מותגי הרכב הסינים בעידן החשמלי רושמים זינוק דרמטי ביצוא לשווקי לעולם, ובחודש ספטמבר החולף ייצאה סין כ-301,000 כלי רכב, המהווים גידול של 73.9% ביחס לספטמבר אשתקד על פי נתוני איגוד יצרני הרכב בסין (CAAM). בסה”כ בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 ייצאה סין 2.117 מיליון כלי רכב, ובכך סין לא רק עלתה על נפח היצוא שלה ב-2021 אלא לראשונה הפכה גם ליצואנית הרכב השניה בגודלה בעולם (אחרי יפן), תוך כדי שהיא עקפה את תעשיית הרכב הגרמנית ב-180,000 יחידות.
הסיבה המרכזית לזינוק במכירות מותגי הרכב הסיניים בעולם נעוצה בהשקעה האדירה בפיתוח כלי רכב חשמליים, אשר פותרים את בעיית זיהום האוויר שאפיין את דגמי העבר של תעשיית הרכב הסינית, לצד שדרוג משמעותי באיכות הדגמים והשקעה אדירה גם בבטיחות, כאשר את התוצאות שלה רואים בתקופה האחרונה במבחני הריסוק האירופאיים של EuroNcap, שם השיגו מרבית הדגמים שהגיעו למבחן בשנתיים החולפות ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.
במשך שנים ארוכות היו יפן וגרמניה יצואניות הרכב הגדולות בעולם. מאז 2013, ארצות הברית היא היבואנית הגדולה ביותר של כלי רכב יפניים, הרוכשת יותר מ-30% מהיקף היצוא הכולל של יפן, ואחריה אוסטרליה וסין. מכוניות גרמניות שולטות בעיקר בשוק האירופי, ואחריהן ארצות הברית, קנדה וסין והנתון המפתיע הוא שסין עוקפת כיום גם את מותגי הרכב של דרום קוריאה.
השוק האירופי הוא הזדמנות ענקית עבור יצרניות הרכב הסיניות. בשמונת החודשים הראשונים של השנה, יצרניות רכב סיניות ייצאו 193,000 כלי רכב לאירופה על פי נתוני איגוד הרכב הסיני (CPCA). BYD שואפת להיכנס ליותר מ-10 מדינות אירופיות עד סוף השנה הזו ו-NIO מצפה לפעול בארבע מדינות האיחוד האירופי עד סוף 2025 ובונה מאות תחנות להחלפת סוללות ברחבי היבשת. יחד עם זאת, מהשתיים האלו רק BYD נמצאת ברשימת היצואניות הגדולות ונדמה שמותג NIO על הכבוד והרעש התקשורתי שהוא יוצר, יקח לו עוד שנים ארוכות אם בכלל להתברג בצמרת היצוא של תעשיית הרכב הסינית.
אז מיהם מותגי הרכב שמובילים את היצוא מסין מתחילת 2022 (ינואר-ספטמבר)?
אז לפי נתוני איגוד הרכב הסיני קונצרן SAIC הינו יצואן הרכב הסיני הגדול ביותר, ובארץ הוא מוכר לנו מדגמי MG ומקסוס שנמצאים בבעלותו, ומתחילת השנה היצוא העולמי שלו עומד על 509,603 מכוניות. במקום השני נמצאת צ’רי ששיווקה עתיד להתחיל בארץ בשבועות הקרובים, עם יצוא של 310,769 מכוניות. במקום השלישי ג’ילי עם 141,907 מכוניות ובארץ מובילה כיום את תעשיית הרכב הסינית וגם תואר “החשמלית הנמכרת בארץ” עם דגם הגיאומטרי C. במקום הרביעי מותג צ’נגאן (Changan) שאינו מוכר עדיין בארץ עם יצוא של 139,406 מכוניות. סוגרת את החמישיה הפותחת גרייט וול מוטורס שיצאה 111,744 מכוניות, ובקרוב תחזור לארץ לאחר שכבר שווקה כאן בעבר ללא הצלחה.
בששת המקומות הבאים בקרב יצואני הרכב הסינים המובילים תמצאו את קונצרן BAIC מוטור שלא מוכר עדיין כאן, JAC שמשווקת כאן יותר משנה ועדיין לא ממש נצפית על הכבישים, דונגפנג שמייצרת בין השאר את מותג SERES שמשווק בהצלחה בינונית בארץ, מותג Sinotruk שמתמחה באוטובוסים, משאיות וכלי עבודה שונים ואת המקום העשירי תופסת BYD שמתכננת פלישה למרבית מדינות אירופה והושקה בארץ בחודש החולף בהצלחה רבה עם אלפי הזמנות שנרשמו כאן בזמן קצר, ועתידה לדעתנו לטפס מהר וגבוה יותר ברשימת יצואני הרכב הסינים בשנים הקרובות.
The post 10 יצואניות הרכב הסיניות המובילות ב-2022 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.