צילומים: רונן טופלברג
החורף עדיין לא כאן, אך השיטפון במותגי רכב חדשים שנוחתים בישראל בשיאו, ואמש הצטרפה לחגיגה גם קבוצת ‘מאיר’ יבואנית וולוו והונדה” עם השקת מותג הביצועים החשמלי פולסטאר, אשר מתחיל פעילות עם דגם הפולסטאר 2 , משפחתית סדאן יוקרתית שאמורה לנגוס בהצלחה המרשימה של טסלה מודל 3.
חדשה בארץ אך לא בעולם
מותג פולסטאר אינו חדש בעולם ואף הושק כבר בשנת 1996 כחטיבת ביצועים של יצרנית הרכב וולוו, ואף מכוניות בודדות שלו הגיעו בשנים האחרונות לארץ ע”י היבואן הרשמי למרות שלא שווקו באופן סדיר. החל משנת 2018 שינתה פולסטאר כיוון ויצאה לדרך עצמאית כמותג רכב חשמלי ספורטיבי הנמצא בבעלות של ענקית הרכב הסינית ג’ילי ויצרנית הרכב השוודית וולוו (הנמצאת גם היא בבעלות ג’ילי). בעידן החדש של היצרן, הפכה פולסטאר למותג חשמלי המיוצר בסין, עם דגם הפולסטאר 1 ששווק לזמן קצר יחסית עם הנעת פלאג-אין, כאשר החל מדגם הפולסטאר 2 (היחיד לעת עתה שהיצרן משווק), הוא עבר לייצור מכוניות חשמליות מלאות (BEV). ככל הנראה בחודש הבא תיחשף רשמית הפולסטאר 3, שתהיה רכב הפנאי החשמלי הראשון של היצרן, כאשר ב-3 שנים הקרובות צפויה החברה להשיק לפחות עוד 2 דגמים חדשים נוספים, בדרך ליעד מכירות של 300,000 מכוניות בשנה בשנת 2025.
גלריית רכב בהרצליה (אולם תצוגה…)
כבר בתחילת אוקטובר צפוי להיפתח אולם התצוגה הראשון של פולסטאר בישראל, או כפי שהיבואן מכנה אותו “גלריית רכב” משום שמדובר במקום שמציג דברי אומנות… האולם יפתח באזור התעשיה של הרצליה פיתוח, במתחם ‘מאיר’ היבואנית ובמקומו של מותג הונדה ששכן שם עד לאחרונה (הונדה אופנועים תמשיך לפעול בסמוך). מנהלת מותג פולסטאר היא זהבה קוגן שבעבר ניהלה את מותגי DS, סמארט, אופל, סיאט ואחרים, והדגמים ישווקו בישראל עם אחריות יצרן ל-3 שנים ו-8 שנים לסוללה או עד 160,000 ק”מ. מרווח הטיפולים שנקבע בארץ עומד על אחת לשנתיים או עד 30,000 ק”מ ונכון לעת עתה אין חבילת השקה שכוללת עמדת טעינה או טיפולים במתנה כפי שעשו זאת מרבית מותגי הרכב החשמלי שנכנסו עד כה לארץ.
פולסטאר 2
הדגם הראשון ששיווקו מתחיל בישראל הוא פולסטאר 2, מכונית סדאן חשמלית אשר נועדה להתחרות בקטגוריה שהולכת ומתפתחת בארץ ונשלטת ביד רמה עד כה ע”י טסלה מודל 3. הפולסטאר 2 פותחה על שלדת ה-CMA המוכרת של וולוו (המשותפת גם לוולוו XC40) ומציעה עיצוב ספורטיבי-אלגנטי ומרשים, עם מרכב בתצורת פאסטבק (עיצוב שהולך ותופס תאוצה לאחרונה) הכולל גם דלת חמישית (תא מטען הנפתח יחד עם השמשה האחורית ומבטיח שימושיות עדיפה ונפח של 405 ליטר). יחד עם זאת, מדובר במכונית מנהלים קומפקטית יותר (4.6 מטר לאורך ו-1.86 מטר לרוחב) ומעט גבוהה יותר (1.48 מטר).
בתוך הרכב תמצאו אווירת פרימיום ואיכות חומרים והרכבה מעולים, בדיוק כפי שפגשנו בשנים האחרונות בדגמי וולוו השונים. העיצוב מזמין ומשדר סביבת נהג ונוסעים נעימה מאוד לשהייה, אך למרות בסיס גלגלים נדיב של 273 ס”מ, המכונית מרגישה מעט צפופה, ובין הסיבות לכך קונסולת מכשירים מרכזית גבוהה הממוקמת בין הנהג והנוסע לצידו שמייצרת מצד אחד אווירה ספורטיבית, את מצד שני מעט לוחצת, ובספסל האחורי תמצאו תעלה העוברת במרכז הרצפה ולא רצפה שטוחה המאפיינת דגמים חשמליים, משום שהמכונית לא פותחה על שלדה ייעודית לרכב חשמלי.
