משהו רע קורה בשוק הרכב הישראלי: לכאורה, עם לא פחות מ-70 מותגי רכב פרטי המשווקים כיום בשוק הישראלי הקטן והצפוף, היינו מצפים לשוק תחרותי במיוחד. בפועל, מחירי המכוניות עולים ללא הפסקה, ונדמה שהתחרות היחידה שמתנהלת כיום היא בקרב יבואני הרכב החשמלי, שם נרשמת תחרות בריאה יותר ואפילו במידה מסוימת מגמת ירידת מחירים מבורכת. אבל מה קורה אם אתם דווקא מהאנשים הצנועים יותר שלא מחפשים אחר ג’יפון או רכב חשמלי ומעוניינים במכונית מיני זולה לרכישה ותחזוקה ויעילה במיוחד בעיר הצפופה? לצערנו מדובר כיום בקטגוריה שנמצאת בסכנת הכחדה.
היצע מכוניות המיני מצטמצם במהירות
לפני כחודשיים פסק השיווק של יונדאי i10 בישראל, בעקבות החרם שהטיל ארדואן על יצוא מכוניות לישראל, מה שעצר את השיווק של הדגם הפופולרי בארץ לתקופה לא ידועה. בשבוע שעבר נודע שייצור מיצובישי ספייס סטאר עבור השוק האירופאי פסק, בשל דרישות הבטיחות הגוברות של האיחוד האירופאי (התאמה לתקינת ה-GSR החדשה), הדורשות השקעות נכבדות מצד היצרן כדי להתאים את הספייס סטאר הוותיקה שחוגגת כבר 11 שנה. נכון להיום עוד קיים מלאי של כמה מאות מכוניות בארץ, שבסיומו תישאר מיצובישי ישראל רק עם דגמי SUV.
גם בקרב ליפמוטור T03 נותרו בארץ כמה עשרות מכוניות בלבד של החשמלית הזולה בישראל, ולא ברור אם יגיעו משלוחים נוספים בעתיד, בשל האפשרות שיבוא המכוניות יעבור מידי מטרו מוטור היבואנית כיום אל סמל”ת או קבוצת לובינסקי, אשר ייתכן ויעדיפו להתמקד במכוניות היקרות יותר של היצרן. כזכור, קבוצת סטלנטיס נכנסה השנה כשותפה בליפמוטור הסינית והודיעה שתרכז את כלל פעילות השיווק באירופה תחת משווקי סטלנטיס.
למעשה ייתכן שבשבועות הקרובים נישאר רק עם קיה פיקנטו בקטגוריית המיני, ולמעשה עם מובילת הקטגוריה מזה שנים ארוכות. יחד עם זאת, מחיר הפיקנטו לא מפסיק להתייקר, ולאחר מספר התייקרויות שביצע היבואן במהלך השנה הנוכחית, שהביאו את מחיר המכונית כיום כבר ל-102,900 ש”ח לדגם ה-LX הבסיסי, מתכננת טלקאר היבואנית לייקר שוב את מחיר הדגם עם הגעת הגרסה המחודשת של הפיקנטו בקרוב לארץ, לאחר שעברה מתיחת פנים מקיפה.
לצידן של מכוניות המיני העממיות, פיאט 500 אמנם עוד איתנו, אך בשעה שבדיוק החודש לפני 3 שנים הושק הדור החדש והחשמלי של ה-500 במחיר התחלתי של 99,900 שקל, מחירה כיום מתחיל כבר ב-129,900 שקל יקרים למדי.
באופן מעט מפתיע, מי שהופכת להיות המכונית הזולה כיום בארץ, היא טויוטה אייגו X שמחירה מתחיל ב-99,990 שקל והיא נהנית גם ממרכב בסגנון מיני ג’יפון, אך סובלת מספסל אחורי ותא מטען סמליים למדי גם ביחס לקטגוריית המיני. מתחרתה העיקרית היא סוזוקי איגניס, אך זו סובלת ממחיר גבוה יותר שמתחיל מ-105,000 שקל לגרסה הידנית או 115,000 שקל לגרסה האוטומטית.
למעשה בעוד שבועות ספורים רכישת מכונית במחיר של עד 100 אלף שקלים עשויה להיות כמעט בלתי אפשרית, ואם חשבתם לעבור לקטגוריית מכוניות הסופר-מיני המעט יותר מרווחות, תגלו שמרבית הדגמים מוצעים שם כיום סביב ה-120-130 אלף שקל ואף יותר. עידן מכוניות המיני הזולות עומד לצערנו להיכחד והסיכוי היחיד שלו לשוב ולפרוח, עשוי להיות עם הגעת דגמי מיני חשמליים בסגנון יונדאי אינסטר, BYD סיגל ודאצ’יה ספרינג שעתידים להגיע לארץ במחירים תחרותיים, אך מהיכרת רחבה עם השוק הישראלי, גם הם כנראה לא יהיו מספיק זולים כאן.
מעוניינים במכונית מיני חדשה עד 100,000 שקל וקבלת הצעת מחיר מסודרת כולל אפשרויות מימון מגוונות? השאירו פרטים כאן
לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם
The post הכחדה בהילוך מהיר: תום עידן המכונית החדשה בפחות מ-100,000 שקל! appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.