תחרות מקומית: גם UMI תחל לשווק בקרוב את מקסוס הסינית…

מותג קטן, רעש מקומי גדול… קצת יותר מ-3 שנים לאחר שהחל לפעול בארץ מותג הרכב החשמלי MAXUS מבית ענקית הרכב הסינית SAIC (המייצרת גם את דגמי MG), איבדה בחודשים האחרונים צ’יינה מוטורס היבואנית את זיכיון השיווק של המותג בארץ, לטובת חברת אוטו-חן מקבוצת בליליוס, אשר הודיעה בחודש החולף על זכייתה בזיכיון השיווק של המותג בישראל, ואמש אף הוציאה הודעה שאולם התצוגה יפתח כבר בשבועות הקרובים בהרצליה פיתוח. הבוקר מדווחת רשמית גם UMI שתחל בייבוא ושיווק של דגמי מקסוס כבר בשבועות הקרובים. בכך נראה שלמותג יהיו שני יבואנים רשמיים במקביל, ומעניין יהיה לראות אם זה יפעל לטובת מחיר תחרותי יותר. 

מצד אחד, יש את חברת אוטו-חן שהציגה כניסה יפה לשוק יבואני הרכב עת החלה לייבא את דגמי Aiways החשמליים מסין ב-2021, ולזכותה ייאמר שהיא החדירה את המותג לשוק באופן מרשים ואף הציעה רמת שירות גבוהה גם לאחר המכירה. לרוע מזלה, היצרן בסין נקלע לקשיים והפסיק את ייצור הרכבים, מה שהותיר אותה ללא מותג פעיל בישראל, ובמיוחד לאחר שזיכיון נוסף של מותג רכב חשמלי נוסף, NETA הסיני, אותו החזיקה היבואנית לא יצא לפועל בסופו של דבר, כנראה שוב בשל קשיים כלכליים של היצרן בסין. כעת, נדמה שגם על מותג מקסוס אותו היא אמורה להשיק בשבועות הקרובים תהיה לה תחרות מקומית מצד UMI, יבואנית שברולט, קדילאק ואיסוזו, אשר החלה לאחרונה בשיווק שקט של מותג “פורטינג” הסיני וכעת מדווחת גם על כוונותיה לשווק את מותג מקסוס.

מקסוס MIFA 7

אז מה מתכננת לנו UMI?

הדגמים הראשונים שתשווק UMI בישראל הם דגמי ה- MIfa (7,9), רכבי 7 ו-8 מקומות חשמליים, מאובזרים בתצורות שונות שצפויים להגיע לישראל כבר בשבועות הקרובים, ויספקו פתרון ייחודי ללקוחות בסגמנט רכבי ה- 7 מקומות לצד הצעת מכר תחרותית. צמד הדגמים ישווקו במספר רמות גימור ובאבזור נוחות ובטיחות עשיר. Mifa 9 דגם מרווח ומאובזר באורך 5.27 מטרים עם גרסאות 7 ו-8 מקומות, ו-Mifa 7 – גרסה קצרה יותר באורך 4.9 מטר. שני הדגמים בעלי מנוע חשמלי שמפיק 245 כ”ס, קיבולת סוללות שנע בין 77 קוט”ש ל-90 קוט”ש (תלוי דגם ורמת גימור), טווח מקסימלי מוצהר של 480 ק”מ וזמן טעינה DC (30%-80%) של 30 דקות, ולזכותם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות ופאסיביות מלאות בעזרתן זכו לציון של 5 כוכבים במבחן הבטיחות של Euro NCAP .

לצד הבטחה לתמחור תחרותי, נראה שב-UMI יתמקדו מול היבואן המתחרה ברמת השירות, עם הבטחה לפריסה ארצית רחבה ב-14 אולמות התצוגה של הקבוצה, ושירות טכני וטיפולים שיוענקו ב- 35 מרכזי השירות של החברה ברחבי ישראל, כך לדברי אבי עוז, סמנכ”ל מכירות ומוצר בקבוצת UMI.

The post תחרות מקומית: גם UMI תחל לשווק בקרוב את מקסוס הסינית… appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.