חגורות בטיחות בצבע צהוב בגרסת הפרפורמנס…
האבזור עשיר כבר מרמת הגימור הבסיסית ובין שלל החידושים והגימיקים תמצאו גג זכוכית פנוראמי קבוע המוקרן עליו גם הלוגו של פולסטאר, מולטימדיה עם מסך מגע “11.1 מבוססת אנדרואיד של גוגל הכוללת שלל אפליקציות ותפעול קולי מוצלח גם בעברית, וכמו בטסלה תמצאו גם התנעה ללא כפתור אלא בשילוב בידית ההילוכים (המעוצבת ומגניבה למדי) ל-DRIVE, וגם מתג של בלם יד חשמלי לא תמצאו והוא מופעל ומשתחרר אוטומטית (לפי מצב Parking או Drive). עוד באבזור הסטנדרטי: מערכת שמע יוקרתית של Harman Kardon עם 13 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי “12.3, משטח טעינה אלחוטית למכשיר נייד, בקרת אקלים כפולה עם פתחי מיזוג אחוריים, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי גלגלים “19, חימום הגה, מצלמות 360 מעלות, מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, חימום מושבים אחוריים, חיישני חניה היקפיים ועוד.
בטיחות
בניגוד למרבית המותגים הסינים שטרם עברו מבחני ריסוק אירופאיים, הפולסטאר 2 נהנית מה-D.N.A של וולוו וכמוה מציגה רמת בטיחות גבוהה במיוחד, עם מפרט עשיר כסטנדרט הכולל את מרבית מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק ואף הדגם נבחן במבחן הריסוק האירופאי של EuroNcap וזכה לציון המירבי של 5 כוכבים.
4 דגמים לבחירה
דגמי פולסטאר 2 ישווקו בארבע גרסאות לבחירה: החל מגרסת ה-“סטנדרט ריינג'” המצוידת במנוע חשמלי בודד והנעה קדמית. הספק המנוע עומד על 231 כ”ס ומספק תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7.4 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ”ש ויחד עם סוללת 69 קוט”ש, מספק הרכב טווח נסיעה משולב של 471 ק”מ בתקן ה-WLTP. מעליו תוצע גרסת ה”לונג ריינג'” המצוידת באותו מנוע וביצועים, אך עם סוללה בקיבולת 78 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה עד 540 ק”מ לפי נתוני היצרן.
רמת הגימור הבאה היא ה-“לונג ריינג’ דואל מוטור” המצוידת בצמד מנועים חשמליים המפיקים הנעה כפולה והספק משולב של 408 כ”ס ומספקים ביצועים ספורטיביים יותר עם 4.7 שניות ומהירות מרבית של 205 קמ”ש, לצד טווח נסיעה של 480 ק”מ. בקצה תוצע גרסת ה-“פרפורמנס” עם הספק משודרג של 476 כ”ס, המקזזת את התאוצה ל-100 קמ”ש ל-4.4 שניות ומציעה מהירות מרבית של 220 קמ”ש לצד טווח נסיעה של 462 ק”מ.
התרשמות מנסיעת היכרות ראשונה
את נסיעת ההיכרות הראשונה עשינו אל כבישי הדרום שהיו פתוחים ואפשרו נהיגה מהירה יחסית, אך הדגם שהוקצה לנו היה הלונג ריינג’ עם ההנעה הקדמית, המספק ביצועים נאים אך לא ספורטיביים ומנגד את טווח הנסיעה הגדול ביותר במשפחת הדגם. על הכביש מדובר במכונית זריזה למדי (7.4 שניות ל-100 קמ”ש), המתלים מכויילים על הצד הקשיח יותר ומכוונים לנהיגה בסגנון ספורטיבי עם אחיזת כביש גבוהה, ועדיין עם נוחות נסיעה טובה יחסית (ודי דומה למתחרה מבית טסלה), ומדובר גם במכונית שקטה במיוחד, חלקה ונטולת ויברציות. בסעיף צריכת החשמל הציגה המכונית צריכה של 20 קוט”ש ל-100 קמ”ש, שתורגם לטווח במציאות של 390 ק”מ בגרסת הלונג ריינג’ שמבטיחה עד 540 ק”מ, אך כמעט כל הנסיעה בוצעה על כבישים מהירים שנחשבים ל-“טוחני חשמל”. אם היינו משלבים יותר תנועה עירונית במהירויות נמוכות יותר, ללא ספק היינו מגיעים לנתונים מרשימים בהרבה.
מחירון
מחיר פולסטאר 2 מתחיל מ-254,900 שקל לגרסת הכניסה, ממשיך עם 274,900 שקל לגרסת הלונג ריינג’, כ-294,900 שקל לגרסת ההנעה הכפולה והחזקה ועד ל-334,900 שקל לגרסת הפרפורמנס הבכירה. משלוח ראשון של 150 מכוניות אמור להיכנס לארץ בחודש הנוכחי ואספקות ראשונות צפויות כבר בחודש הבא. על צפי מכירות היבואן מתקשה לספק תחזית בעידן של המחסור ברכבים ומעריך שככל שיצליח לקבל מלאי זמין מהיבואן, כך יגדלו המכירות, ובכל מקרה כנראה שיהיה סביב הכמה מאות מכוניות בשנה.
The post פולסטאר 2 בישראל ועל הכוונת שלה טסלה מודל 3 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.