מותג הרכב הסיני באוג’ון (Baojun) אינו מוכר עדיין בארץ, אך מדובר במיזם משותף של ג’נרל מוטורס האמריקאית עם החברות הסיניות Wuling (החשמלית הנמכרת ביותר בסין בשנה האחרונה) ו-SAIC – קונצרן הענק הסיני המייצר בין השאר את מותגי MG, מקסוס ואחרים, וגם מייצר כלי רכב בסין עבור שברולט, ביואיק, קדילאק, פולקסווגן, אאודי ועוד. כעת, נדמה שהוא מעוניין להתרחב גם לאירופה, עם דגם חדש שעשוי למלא את החלל שהותיר אחריו סוזוקי ג’ימני באירופה, רק בגרסה חשמלית.
באוג’ון היא חטיבה של SAIC המייצרת כלי רכב חשמליים וזולים וממוקמת בהיצע מותגי היצרן מעל ל-Wuling הזעירה והזולה במיוחד. בסוף השבוע האחרון היא חשפה את מכונית המיני החדשה – הקיווי החשמלית (KiWi EV), ובמהלך חשיפת הדגם הציג היצרן את תוכניותיו לעתיד הקרוב שכללו סרטון טיזר לרכב שטח קטנטן וחשמלי שמרמז על כוונותיה של היצרנית הסינית לכבוש יעד חדש באירופה שנשלט עד לאחרונה ע”י סוזוקי ג’ימני היפני, וננטש בחלק גדול ממדינות אירופה בשל פליטת CO2 של 170 גרם לק”מ שגרמו לאיסור מכירתו במרבית מדינות אירופה. וכשסוזוקי לא ממהרת להציע לחשמל את הג’ימני הקשוח וכמעט נטול המתחרים, מגיעים כמובן הסינים…
ב-Baojun לא מנדבים לעת עתה פרטים אודות רכב השטח החשמלי החדש שלהם שבדרך, אולם מצפיה בסרטון הטיזר שהפיץ היצרן, מגלים רכב שטח 3 דלתות בעיצוב קובייתי קשוח וסטייליסטי למראה, שלפחות לפי המראה החיצוני לא בא לשחק בכאילו, אלא להציע יכולות שטח של ממש, משום שהוא מצויד במרכב גבוה עם מרווח גחון נדיב, צמיגי שטח חסונים, פגושי פלסטיק שחורים, מדרגות צד, פסי גגון לאכסון ציוד ומראות צד גדולות שמאפיינות דגמי שטח. לקינוח כולל הדגם על מכסה המנוע 2 אביזרים שזהותם אינם ידועה, אך כנראה מדובר בפנס ומצלמה ייעודיים לשימוש בשטח.
לדגם שאין שם רשמי בינתיים, צפויה באוג’ון להציע ככל הנראה את השלדה החשמלית שמשרתת את הקיווי החדשה, ואם שם נעשה בשימוש מנוע חשמלי אחד בהספק של 54-58 כ”ס, במקרה הזה צפויה המכונית לאכלס צמד מנועים (מלפנים ומאחור) אשר יספקו הנעה כפולה והספק שצפוי לנוע סביב ה-110 כ”ס. עם סוללת 39.1 קוטש” טווח הנסיעה של הקיווי עומד על 305 ק”מ בתקן ה-NEDC הפחות מחמיר, ואולי מרמז גם על טווח רכב השטח.
פרטים נוספים על הרכב החדש יסופקו בקרוב.
The post מותג Baojun הסיני מכין מתחרה חשמלי לסוזוקי ג’ימני appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.