30 שנה, לך תזכור… טויוטה מציינת 30 שנות פעילות בישראל

צילום תמונה ראשית: ארכיון הרווארד

חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מציינת 30 שנות פעילות בישראל ומספקת שלל נתונים מעניינים אודות התקופה שחלפה מאז שנכנסה לארץ בסוף שנת 1991 ועד לימים בהן הפכה לאחת מיבואניות הרכב המובילות בישראל.

המכונית הנמכרת בישראל בכל הזמנים

ב-11 בנובמבר 1991, החלה יבואנית טויוטה במסירת הדגמים הראשונים בישראל, עם מסירת טויוטה קורולה מדור 6 הראשונה שעלתה לכביש בישראל. כ-3,200 עותקים של הקורולה דור 6 נמכרו בישראל ומאז היא הפכה לרכב הנמכר ביותר בכל הזמנים בישראל (ובעולם), כאשר במהלך החודש הנוכחי צפויה להימכר כאן הקורולה ה-300 אלף מאז שהחל השיווק בסוף 1991. את השנה הזו תסיים יבואנית טויוטה עם כ-15,700 מדגמי הקורולה שהצטרפו לכבישים ובסה”כ נתח השוק של הקורולה מסך מכירות המותג בארץ עומד על כ-52% מאז תחילת השיווק. 

טויוטה קורולה היברידית 2019

אז מה הסיפור שלה?

פריסה על פני כל הסגמנטים החשובים ביותר בשוק הרכב הישראלי

לצידה של הקורולה הפופולרית, חדרה במהלך השנים טויוטה לכל הסגמנטים הפופולרים בישראל והגדילה את מכירותיה בארץ בהתמדה. לאורך שנות פעילותה החברה מכרה 60 אלף מדגמי טויוטה יאריס, הסופר מיני הנמכר ביותר באירופה ואחד מהדגמים המובילים בקטגוריה גם בארץ שנים רבות ברצף; כ- 35 אלף רכבי ראב4, חלוץ רכבי הפנאי-שטח בישראל, 25 אלף רכבי טויוטה C-HR, הקרוס אובר עם חתימת העיצוב הייחודית של טויוטה אשר הושק לראשונה ב- 2017; ובקטגוריית השטח מכרה טויוטה כ-40 אלף רכבים מדגם השטח והעבודה המוערך ביותר בקטגוריה אשר לאחרונה זכה בפרס הפיק אפ הבינלאומי– ההיילקס, ו- 27 אלף רכבי לנד קרוזר, אגדת השטח המובילה בעולם שהביאה עמה את בשורת נהיגת השטח האמיתית לישראל. 

טויוטה קורולה

פרסומת ישנה לטויוטה קורולה

חלוצת מהפכת הדגמים ההיברידיים בישראל

בשנת 2004 הושק בארץ לראשונה טויוטה פריוס, הדגם ההיברידי המסחרי הראשון בעולם ובישראל, שהציע לצד עיצוב חריג יחסית גם חוויית נהיגה אחרת, חיסכון בדלק וכמובן רכב מאוד ידידותי לסביבה והרבה פחות מזהם. מאז ועד היום מכרה החברה קרוב ל-150,000 דגמים היברידים וכיום מוכרת טויוטה בישראל כבר 11 דגמים היברידיים, החל מסופר מיני ועד רכבי פנאי ומנהלים. חשוב לציין שמכירות הדגמים ההיברידיים של היצרן צמחו משמעותית בשנים האחרונות למרות קיזוז הטבות המס שהעניקה המדינה לרוכשי הדגמים ההיברידיים, ואם בעבר תמכה הממשלה ועודדה מעבר לדגמים חסכוניים במיוחד בדלק וידידותיים לסביבה, ב-1 בינואר 2022 מתבטלות לחלוטין הטבות המס לרוכשי הדגמים ההיברידיים בארץ, כי הכנסות המדינה חשובות יותר מטובת האזרח ובריאות הציבור. מעניין לראות כיצד ישפיע המהלך על מכירת הדגמים ההיברידיים בשנה הקרובה. לפי חישוב שערכה יוניון מוטורס דרגת הזיהום הממוצעת של רכבי טויוטה שנמכרו בישראל בשנת 2020, הייתה 3.4 (לפי נוסחת הציון הירוק של משרד התחבורה) לעומת דרגת זיהום ממוצעת 9 בכלל שוק הרכב הישראלי, זאת בזכות היקף מכירות הרכבים ההיברידיים-חשמליים שעמדו על כ- 80% באותה שנה. את השנה הזו צפויה טויוטה לסיים עם 82% מכירות של דגמים היברידיים מתוך סך המכירות של המותג בארץ.

טויוטה פריוס 2019

פריוס דור 4.5 מול דור 2 (הראשון ששווק בישראל)

2021 – שנת שיא במכירות טויוטה בישראל

למרות הקורונה ומשבר תעשיית השבבים לרכב שאפיינו את תעשיית הרכב בשנה החולפת, את שנת 2021 צפויה יבואנית טויוטה לסיים עם יותר מ-41,000 מסירות, שיא כל הזמנים הגבוה ב-14% מזה שרשמה החברה בשנת 2019. מדובר בהחלט בנתונים מרשימים אם נזכור שבדגמי מפתח כמו טויוטה יאריס וראב-4 נרשמות כיום בעיות מלאי חמורות וזמני אספקה ארוכים במיוחד. את חלק מהגידול במכירות ניתן לייחס למלאים גדולים של הקורולה שממשיכים להגיע גם בימים אלו, והיעלמותן של הקורולות בחודשים האחרונים משוק היבוא המקביל, מה שהשפיע על ביקושים גבוהים יותר אצל היבואן הרשמי.

מזל טוב טויוטה, אנחנו מחכים כבר לדגם הראשון שהגיע ביבוא רשמי שנזכה לראות עם רישוי אספנות בארץ. אולי זאת תהיה המכונית הזאת?

 

The post 30 שנה, לך תזכור… טויוטה מציינת 30 שנות פעילות בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.