30 פלוס: יונדאי חוגגת שלושה עשורים על כבישי ישראל

צילום תמונה ראשית: ישראל סאן, ארכיון הרווארד

בדומה למהלך שעושות כעת יצרניות הרכב מסין החודרות לישראל וכובשות נתח שוק מרשים בזמן קצר יחסית, את אותו הסיפור עבר שוק הרכב בישראל גם בשנות ה-90, עם חדירתם של שלושת מותגי הרכב הקוריאניים לשוק. דייהו הובילה את החדירה לשוק המקומי בשנת 1994 ועשתה זאת בהצלחה כמעט חסרת תקדים, ומיד אחריה הגיעו גם יונדאי שבנתה  בהדרגה את חדירתה לשוק המקומי, קיה שהצטרפה בסוף אותה שנה וסאנגיונג מעט מאוחר יותר. כעת מציינת כלמוביל 30 שנות שיווק בישראל למותג שהסלוגן שלו לאורך מרבית השנים היה “ההצלחה השקטה”, וצעד אחר צעד כבש את שוק הרכב הישראלי עם יותר מ-750,000 מסירות בישראל ותואר מותג הרכב הנמכר ביותר מאז 2011.

לדברי כלמוביל הצמיחה הייתה הדרגתית אך עקבית: כ-5,800 רכבים עלו לכבישי ישראל בשנת ההשקה, שצמחו בהדרגה לקצב של 10,000 רכבים בשנה עד 2003, ולאחר מכן עליה מתמשכת ל-20,000 רכבים בשנה. ב-2010 נמסרו כבר כ-30,000 רכבים, ובשנת 2011 נרשמה נקודת מפנה – 32,700 מסירות, שהציבו את יונדאי בראש טבלת המכירות בישראל, לראשונה בתולדותיה. בשנת 2021 נקבע שיא חדש עם למעלה מ-43,000 רכבים ושיא שנתי למותג רכב כללי שלא נשבר עד היום.

הדגמים הפופולריים במיוחד 

34 דגמים שונים של יונדאי שווקו בישראל במהלך השנים, אבל חלקם הפכו לאייקוניים. האקסנט – הדגם הראשון והנפוץ ביותר, הגיע ל-120,000 מסירות. אחריו הטוסון עם 88,000 מסירות, האלנטרה עם 86,000 מסירות, ה- i10 עם 74,500 מסירות, ה- i20 עם 74,250 מסירות וה- i30 עם 59,000 מסירות. גם הגטס הקטנה רשמה כמות מכובדת של מכוניות בעשור הראשון של המילניום. לצידם שווקו גם שלל דגמי מסחריות שחלקם זכו להצלחה נאה כמו יונדאי H100 ויונדאי H1 שהחליף אותו.

יונדאי אקסנט

יונדאי טוסון – אחד מרכבי הפנאי-שטח הפופולריים בישראל

כאשר הגיע לכאן לראשונה יונדאי טוסון בשנת 2004, הוא שבר את השוק כאשר הציע לראשונה SUV משפחתי במחיר של משפחתית גדולה, או כמו שנהוג לכנות אותה בארץ “מכונית מנהלים”, וההצלחה לא איחרה לבוא. מאז הספיק הטוסון להחליף כבר 4 דורות ועד כה נמכרו בישראל 88,000 מכוניות שהפכו אותו לאחד מרכבי הפנאי הפופולריים בישראל. לצידו של הטוסון שווקו רכבי שטח נוספים בעבר כמו הגאלופר והטראקן וכן דגמי הסנטה פה בכמה דורות שממשיך איתנו גם היום בדור חדש לחלוטין שהושק בחודש שעבר. 

יונדאי טוסון 2025

יונדאי טוסון: אחד הרכבים הפופולריים בישראל

ויש גם חטיבה ספורטיבית

בשעה שבעבר התמקדה יונדאי ביבוא דגמים בעלי עיצוב ספורטיבי שלא ממש כוסה ביכולות ספורטיביות אמיתיות כמו יונדאי ולוסטר ויונדאי קופה המרהיבים, בשנים האחרונות מתמקדת כלמוביל היבואנית ביבוא דגמי ה-“N” – חטיבת הדגמים הספורטיביים של היצרן שמספקת מכוניות ספורטיביות בעלות ביצועים ויכולות שאינם  נופלים מיכולות המתחרים, אך מדובר בכמויות קטנות שבעיקר משרתות את תדמית החברה ואינן נחשבות למחזה נפוץ על הכבישים. לאחרונה הצטרפה גם האיוניק 5 N, מכונית הספורט החשמלית של היצרן שנחשבת לאחת ההפתעות הגדולות בשוק החשמליות הספורטיביות, עם יכולות ותחושות הכי קרובות לדגמים ספורטיביים קיצוניים מונעים בדלק.

יונדאי i30N בישראל

2019: רכב ראשון לחטיבת ה-N הספורטיבית של היצרן

חטיבה חשמלית מפותחת

כבר ב-2019 השיקה כלמוביל גרסה חשמלית מלאה לאיוניק שנמכרה כאן במספרים קטנים. רגע לאחר שהגיעה לכאן טסלה ב-2021 ושוק החשמליות התעורר בסערה, הושקו כאן גם האיוניק 5 והקונה החשמלית שרשמו אלפי מסירות והפכו את יונדאי לאחד המותגים החשמליים הפופולריים בישראל. לפני כשנתיים הצטרפה גם האיוניק 6 למבחר שגרפה בדיוק כמו האיוניק 5 שנה קודם לכן את תואר “מכונית השנה בעולם”, לצד פרסים נוספים. יחד עם זאת, שיווק הקונה החשמלית פסק בארץ בדור החדש שלה ונראה שיונדאי הורידה הילוך בשיווק הדגמים החשמליים עקב בעיות תמחור שאינן מאפשרות לה לייבא לעת עתה דגמים חשמליים נוספים.

יונדאי איוניק 5

2021: כניסה מאסיבית לשוק החשמליות

ויש דגמים חדשים בדרך…

לאחר שכבר הושקו מתחילת השנה יונדאי סטאריה ההיברידית והדור החדש של יונדאי סנטה פה (גם הוא בגרסה היברידית), ובכלל רואים שיונדאי משקיעה רבות בשיווק דגמים היברידיים כמו האלנטרה והקונה שנמכרות באלפי יחידות מדי שנה. בחודשים הקרובים צפויה לנחות כאן גם האלנטרה N הספורטיבית והמסקרנת ואולי תגיע לכאן בסופו של דבר גם האינסטר החשמלית החדשה.

  • מעוניינים בנסיעת מבחן לכל אחד מדגמי יונדאי וקבלת הצעת מחיר מיוחדת לפסח? הכניסו פרטים כאן

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

[contact-form-7]

The post 30 פלוס: יונדאי חוגגת שלושה עשורים על כבישי ישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *