בדיוק שנה לאחר שרכשה ענקית הרכב סטלנטיס 21% מ’ליפמוטור’ הסינית, במהלך בו מבקשת החברה לכבוש את השוק האירופאי עם שלל דגמים חשמליים סיניים המותאמים לשוק האירופאי, חשפה החברה בסופ”ש האחרון בתערוכת פאריס את ליפמוטור B10, רכב פנאי חשמלי ומשפחתי מקטגוריית ה-C-SUV אשר עתיד להתחרות בדגמים מצליחים כמו ג’ילי גיאומטרי C, צ’רי FX החשמלית וכמובן BYD אטו 3 מלכת השוק.
בכך מרחיבה היצרנית את היצע הדגמים שלה לאירופה לשלושה, עם הצטרפות הדגם החדש לרכב הפנאי C10 (קטגוריית ה-D-SUV) ול-T03, מכונית המיני החשמלית אשר כחלק מהמאמץ לחדור לשוק האירופאי ולהימנע ממס הקניה הגבוה המוטל על דגמים המיובאים מסין, החל הייצור שלה לאחרונה במפרט משופר עבור השוק האירופאי במפעל של פיאט בפולין.
ה-B10 הוא הרכב הראשון מבין 5 דגמים חדשים שתציג ליפמוטור בקרוב בסדרה “B” של היצרן, המבטיחים כלי רכב חשמליים/ היברידיים בעלי מחיר נגיש לשלל קטגוריות פופולריות. לצד עיצוב מודרני ודי שגרתי כיום לקטגוריית רכבי הפנאי המגיעים אלינו מסין, ל-B10 מרכב באורך מקובל של 4.5 מטר, כאשר שלל הממדים טרם פורסמו לעת עתה.
גם במקרה הזה לא מדובר ברכב שיכנס למרוץ הביצועים של הדגמים החשמליים, ועיקרו לשמש כתחבורה יעילה וידידותית לסביבה, המלווה בביצועים נאים וטווח נסיעה נאה, אבזור נדיב ותמחור תחרותי. המפרט יכלול הנעה קדמית ומנוע חשמלי המפיק 218 כ”ס, אשר יחד עם סוללת 70 קוט”ש צפוי לספק טווח נסיעה של מעל ל-400 ק”מ. בהמשך אמורים להצטרף גם דגמי בנזין ופלאג-אין למשפחת הדגם. בשלב הזה לא מפרסם היצרן תמונות של תא הנוסעים, אולם טוען לרמת אבזור עשירה כמקובל לדגמים המגיעים מסין, לצד מרווח נדיב לנוסעים המתאפשר בין השאר בשל פיתוח הדגם על פלטפורמה ייעודית חשמלית (LEAP 3.5 architecture) וחבילת אבזור בטיחותי מתקדם שתוצע בדגם כסטנדרט.
בליפמוטור לא מתכננים להיות עוד מותג סיני שולי בשוק האירופאי ומדווחים כבר על יצירת קשר עם 200 משווקים שכבר גויסו ב-13 מדינות באירופה, בעזרתם מקווים להגיע ל-500 אולמות מכירה ברחבי האירופה עד סוף 2025. כדי להתמודד עם המכס הגבוה המוטל על דגמים המיובאים לאירופה מסין, מתכננת החברה לייצר דגמים נוספים לצידו של ה-T03 במפעלי סטלנטיס באירופה.
בישראל שווק ליפמוטור ע”י מטרו מוטור בשנתיים האחרונות בהצלחה בינונית בלבד, עם מכונית המיני החשמלית T03 שסבלה מתמחור גבוה ומהיעדר מערכות בטיחות מתקדמות ומקוריות שהקשו על השיווק. לאחרונה הועבר הזיכיון ליבוא דגמי ליפמוטור לישראל לידי חברת סמלת, כחלק ממהלך עולמי של סטלנטיס לשווק את דגמי המותג תחת סוכניה ברחבי אירופה והמזרח התיכון. השיווק המחודש ליפמוטור בישראל תחת חברת סמלת צפוי להתחיל במהלך החודש הבא עם השקת ה-C10 החדשה ואולי גם עם חזרתה של ה-T03 לארץ.
The post ויטמין B10: גם ליפמוטור חושפת מתחרה ל-BYD אטו 3 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.