הרכבים החשמליים של JAC והמונית הלונדונית החשמלית בישראל

קבוצת E.V מוטורס השיקה הבוקר רשמית את פעילות החברה בישראל עם השקת שלל מותגי רכב חשמליים חדשים בארץ, ופעילות נרחבת בתחום החשמלי, הכוללת גם התקנת עמדות טעינה מתקדמות ומתחמי אגירת אנרגיה חשמלית. החל מהבוקר תוכלו לרכוש שלל דגמים חדשים בישראל, עם כניסה לשוק הקרוסאוברים, המוניות, כלי רכב מסחריים ואף אוטובוסים חשמליים, שדגמים ראשונים שלהם כבר החלו להימסר ללקוחות.

E.V מוטורס תשווק מגוון מותגים, כאשר אולם התצוגה המרכזי (והיחיד שלה לעת עתה) ממוקם באיזור התעשיה של נתניה, כאשר השירות למותגי הרכב החשמלי יעשה ברשת מוסכי BOSCH של קבוצת לדיקו והשירות לאוטובוסים החשמליים יעשה במוסכים של חברת אגד.

קרוסאובר חשמלי JAC E-S2  

מותג הרכב החשמלי העיקרי של היבואן הוא JAC הסיני, המצטרף אל שלל מותגי רכב סיניים שנחתו בתקופה האחרונה בישראל. מדובר באחת מ-10 יצרניות הרכב המובילות בסין ואשתקד היא מכרה בעולם כ-217,000 דגמים 100% חשמליים. עם השקת המותג בישראל, הגיע דגם קרוסאובר קומפקטי חשמלי ראשון המיועד בעיקר לציי רכב וחברות, והוא דגם ה-ES2 שעימו מתחילה היבואנית את הפעילות. לצד מרכב קרוסאובר קומפקטי עם עיצוב המקובל לדגמים מהמזרח, מצויד הדגם במנוע חשמלי צנוע יחסית המכוון לספק חווית נהיגה חשמלית שקטה וחלקה עם מינימום הוצאות אחזקה, ולאו דווקא ביצועים ספורטיביים. הספק המנוע החשמלי עומד על כ-115 כ”ס והוא מבטיח תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-12 שניות, לצד מהירות מקסימלית של 130 קמ”ש וטווח נסיעה של 275 ק”מ לפי נתוני היצרן בין טעינות ואופציה לטעינה מהירה מ-0 ל-80% סוללה בשעה אחת.

רכב חשמלי JAC E-S2

רכב חשמלי JAC E-S2

הדגם ישווק ברמת גימור אחת הכוללת חישוקי גלגלים קלים “16, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבי עור, חימום מושבים קדמיים, מערכת מצלמות היקפית 360 מעלות, בלם חניה חשמלי, בקרת שיוט ומולטימדיה, כאשר האבזור הבטיחותי מעליב ביחס למה שמקובל היום וכולל צמד כריות אוויר בלבד ומערכת בטיחות בהתקנה מקומית (מובילאיי). בשל כך, היבואן מכוון את הדגם בעיקר לציי רכב, חברות השכרה ועוד, המחפשות עבור פתרון תחבורתי זול באחזקה, ומכן סביר שיוצע גם בהנחות גבוהות לציי רכב.  מחיר JAC ES2 נקבע על 132,000 שקל.

רכב חשמלי JAC ES4

רכב חשמלי JAC ES4 – כניסה בקרוב לשוק הקרוסאוברים המשפחתיים החשמליים

אבל שיווק מותג JAC אינו מסתכם ב-ES2 ויכלול שלל דגמים מתקדמים יותר שינחתו כאן בקרוב ואף הופיעו בהשקת המותג לאחר שהגיעו לצורכי תקינה ורישוי. כך לדוגמה יושק כאן בקרוב גם דגם ה-E-S4 – קרוסאובר חשמלי משפחתי המבטיח טווח נסיעה של 500 ק”מ, אבזור עשיר, ביצועים משודרגים וחבילת בטיחות מקורית מתקדמת. המחיר הצפוי יחל סביב ה-160,000 שקל. לצידו תושק גם ה-IC5 – מכונית מנהלים ספורטיבית חשמלית, שמציעה עיצוב מודרני, אבזור עשיר והבטחה לטווח נסיעה של 530 ק”מ בין טעינות. המחיר הצפוי שלה יעמוד סביב ה-190,000 שקל.

