מתקפת הסיניות: מטרו מוטור תחל לשווק את ליפ מוטור (Leapmotor)

חודשיים בלבד לאחר שהודיעה על קבלת זיכיון ליבוא מותג הרכב החשמלי היוקרתי “קארמה”, מרחיבה מטרו מוטור את היצע מותגי הרכב החשמליים אותם היא מתכננת לשווק בישראל, ומודיעה על קבלת זיכיון נוסף של מותג רכב חשמלי, הפעם של חברת Leapmotor הסינית ששיווק דגמיה בישראל יחל כבר לקראת סוף השנה הנוכחית. צמד המותגים החדשים ישווקו ע”י חטיבת “מטרו אלקטריק” של יבואנית הרכב הדו-גלגלי הגדולה בישראל, אשר תרכז גם את דגמי הדו-גלגלי החשמליים של החברה, לרבות מותג הקטנועים הטיוואני gogoro ששיווקו צפוי להתחיל בחודש הבא.

חברת ליפ מוטור נוסדה בסין בשנת 2015 ומייצרת מגוון כלי רכב חשמליים מפיתוח עצמאי. החברה נוסדה ע”י מספר משקיעים שהגיעו מעולם מוצרי האלקטרוניקה, אשר מדברים על חזון החברה לייצר מכוניות חשמליות שמסמלות את הטרנספורמציה המתמשכת של כלי הרכב מאמצעי תחבורה למרחבים ניידים חכמים. בשנה שעברה מסרה החברה 43,121 מכוניות, כאשר רק בחודש דצמבר 2021 מסרה 7,807 מכוניות. הדגם הנמכר ביותר של היצרן הוא מכונית המיני החשמלית T03 שמחירה מתחיל בסין ב-35,000 שקל וממנה נמכרו שם אשתקד 38,463 מכוניות.

היצע הדגמים שצפויים להגיע לישראל

  • ליפ מוטור T03 – מכונית מיני עירונית המציעה חווית נהיגה מתקדמת כגון, נהיגה אוטונומית חכמה שכוללת חניה אוטונומית מלאה, מערכות בטיחות מתקדמות, 3 מצבי נסיעה, לוח מחוונים דיגיטלי מלא שמאפשר שליטה ובקרה על כול מערכות הרכב וטווח נסיעה עד 403 ק”מ, אך לפי תקן ה-NEDC המיושן ואופטימי למדי. מדובר במכונית שנמכרת בסין במחיר החל מ-35,000 שקל, וההערכות בענף מדברות על צפי ל-80,000 שקל בישראל. אם אכן כך יהיה מחירה, סביר להניח שהיא תהיה להיט.
  • ליפמוטור T03

    ליפמוטור T03 – מכונית מיני עירונית שעולה בסין מ-35,000 שקל. במחיר נכון יכולה להצליח גם כאן.

  • ליפ מוטור C11 –  ג’יפון משפחתי גדול יחסית המצויד  בצמד מנועים חשמליים (אופציה להנעה כפולה) המבטיח שילוב של ביצועים ספורטיביים (4.8 שניות ל-100 קמ”ש) לצד טווח נסיעה עד 610 ק”מ (גם לפי תקן ה-NEDC). הדגם ישווק ברמת גימור גבוהה שכוללת אבזור עשיר וחבילת מערכות בטיחות מתקדמות.
ליפמוטור C11

ליפמוטור C11 תא נוסעים

  • ליפ מוטור C01 – משפחתית סדאן בעלת עיצוב ספורטיבי אלגנטי שצפויה להתחרות בטסלה מודל 3. הדגם יציע מרווח פנים ותא מטען יוצא דופן בקטגורית הסדאן המשפחתיות, תאוצה של ל-100 קמ”ש בפחות מ-4 שניות, קיבולת סוללה של 90kWh . הדגם יחשף רשמית רק ברבעון הבא בעולם. 
ליפמוטור C01

ליפמוטור C01 קונספט – מתחרה לטסלה מודל 3. תיחשף רשמית ברבעון הבא

מטרו מוטור נערכת לכניסה לשוק ובשבועות הקרובים תתחיל בהקמת אולם התצוגה המרכזי ומרכז שרות. בשני המתקנים ישולבו חווית לקוח עם יכולת מקצועית מהמתקדמות בעולם. בסוף 2021 חתמה מטרו על הסכם הפצה עם יצרן מכוניות היוקרה תוצרת KARMA ששיווקם יחל במקביל לקראת רבעון 4 2022. 

לדברי תומר קומרוב, מנכ”ל מטרו מוטור:  “ההסכם עם LEAPMOTORS  והכניסה לתחום הרכב הוא מנוע צמיחה משמעותי וצעד נוסף בהפיכתה של מטרו לחברה שמציעה פתרונות תחבורה בכל התחומים. מטרו מתכוונת להרחיב את פעילות הרכב בחברה ולהוות שחקן משמעותי גם בתחום זה.  בכוונתנו לרכז את כל המשאבים הנדרשים על מנת להיות גורם משמעותי בשוק הרכב בישראל בשנים הקרובות” .

The post מתקפת הסיניות: מטרו מוטור תחל לשווק את ליפ מוטור (Leapmotor) appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.