21 שנה לאחר שהוצג הדור הראשון ו-7 שנים לאחר שהוצג הדור השלישי והנוכחי של ב.מ.וו, חושפת היום יצרנית היוקרה הגרמנית את הדור החדש והרביעי של ה-X3, שיגיע לשוק תחילה בגרסאות בנזין, דיזל ופלאג-אין הייבריד, ובשלב השני ייחשף גם בגרסת ה-iX3 החשמלית החדשה שלו.
הדור הרביעי של ה-X3 זוכה לעיצוב חדש לחלוטין המיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן, ולמרות המראה המתקדם, נדמה ששוב בוחרת ב.מ.וו ללכת על עיצוב נועז מדי, מהסוג של או שאוהבים או שלא. ביחס לדור היוצא, מציעה המכונית צמיחה קלה בממדים עם מרכב באורך של 4.75 מטר (4+ס”מ), רוחב של 1.92 (3+ס”מ) מטר וגובה של 1.66 מטר (1-ס”מ) המצביעים על צמיחה קלה סביב ה-2 ס”מ באורך וברוחב המכונית והפחתה של ס”מ בגובה הרכב. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי ועומד על 286 ס”מ ונפח תא המטען צמח קלות ל-570 ליטר או 460 לטר בגרסת הפלאג-אין.
גם בתא הנוסעים רושמת המכונית מהפכה של ממש, עם עיצוב אולטרה מודרני, שגם במקרה הזה יהיו מי שיאהבו ויהיו אלו שיתעבו. העיצוב נקי ודי נטול מתגים והאווירה הכללית מכובדת וטכנולוגית עם לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 המתחבר למסך מולטימדיה “14.9 מבוסס מערכת הפעלה אנדרואיד ומערכת שליטה iDrive 9 החדשה של היצרן. כחלק מהאופנה המתפתחת, גם כאן מצהיר היצרן על שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים בעיצוב תא הנוסעים ואפשרות לריפודי מושבים עשויים אריג ממוחזר, לצד אופציה לעור טבעוני (מלאכותי). ברשימת החידושים: אופציה למפתח דיגיטלי, תאורת אווירה דינאמית המשמשת גם את מערכות הבטיחות המתקדמות, קישוריות 5G לאינטרנט ועוד.
היצע מנועי הבנזין והדיזל הרלוונטים לארץ כולל תמיכה במערכת היברידית קלה 48V, הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים. גרסת הכניסה מצוידת במנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר המפיק 190 כ”ס ומומנט מרבי של 31.6 קג”מ ומציע תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7.8 שניות, מהירות מרבית של 215 קמ”ש וצריכת דלק משולבת של 13.1-14.5 ק”מ לליטר בתאם לרמות הגימור. לצידו תוצע גרסת טורבו-דיזל 2.0 ליטר 197 כ”ס ו-40.8 קג”מ, המציעה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7.7 שניות, מהירות מרבית של 215 קמ”ש וצריכת דלק משולבת של 15.4-17.2 ק”מ לליטר בהתאם לרמות הגימור.
גרסת הפלאג-אין הייבריד החדשה מצוידת במנוע טורבו 2.0 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 299 כ”ס ומומנט מרבי של 45.9 קג”מ. התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת כאן 6.2 שניות, המהירות המרבית עומדת על 215 קמ”ש וטווח הנסיעה החשמלי יותר מהוכפל מול הדור היוצא ועומד על 81-90 ק”מ.
בחזית משפחת הדגמים תוצע ה-X3 M50 xDrive, גרסת הביצועים המצוידת במנוע 6 צילינדרים המפיק 381 כ”ס ו-55 קג”מ, המציעה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.6 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ”ש, צריכת דלק של 12-12.98 ק”מ לליטר והבטחה למכלולים ספורטיביים היקפיים משודרגים.
מחברת דלק מוטורס היבואנית בישראל נמסר כי ה-X3 החדש צפוי להגיע לארץ בתחילת 2025.
The post עם עיצוב שנוי במחלוקת: נחשף ב.מ.וו X3 החדש 2025 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.