטיביות היוקרתיות ובהמשך צפויים להגיע לארץ גם דגמי Magma הספורטיביים והחדשים של היצרן, שיתחרו כאן בדגמי ה-M של ב.מ.וו, ה-RS של אאודי וה-AMG של מרצדס.
בארץ: GV80 המחודש
ה-GV80 הוא רכב הפנאי הגדול (7מושבים) והבכיר של ג’נסיס, אשר הוצג בעולם ב-2020 ושיווקו החל בארץ במרץ 2021 עם השקתו הרשמית של מותג היוקרה הקוריאני בישראל. הדגם מתחרה כאן בדגמים כמו אאודי Q7, ב.מ.וו X5, לקסוס RX ומרצדס GLE ומתחילת השנה מסר כאן סביב ה-80 רכבים. הדגם המחודש ששיווקו החל הבוקר, כולל עדכונים קלים יחסית לעיצוב החיצוני, עם פגושים חדשים, גריל ויחידות תאורה מעודכנים, חישוקי גלגלים קלים בעיצוב חדש ותוספת של מבחר צבעים חדש להיצע. בתא הנוסעים שינוי משמעותי יותר הכולל עיצוב חדש כמעט לחלוטין, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה החוברים למסך פנורמי OLED ענק בגודל “27, המקנים לסביבת הנהג מראה טכנולוגי ומתקדם יותר, לצד קונסולת מכשירים חדשה, הגה ומושבים בעיצוב חדש, מראה אחורית שהופכת למסך מצלמה אחורית, מערכת שמע של Bang&Olufsen עם 18 רמקולים, משענת יד מרכזית מחוממת ועוד.
כחלק מהפסקת ייצור דגמי ג׳נסיס עם מנועי דיזל, הדגם החדש עובר למנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר, בטכנולוגיית Mild Hybrid (היברידי קל) עם סוללה של 48V, המפיק 377 כ״ס המאיץ את הרכב ל-100 קמ״ש ב-6.2 שניות. הוא יוצע בשילוב לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים והנעה כפולה.
לראשונה בארץ: ג’נסיס GV80 קופה
החדשה העיקרית בדגם נוגעת להגעתו לראשונה של ה-GV80 קופה, גרסת ה-“קופה” הספורטיבית יותר של הדגם, שתתחרה כאן בדגמים כמו ב.מ.וו X6, מרצדס GLE קופה ואחרים. לצד עיצוב דמוי קופה ושרירי יותר הכולל בין היתר גג נמוך יותר מאחור (חצי ס״מ בסה״כ), ספוילר אחורי תחתון וצמד יציאות אגזוזים כפולות, הדגם יוצע רק בגרסת 5 מושבים אך מציע ממדים גדולים עם מרכב באורך של 4.96 מטר, רוחב של 1.97 מטר, גובה של 1.71 מטר ובסיס גלגלים שמגרד את ה-300 ס”מ. יחידת הכח שלו שונה מזו המותקנת ב-GV80 הרגיל וכוללת מנוע V6 טווין טורבו עם מגדש על חשמלי, בנפח 3.5 ליטר המפיק 409 כ״ס ומומנט מירבי של 56 קג״מ וכולל גם מערכת מיילד הייבריד 48V. התאוצה ל-100 קמ״ש עומדת על 5.9 שניות והתפריט כולל בין השאר הנעה כפולה ומתלים אדפטיביים. “לקחנו את כל היוקרה והטכנולוגיה של ג’נסיס, הוספנו עיצוב מרגש ולחצנו עד הסוף על הדוושה”… כך מתאר היבואן את הדגם.
מחיר ג’נסיס GV80 החדשה מתייקר ב-20,000 שקלים ויחל מ-569,000 שקל לגרסת הכניסה והחל מ-639,000 שקל לרמת הגימור הגבוהה. מחיר ה-GV80 קופה מ-669,000 שקל לגרסת הכניסה והחל מ-719,000 שקל לרמת הגימור הגבוהה.
- מעוניינים בנסיעת מבחן לדגם החדש וקבלת הצעת מימון וטרייד-אין לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן
לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם
The post תחשבו בגדול: ג’נסיס GV80 המחודש נוחת בישראל ויוצע לראשונה גם בגרסת “קופה” appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.