רכב חשמלי JAC IC5

רכב חשמלי JAC IC5 – מכונית מנהלים חשמלית שתושק בקרוב

המונית הלונדונית חוזרת אבל הפעם בגרסה חשמלית לנהג + 6 נוסעים

אחד הרכבים הכי מעניינים לדעתנו שהוצג באולם התצוגה הוא המונית הלונדונית שחוזרת לישראל הפעם בגרסה חשמלית, וע”י יצרנית הרכב LEVC (ר”ת של LONDON EV COMPANY LIMITED) שרכשה את זכויות ייצור המונית הלונדונית האגדית, והפכה אותה לפני מספר שנים לדגם חשמלי. לצד עיצוב המנסה לשמור על מסורת העיצוב המקורי של הדגם, מדובר במכונית גדולה מהמקובל, אשר בשוק המוניות מציעה מרכב לנהג + 6 נוסעים, עם דלתות רחבות במיוחד, המאפשרות גם שימוש כמונית לנכים עם כיסא גלגלים (אופציה להיכנס לרכב עם הכיסא) וכמובן מחיצה המבודדת את הנהג מהנוסעים מאחור ומגינה עליו מפני תקיפות וגם קורונה בעידן הנוכחי.

LEVC - המונית הלונדונית החשמלית

LEVC – המונית הלונדונית שבעבר שווקה בישראל, חוזרת בדגם חשמלי ובגרסה מסחרית

מתחת למכסה המנוע תמצאו יחידת כח שונה מהמקובל, הכוללת מנוע חשמלי המניע את הרכב ומנוע בנזין המשמש כמאריך טווח ותפקידו גנרטור לייצור חשמל. טווח הנסיעה החשמלי עומד על כ-128 ק”מ בין טעינות (אבל לפי תקן ה-NEDC הפחות מחמיר) אך בעזרת מנוע הבנזין שמייצר חשמל, תוכלו להגיע עד לטווח כולל של 603 ק”מ לפי נתוני היצרן.

הדגם ישווק גם בגרסה מסחרית אשר מתחרה בגודל במסחריות כמו סיטרואן ג’מפי ומציע נפח העמסה של 5.5 קוב מרשימים למדי. מחיר דגם המונית נקבע על 260,000 שקל (מחיר למוניות אחרי הפחתות מס) ומחיר הגרסה המסחרית נקבע על 280,000 שקל.

אוטובוס חשמלי אנקאי (ANKAI)

אוטובוס חשמלי אנקאי (ANKAI) – כאן בגרסת תיירות “CITY TOUR”

אוטובוסים חשמליים של אנקאי (ANKAI)

ANKAI הינה חברת ייצור האוטובוסים ורכבי תחבורה ציבורית מהגדולות בסין, אשר הוקמה בתחילת שנות ה-60 ובמשך שנים ייצרה בסין אוטובוסים של המותג הגרמני SETRA. החברה מייצרת כ 30,000 אוטובוסים בשנה לשוק הסיני והבינלאומי ובארץ השיווק שלה כולל דגמים חשמליים בלבד עם אוטובוסים עירוניים, בין-עירוניים ותיירות, לרבות אוטובוס תיירות מסוג CITY TOUR שהוצג בהשקת הדגם ונתן לנו להרגיש קצת ניחוח של חו”ל שחסר בעידן הקורונה. בתחום התחבורה הציבורית, נבחרה חב’ אגד לשמש כנותנת השירות לכלים אלו בארץ. לאגד מערך השירות והמוסכים הגדול והמקצועי בישראל. האוטובוס ישווק עם אחריות “מפגוש לפגוש” למשך 10 שנים !

פעילות בשוק אגירת האנרגיה

כחלק מהרצון לפעול משמעותית בשוק עמדות הטעינה ואגירת האנרגיה בישראל, משמשת החברה גם כנציגה הרשמית והבלעדית בישראל של יצרנית מערכות הטעינה המתקדמות SSE. מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת מחויבת SSE לתכנון וייצור של מערכות אנרגיה אקולוגיות, חכמות, מבוססות מקורות רבים, מערכות אופטימיזציה לאיכות, אחסון אנרגיה ופתרונות היברידיים. 

EV MOTORS שמה לעצמה יעד של הפעלת מודל תחנות הטעינה העתידיות בישראל, המבוססות על אנרגיה חליפית, ממקורות שאינם תלויים ברשת החשמל ולהיות מובילת השוק בתחום אגירת אנרגיה, ובימים אלה מתכננת החברה את הקמת תחנת טעינת הרכבים הסולארית הראשונה בישראל. 

 

The post הרכבים החשמליים של JAC והמונית הלונדונית החשמלית בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.