קופרה ממשיכה בתנופת ההתחדשות ובחודשים הקרובים צפויה להשלים חידוש מלא של אולם התצוגה שלה בישראל, כחלק מאסטרטגיית היצרן החדשה המבקשת ליצור בידול ברור יותר ממותג חברת האם סיאט. אל הפורמנטור והלאון המחודשים שכבר נחתו בארץ, יצטרף בדצמבר הקרוב הטווסקאן החשמלי שיהיה הרכב החשמלי הראשון של קופרה בישראל ביבוא רשמי, ובמהלך הרבעון הראשון של 2025, כך מקווה היבואן, יושק גם דגם הטראמר החדש שאליו הגענו הפעם לנהיגת היכרות ראשונה. לכל מי שתכנן אגב על הבורן החשמלית והמפתה של המותג, אז זו לצערנו תמשיך להיעדר מהארץ בשל תמחור יקר.
הקופרה הראשונה שמיוצרת ע״י אאודי
הטראמר הוא מחליף האטקה ודגם נוסף של היצרן שאין לו אח חורג במותג סיאט, אך יחד עם זאת מדובר בהחלט באח חורג לפולקסווגן טיגואן החדש וגם לאאודי Q3 המיוצרת לצידו באותו מפעל של אאודי בהונגריה, הנחשב גם למפעל ייצור המנועים הגדול בעולם. כך בעידן הגלובליזציה, קופרה אמנם אוהב להתהדר בהיותו מותג ספרדי תחת הסיסמה ״Made in Barcelona”, אך האטקה היוצאת הגיעה מצ’כיה, הבורן מגיעה מגרמניה, הטווסקאן מסין והטראמר כאמור מהונגריה…
הדגם פותח על פלטפורמת ה-MQB Evo המעודכנת של קונצרן פולקסווגן, המשרתת כיום גם את סקודה קודיאק החדש, ומציע ממדים מקובלים לקטגוריה עם 4.52 מטר לאורך, 1.86 מטר לרוחב ו- 1.58 מטר לגובה, המתייגים אותו כדגם הגדול לעת עתה בדגמי המותג. העיצוב, ברוח שפת העיצוב החדשה של היצרן וכולל חזית שרירית ואגרסיבית למראה, הכוללת את יחידות התאורה החדשות והמיוחדות של היצרן, בטכנולוגיית מטריקס LED ועם תאורת המשולשים המרהיבה ליום. בצידי הרכב מראה שגרתי של SUV משפחתי, ומאחור תאורת LED מתקדמת לרוחב דלת תא המטען ופגוש בסגנון ספורטיבי הכולל צמד יציאות מפלט בכאילו. הדגם יוצע עם שלל חישוקי גלגלים לבחירה בגדלים של ״18-״20. התוצאה הכוללת מרשימה וללא ספק גם הנועזת והמפתה מבין דגמי הקונצרן בקטגוריה הלוהטת.
סביבת נהג ונוסעים מרהיבה ומאובזרת
סביבת הנהג מציעה עיצוב מתקדם ומשלבת היטב בין שילוב נדרש בימינו של מסכים (לוח שעונים דיגיטלי ״10.25 ומולטימדיה ״12.9) ושלל מתגים פיסיים לתפעול ידידותי ומהיר יותר תוך כדי נהיגה. איכות החומרים וההרכבה גבוהים ויחד עם שילוב משטחים בצבע הברונזה הייחודי של המותג, מושבים קדמיים בסגנון ספורטיבי, תאורת אווירה מתקדמת וקונסולת מכשירים מרכזית ומעוצבת החוצצת גם בין הנהג לנוסע שלצידו, מתקבל תא נוסעים מושקע, מעניין ומאוד נעים לשהייה. האבזור הסטנדרטי צפוי להיות עשיר כבר מגרסת הכניסה, כאשר רכבי המבחן בהשקה היו ברמת גימור גבוהה שכללה גם גג זכוכית פנורמי חשמלי עם ווילון חשמלי, חישוקי ״20 עם צביעה דו-גוונית, דלת תא מטען חשמלית, כיוונון מושבים קדמיים חשמלי, חימום מושבים קדמיים והגה, בקרת אקלים עם 3 אזורי אקלים, מערכת שמע עם 12 רמקולים מתוצרת ״סנהייזר״, מצלמות 360 מעלות ועוד. בכל הנוגע למרווח, עם בסיס גלגלים הנמתח על 268 ס״מ, גם שלושה מבוגרים יוכלו לשבת בספסל האחורי יחסית בנוחות, אך התעלה שעוברת באמצע הרכב מפחיתה משמעותית את המרחב לרגליים של הנוסע האמצעי, ומזכירה לנו שוב, שמכוניות חשמליות אשר פותחו על פלטפורמה חשמלית ייעודית, מציעות הרבה יותר מקום לנוסעים יחד עם ממדים חיצוניים קומפקטיים יותר.
אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית מלפנים וברוורס, התרעת שטח מת במראות הצד, תיקון סטייה אקטיבי ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת פתיחת דלת לא בטוחה ועוד, אך המכונית טרם נבחנה במבחן הריסוק האירופאי.
