האם טויוטה מתכננת בייבי לנד קרוזר חשמלי?

לאחר שנים ארוכות בהן התמקדה בפיתוח דגמים היברידיים ופחות האמינה בדגמים 100% חשמליים (BEV), נדמה שטויוטה משנה כיוון במהירות, מאמצת את העידן החשמלי בחום ואף חשפה השבוע את תכניותיה לעשור הקרוב, הכוללות לא פחות מ-30 דגמים חשמליים עד שנת 2013, מחצית מהם כבר ב-4 שנים הקרובות. יחד עם זאת, לצידם של הדגמים החשמליים המשתייכים למשפחת ה-“BZ” החדשה של היצרן שדגם ראשון שלו – טויוטה BZ4X יגיע לשוק (וגם אלינו) במחצית 2022, תמשיך להציג החברה גם שלל דגמים היברידים חדשים.

מבין שלל דגמי הקונספט החדשים שחשפה טויוטה השבוע, צד את עיננו גם ה-“קומפקט קרוזר EV”, רכב פנאי-שטח קומפקטי חדש שנראה כמו אח קטן ללנד קרוזר ואף כולל עיצוב המזכיר במידה מסוימת את ה-FJ קרוזר שהגיעה לארץ בעבר בחסות היבוא האישי, עם מראה עתידני, שרירי וקשוח והרבה זהות אישית שהופכת למצרך נדיר יותר בעולם הרכב משנה לשנה. גרסת הקונספט עם המרכב הקופסתי והגבוה, מצוידת בצמיגים המותאמים לשטח וכוללת פגושים וקשתות גלגלים חסונים ונראה כאילו היא כבר מוכנה לרדת להרפתקה בשטח…

טויוטה קומפקט קרוזר EV

בטויוטה לא חושפים לעת עתה פרטים נוספים אודות הדגם שעדיין מוגדר כקונספט, אך לדעתנו בהחלט מדובר בדגם עם סיכוי גבוה שיהפוך לגרסת ייצור ויגיע לשוק בשנים הקרובות. בחברה לא חסכו בפיתוח דגמי קונספט כמעט לכל קטגוריה אפשרית, ונדמה שמענקית כמו טויוטה בהחלט ניתן לצפות שמרביתם אכן יגיעו בסוף גם לגרסאות ייצור, בוודאי אם מסתכלים על יעד המכירות של היצרן שמדבר על ייצור של 3.5 מיליון דגמים חשמליים עד 2030 ועם אופציה להגדלת הייצור בהתאם לביקוש… אנחנו נשמח לפגוש אותם על הכביש.

 

The post האם טויוטה מתכננת בייבי לנד קרוזר חשמלי? appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.