תחזור למלאי? החל יצור טויוטה יאריס גם בצ’כיה

יצרנית הרכב טויוטה מדווחת על התחלת ייצור דגמי היאריס ההיברידית גם במפעל החברה בצ’כיה (TMMCZ) המצטרף למפעל ההרכבה של היאריס בצרפת ממנה הגיעו עד כה המכוניות גם אלינו.

מפעל ההרכבה הצ’כי החל לעבוד עבור טויוטה בשנת 2002 בפרויקט משותף עם קונצרן PSA, בו הורכבו דגמי פיג’ו 107 (ו-108 בהמשך), סיטרואן C1 וטויוטה אייגו. מאז ינואר 2021 עבר המפעל לבעלות מלאה של טויוטה ולאחר הסבה לייצור דגמים חדשים בהשקעה מדווחת של 180 מיליון יורו, החלו מכוניות ראשונות מדגם היאריס ההיברידית לרדת מפס הייצור. בקרוב יחל במפעל גם ייצור דגמי טויוטה אייגו X החדשה, מחליפת האייגו הוותיקה, שהופכת בדור החדש שלה למיני ג’יפון.

טויוטה יאריס נחשבת למכונית המבוקשת ביותר של היצרן באירופה ואף זכתה בתואר היוקרתי “מכונית השנה באירופה 2021”. יעד המכירות של המותג באירופה עומד על 1.5 מיליון מכוניות עד שנת 2025 וליאריס יש חשיבות גדולה כדי להגיע ליעד המאתגר. בחודשים האחרונים נרשמה בעיית יצור של דגמי היאריס בצרפת, עקב משבר הקורונה, המשבר בתעשיית השבבים ומחסור חמור באספקת רכיבים נוספים שעצרו את יצור הדגם, מה שהשפיע גם על האספקות בארץ וזמני מסירה שנדחו בחודשים.

כעת, עם פתיחת המפעל הנוסף בצ’כיה, סביר להניח שהיצע הדגם יגדל משמעותית בתקופה הקרובה. האם חלק מהם יופנו גם לארץ ויפתרו כאן את בעיית המלאי? ימים יגידו.

The post תחזור למלאי? החל יצור טויוטה יאריס גם בצ’כיה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.