בארץ: גרסת הביצועים של אאודי e-tron החשמלית

קצת יותר מ-3 שנים לאחר שנחת בארץ אאודי e-tron, רכב הפנאי החשמלי הראשון של היצרן, שכבש את הקטגוריה עם מאות מסירות עד כה, ושנה לאחר שהצטרפה גרסת הספורטבק שלו, הגרסה הספורטיבית בעלת העיצוב דמוי קופה, מתרחבת שוב משפחת הדגם בארץ עם הגעתה של גרסת ה- “ספורטבק S” גרסת הביצועים השרירית במיוחד של הדגם, הלוקחת את רף הביצועים צעד נוסף קדימה, אך לצערם של הלקוחות על-חשבון טווח נסיעה נמוך יותר.

ה-e-tron S Sportback מציע מראה דינמי וספורטיבי ומתאפיין במרווח נדיב עם אורך של 490 ס”מ, רוחב של 197 ס”מ, גובה של 161 ס”מ ובסיס גלגלים של 292.8 ס”מ המספקים מרווח מנאה לחמישה נוסעים. לרכב מראה שרירי עם דגש על בתי גלגלים שהורחבו ב-23 מ”מ, כונסי אוויר בצורת משולש שבפגוש הקדמי כוללים תעלות ופועלים לקירור הבלמים הקדמיים. בצד הרכב, קליפרים כתומים וחצאיות צד ספורטיביות, כאשר חלקו העליון מעוטר במסילות אלומיניום לגג בצירוף ספוילר אחורי. להשלמת המראה הטכנולוגי, הרכב מגיע עם תאורת Matrix LED  קדמית לצד איתות דינמי בטכנולוגיית LED (קדמי ואחורי) וחישוקי 5 זרועות בעיצוב כוכב יהלום אפור גרפיט 21″ חותמים מראה ספורטיבי.

אאודי e-tron ספורטבק S

הנעת קוואטרו חכמה

יחידת ההנעה מורכבת משלושה מנועים חשמליים – שניים בסרן האחורי המאפשרים שליטה מלאה ונפרדת על המומנט העובר לכל אחד מהגלגלים האחוריים ובכך מעניקים לרכב יכולות דינמיות מרשימות. בזמן מצב נהיגה רגיל, ההנעה מבוססת על שני המנועים האחוריים בלבד, לחיסכון באנרגיה, והמנוע הקדמי נכנס לפעולה עם דרישת הנהג לביצועים מוגברים ויחד עם זאת הנעה כפולה (קוואטרו). ברירת המחדל של הרכב מתעדפת הנעה אחורית, עם אפשרות למצבי היגוי יתר נשלטים – “דריפט” (במצב נהיגה דינאמי כאשר בקרת הייצוב על מצב ספורט). גם האווירודינמיות קיבלה תשומת לב מיוחדת כאשר מקדם הגרר עומד על 0.26. בנוסף, הדגם מאובזר במתלי אוויר ספורטיביים ובהיגוי פרוגרסיבי.

503 כ”ס

הספק המנועים המשולב עומד על כ-503 כ”ס ומומנט אדיר של 99.2 קג”מ, המספקים תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות בלבד (במצב Boost), בדרך למהירות מרבית מוגבלת מחשב של 210 קמ”ש. יחד עם סוללה בקיבולת של 86 קוט”ש, מציעה המכונית טווח נסיעה של 339 ק”מ בין טעינות, שנפגע מן הסתם בשל הביצועים החמים. לשם השוואה, גרסת ה-איטרון ספורטבק הרגילה שתמשיך להיות משווקת לצידה מציעה הספק של 408 כ”ס ומומנט מירבי של 67.75 קג”מ, המספקים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.7 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ”ש וטווח נסיעה של 381 ק”מ בין טעינות לפי תקן ה-WLTP. 

אאודי e-tron ספורטבק S

בתוך תא הנוסעים מציע הדגם החדש את סביבת העיצוב המוכרת של ה-e-tron המוכרים בשינויים קוסמטיים קלים, וכמוהם כולל לוח שעונים דיגיטלי “12.3, וצמד מסכים דיגיטליים מרכזיים (מסך עליון בגודל 10.1″ ומסך תחתון בגודל 8.6″) השולטים על המולטימדיה ומגוון מערכות רחב של הרכב. 

אבזור

הרכב מצויד בהגה 3 זרועות בתיפור עור עם שליטה על מערכת המולטימדיה ועל רמות ה- Recuperation , מושבי ספורט קדמיים עם חימום ותמיכה לגב התחתון, מתכווננים חשמלית, עם זכרון למושב הנהג. בנוסף, תמצאו גם בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, ריפוד עור משולב עם S רקום על המושבים, חבילת תאורה פנימית מורחבת, חיפוי עור פנימי, חבילת תאי אחסון, דיפונים בחיפוי אלומיניום מוברש כהה, חבילת תאורה פנימית מורחבת, ספי דלת קדמיים מוארים עם לוגו S בגוון אלומיניום,  וכן מערכת שמע Bang & Olfausen בעלת 16 רמקולים בטכנולוגיית 3D Sound, וטעינה אלחוטית ( Audi Phone Box).

בתחום הבטיחות, ה-e-tron S Sportback מציע חבילת בטיחות מקיפה עם מגוון נרחב של מערכות בטיחות המוצעות כסטנדרט ומסייעות לנהג: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, מערכת לסיוע בזיהוי כלי רכב בשטח מת, Audi Pre Sense Front – מערכת ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, מצלמות 360, חיישני חנייה היקפיים, ו-6 כריות אוויר.

מחיר אאודי אי-טרון ספורטבק S נקבע על 665,000 ₪

The post בארץ: גרסת הביצועים של אאודי e-tron החשמלית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.