מי אחראי לנזק שהתגלה ברכב חדש שהגיע לאחד הנמלים בארץ? האם זו חברת הספנות שהובילה את הרכב, או אולי היצרן שסיפק לה מכונית פגומה, או אולי בכלל עובד הנמל שהוריד את הרכב מהאניה והסיע אותו למגרש החניה? טכנולוגיה חדשה של חברת רייבין אי איי (Ravin AI) הישראלית שמוטמעת לראשונה בעולם בנמל חיפה, עשויה לתת מענה לבעיה הזו ולספק פתרונות לאיתור וזיהוי נזקים בזמן אמת, על-מנת להימנע מעימותים משפטיים ממושכים ויקרים.
שווי שוק ההובלה הימית של כלי רכב חדשים מוערך במילארדי דולרים בשנה, כאשר הנזקים הנגרמים לרכבים במהלך ההובלה נאמדים במיליוני דולרים מדי שנה. גורמים המעורבים בתהליך הובלת הרכבים, ביניהם – יצרני הרכבים, חברות הביטוח והנמלים, מחפשים פתרונות לאיתור וזיהוי נזקים בזמן אמת, על-מנת להימנע מעימותים משפטיים ממושכים ויקרים.
שיתוף פעולה ראשון מסוגו בארץ ובעולם שנעשה בימים אלה בין נמל חיפה לחברת רייבין, המובילה בבדיקות חזותיות מבוססות בינה מלאכותית בציי רכבי השכרה, רכבים המשומשים ובתעשיית הביטוח, עשוי לתת מענה לבעיה הזו, כאשר הטמעת הטכנולוגיה של רייבין לסקירת עשרות אלפי כלי הרכב הנכנסים לישראל דרך הנמל, תספק דו”ח מקיף על מצבם החיצוני של הרכבים, שיצביע על כל נזק שנגרם לרכבים במהלך ההובלה, הפריקה והאחסון.
הטכנולוגיה של רייבין ניתנת לשימוש בעזרת מצלמות טלפונים ניידים ומצלמות במעגל סגור, היוצרות סריקה מקיפה של הרכבים ב-360 מעלות, תוך שימוש באלגוריתם למידה ובשילוב מידע על דגמי הרכבים כדי להעריך את מצבם. טכנולוגיה זו תאפשר לעובדי נמל חיפה לבצע מעקב שוטף אחר מצב הרכבים החדשים, מרגע פריקתם מהאוניה בנמל ועד להעמסתם על רכב הובלה ייעודי המיועד להגיע למרכזי ההפצה בארץ. הטכנולוגיה של רייבין, המבוססת בינה מלאכותית, תתריע על כל נזק ובזמן אמת, ובכך תמזער סיכונים ותצמצם עלויות לנמל חיפה.
לדברי ארן פסטמן ראש אגף רכש לוגיסטיקה וחדשנות בנמל חיפה: “כנמל הגדול בישראל, אנו מחויבים לספק לא רק שירותי פריקה ואחסון אמינים לאלפי עסקים המייבאים סחורה מדי יום, אלא גם להבטיח תהליך יעיל ושקוף. הטכנולוגיה של רייבין תעזור לנו לוודא כי מאות אלפי כלי רכב חדשים, המיובאים לישראל מדי שנה, מטופלים ומועברים בבטחה ובשלמות עד להגעה ללקוח בקצה.”
The post טכנולוגיה חדשה של רייבין תסייע לאתר מי אחראי לנזקי רכב חדש בנמל חיפה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.