ללא חרדת טווח? קיה נירו EV החשמלית בישראל

חברת טלקאר מרחיבה את משפחת קיה נירו ומתחילה בשיווק הנירו EV החשמלית, המצטרפת לדגמי ההייבריד והפלאג-אין הייבריד שמשווקים כאן בהצלחה ומהם עלו לכביש לא פחות מ-30,000 מכוניות, מאז החל השיווק של הדגם ב-2016. הנירו החשמלית מגיעה לארץ באיחור אופנתי (הוצגה בעולם ב-2019), ומצטרפת לקטגוריית הקרסאוברים החשמליים, עם תג מחיר הגבוה משמעותית מהדגמים ההיברידיים.

עדכונים קוסמטיים 

חיצונית מדובר באותו עיצוב של הנירו המוכרת, בתוספת עדכונים המאפיינים אותו כרכב חשמלי, לרבות שבכה קדמית ייחודית עם פתח לטעינה, פתחי אוויר עדכניים ותאורת יום LED בצורת ראש חץ. גם בתוך תא הנוסעים תמצאו את אותו עיצוב מוכר, בתוספת שלל עדכונים קוסמטיים כאשר הקונסולה המרכזית כוללת בורר הילוכים בצורת חוגה בטכנולוגיית Shift By Wire, כפתורי תפעול בלם יד חשמלי ובורר מצבי נהיגה. אל אלו מצטרפים מסך מולטימדיה מקורי בגודל 8 אינץ’ כולל מצלמה אחורית וקישוריות סלולרית (אפל קארפליי/אנדרואיד אוטו), עם תצוגות ייעודיות לרכב חשמלי (ניהול טעינה, צריכת חשמל ועוד) ולוח שעונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ’, ומשלימים את החבילה קונסולה מרכזית חדשה המוקפת בתאורת אווירה הניתנת להתאמה אישית.

ביצועי כביש וסוללה

הנירו EV מצויד במנוע חשמלי חזק המפיק 204 כ”ס ומומנט של 40.3 קג”מ בעזרתם מאיץ הרכב מ 0-100 קמ”ש ב 7.8 שניות בדרך למהירות מרבית של 167 קמ”ש. יחידת הכח החשמלית פועלת בשילוב מארז סוללות ליתיום-פולימר בעל קיבולת של 64 קווט”ש, המבטיח לפי נתוני היצרן טווח נסיעה משולב של 455 ק”מ או 615 ק”מ בנסיעה עירונית על טעינה אחת (לפי תקן WLTP). הדגם כולל גם תמיכה בטעינה DC מהירה בהספק של KW100 עם יכולת טעינת סוללה מ-20 ל 80 אחוז תוך 42 דקות. כחלק מהמאמץ למקסם את טווח הנסיעה הפוטנציאלי, מצויד הרכב במערכת בלימה רגנרטיבית המתופעלת ע”י מנופים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה ומאפשרת בחירה בין 5 רמות בלימה שונות (כולל מצב “דוושה אחת”) המאפשר נהיגה ברכב כמעט ללא שימוש בדוושת הבלם ועד לעצירה מלאה. למרות אכלוס הסוללות, נפח תא המטען נדיב ועומד על 451 ליטר.

קיה נירו חשמלית

אבזור

הדגם ישווק בארץ ברמת גימור אחת המקבילה פחות או יותר לדגמי ה-EX המאובזרים של הנירו ההיברידית ומוסיפה מספר פריטי אבזור נוחות הכוללים מושב נהג מתכוונן חשמלית, משטח טעינה אלחוטי לנייד, בורר הילוכים SBW ותאורת אווירה LED, המצטרפים לאבזור המוכר שכולל: כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג אחוריים, לוח מחוונים הכולל מסך LCD בגודל 7 אינץ’, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בלם יד חשמלי, ריפוד עור משולב עם בד, קיפול מראות חשמלי, חלונות אחוריים כהים ועוד. אבזור הבטיחות כולל מערכת למניעת התנגשות קדמית הכוללת זיהוי רכב דו גלגלי והולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה בכל טווח המהירות וכוללת אפשרות לשמירה על מרכז הנתיב, ניטור רכבים ב”שטח מת” כולל תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוט’ , התראת עירנות נהג  ועוד ולדגם ציון בטיחות 7.

מחיר

מחיר קיה נירו EV החשמלית גבוה מההערכות המוקדמות ונקבע על 179,900 שקל וכולל עמדת טעינה ביתית במתנה.

The post ללא חרדת טווח? קיה נירו EV החשמלית בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.