היצע המנועים
הטרמאר ישווק בשלב הראשון באירופה עם צמד דגמי פלא-אין הייבריד (e-Hybrid) המפיקים 204 ו-272 כ״ס, המציעים ביצועים חמים המשולבים בצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים במיוחד לצד אפשרות לנסוע על חשמל בלבד לטווח של יותר מ-100 ק״מ, אך אלו אינם צפויים להגיע לארץ בשל המיסוי הנוכחי שהשווה אותם לדגמי בנזין והפך אותם ללא רלוונטיים. לצידם ישווקו גם 3 דגמי בנזין בהספקים של 150-265 כ״ס, אך לדברי היבואן, גם גרסת הבנזין VZ 4X4 החזקה (265 כ״ס ו-5.9 שניות ל-100 קמ״ש) לא צפויה להגיע בשלב הראשון לארץ בשל תמחור יקר במיוחד. מי שכן יגיע לארץ עם תחילת השיווק, הם גרסת הכניסה לדגם, ה-1.5 ליטר טורבו 150 כ״ס ו-25.5 קג״מ, המשודכת לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, הנעה קדמית ותמיכה היברידית קלה (Mild Hybrid), המאיצה ל-100 קמ״ש ב-9.3 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 205 קמ״ש ומציעה צריכת דלק של 16.3 ק״מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מעליה תוצע גרסת 2.0 ליטר 204 כ״ס עם הנעה כפולה וביצועים משופרים (נתוני ביצועים רשמיים טרם נחשפו) כאשר צמד הדגמים מצוידים גם בשלדה דינמית ומערכת מתלים אדפטיבית המבטיחה נוחות נסיעה גבוהה יחסית המשולבת בהתנהגות כביש ספורטיבית והבטחה לחווית נהיגה מהנה, שהם מסימני ההיכר של המותג.
על מסלול TERRAMAR האגדי
את נסיעת ההשקה ביצענו בתחילת הדרך בגרסת הפלאג-אין החזקה, שהרשימה בביצועים נאים (7.2 שניות ל-100 קמ״ש) ונסיעה שקטה במיוחד הכוללת טעימה ארוכה מהעולם החשמלי עם הבטחה ליותר מ-110 ק״מ טווח נסיעה חשמלי, שתורגמו במציאות לסדר גודל של 90 ק״מ. לצידה נהגנו גם בגרסת הבנזין החזקה 265 כ״ס, המבטיחה את ה-D.N.A המוכר יותר של המותג ומציעה נהיגה ספורטיבית ומהנה יותר, אחיזת כביש מרשימה ומערכת פליטה רועשת יותר (בבחירה במצב נהיגה ״קופרה״) האמורים לרגש יותר את חובבי הנהיגה שביננו, ואף מלווים בנוחות נסיעה טובה יחסית ברוב סוגי הכביש, למעט נוקשות בולטת בנסיעה בכביש משובש.
את ההשקה השלימה גם האופציה הנדירה לבצע מספר הקפות על מסלול המרוצים Terramar הסמוך לברצלונה, אשר פעל בשנות ה-20-40 של המאה הקודמת ומאז ננטש. המסלול מאופיין בשיפועי צד קיצוניים (עד 60 מעלות) ומרגשים בהם הרכב נוסע כאילו על הצד, אך בשל איכות האספלט הגרועה והמקצועיות הנדרשת לנהיגה על מסלול כזה, נדרשנו להקיף את המסלול במהירויות נמוכות יחסית וללא טיפוס לקצה המסלול ממש ״על הצד״. את זה עשה נהג המרוצים של המותג שהזמין אותנו לשבת לצידו וביצע את הנסיעה המתבקשת על הצד במהירויות שנעו סביב ה-130 קמ״ש. אם תנסו אגב להגיע לשיפוע הקיצוני במהירות נמוכה (50 קמ״ש ומטה), מן הסתם תתהפכו ותתגלגלו למטה, ומנגד נהיגה במהירות של יותר מ-140 קמ”ש תעיף אתכם לאוויר מחוץ למסלול.
מנוע צמיחה חדש?
קופרה טרמאר צפוי להגיע לארץ במחצית הראשונה של 2025, כאשר היבואן עושה מאמצים להשיק אותו כבר ברבעון הראשון של השנה. עם הדגם החדש מקווה היבואן להגיע לקהל חדש, עם ה-SUV הגדול והמרווח לעת עתה בדגמי היצרן, המבטיח את ערכי ה-D.N.A המוכרים של המותג (עיצוב מפתה, תדמית סטייליסטית והבטחה לחווית נהיגה מהנה), המלווים בתא נוסעים מעוצב, איכותי ומאובזר, בעזרתם עשוי הטרמאר לצוד לקוחות גם משוק היוקרה, כתחליף מוזל לדגמים כמו אאודי Q3, מרצדס GLA וב.מ.וו X2 למשל. על מחיר עדיין מוקדם לדבר, אך אם נסתכל על התמחור הבסיסי של אחיו החורגים, פולקסווגן טיגואן החדש (מ-218 אלף שקל) ואאודי Q3 (מ-279 אלף שקל), גרסת הכניסה של הטרמאר אמורה להיות קרובה מן הסתם לטיגואן, או קרובה מאוד אפילו לדעתנו, אם היבואן אכן מצפה להצליח ולמכור ממנה מספרים משמעותיים.
* הכתב היה אורח קופרה בברצלונה
The post הקופרה ההונגרית – קופרה טראמר בנהיגת היכרות ראשונה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.