סיטי טרנספורמר: הרכב שעשוי להגדיל פי 10 את הסיכוי שלכם למצוא חניה

4 שנים לאחר שחשפה את דגם הקונספט הראשון שלה, חשפה הבוקר רשמית חברת סיטי טרנספורמר הישראלית, את גרסת הייצור של הרכב החשמלי המתקפל שלה, המבטיח פיתרון אולטימטיבי לתנועה עירונית, עם רכב עירוני דו מושבי חשמלי, או נהג ו- 2 ילדים מאחור, המתקפל בשעת הצורך ומאפשר חניה קלילה במיקום קטן במיוחד.

חיסכון של עד 75% בשטח החניה

“אנחנו משלבים חדשנות ישראלית עם הנדסה וייצור גרמניים”, כך מבטיח ד”ר אסף פורמוזה, מנכ”ל סיטי טרנספורמר, על הרכב החדש והזעיר (אורך של 2.49 מטר ורוחב של 1.4 מטר), היודע בכניסה לחניה קטנה במיוחד להתקפל ולצמצם את רוחבו ל-1 מטר בלבד, רוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע, או להחנות 4 רכבי CT-1 בשטח חניה של מכונית רגילה. לדברי החברה, היכולת להתקפל לרכב צר מגדילה את הסיכוי למציאת חניה בתוך עיר מערבית ממוצעת פי 10 מרכב רגיל. יחד עם זאת, רוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס, כאשר רק הגלגלים הבולטים במצב נסיעה רגיל לצדדים מתקפלים למצב צר יותר. לדברי החברה המפתחת, לצמיגים לא נגרם בלאי גדול יותר מצמיג רכב סטנדרטי. 

סיטי טרנספורמר

עד 180 ק”מ טווח נסיעה

הרכב שמונע ע”י מנוע חשמלי, מצטרף לקטגוריית הדגמים החשמליים המתפתחת ומהווה רכב “ירוק” וידידותי לסביבה במיוחד. טווח הנסיעה שלו בין טעינות עומד על כ-180 ק”מ או עד 120 ק”מ בשימוש קבוע עם מזגן, מה שמאפשר למרבית הלקוחות להתנייד בשטחי העיר עד שבוע ללא טעינה. זמן הטעינה של הסוללה עומד על כ-5 שעות, כאשר הרכב תומך גם בטעינה מהירה – 80% מהסוללה ב-30 דקות בלבד. למרות שהרכב מיועד בעיקר לשימוש עירוני, המהירות המרבית שלו עומדת על כ-90 קמ”ש והרישוי שלו יאפשר לו גם נסיעה בין עירונית ואף בכביש מהיר (לפי תקן הרישוי האירופאי שאותו הוא אמור לעבור עד סוף השנה הנוכחית).

מיוצר בגרמניה

הדגם מיועד הן ללקוחות פרטיים, והן לציי רכב/ רכב שיתופי ועוד, המעוניינים ברכב עירוני זעיר יעל, ידידותי לסביבה וזול לאחזקה. הרישיון הנדרש כדי לנהוג עליו, הוא של רכב פרטי רגיל והוא עשוי לקבל הטבות מס ברישוי ובביטוח כחלק מעידוד תחבורה עירונית חכמה וירוקה. אבזור הדגם כולל מזגן ומערכת שמע, אך הוא פטור בשלב הנוכחי ממערכות בטיחות מתקדמות, אולם אלו צפויות להגיע בהמשך.

הדגם הוצג הבוקר לראשונה לעיתונאי הרכב בישראל (אך במסיבת עיתונאים בזום) וייחשף רשמית לציבור בישראל בתערוכת אוטומוטור הקרובה. חשיפה עולמית תיערך בחודש הבא בתערוכת הרכב של מינכן. הדגם ייוצר בשלב הראשון במפעל בגרמניה (חברת רודינג טקנולוג’יס) ועתיד לעלות לכבישים כבר בשנה הבאה (כאמור רישוי אירופאי התקף גם לישראל עשוי להתקבל עד סוף השנה הנוכחית).

החל מ-45,000 שקל (לפני מס מקומי)

מחיר הסיטי טרנספורמר נקבע על 45,000 שקל ואינו כולל מס מקומי (10%), מע”מ ורישוי. החברה מציעה כעת במסגרת מכירה מוקדמת כ-2,000 מכוניות ללקוחות בישראל, כאשר אספקתן תתבצע בשנת 2023, ומעריכה שכבר במהלך השנה הבאה, 2022, נוכל לראות את הדגמים החדשים של הרכב הישראלי העירוני חשמלי מתקפל הראשון בעולם נוסעים בערים מרכזיות בעולם.”

 

 

The post סיטי טרנספורמר: הרכב שעשוי להגדיל פי 10 את הסיכוי שלכם למצוא חניה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.