תעשיית הרכב הבריטית כבר מזמן ירדה מגדולתה, ומכוניות אנגליות “אמיתיות” כבר מזמן לא מככבות בצמרת טבלת מכירות הרכב באירופה, אך מנגד, מפעלי ההרכבה של יצרניות רכב יפניות בבריטניה בהחלט עושים חייל ומייצרים כמויות מרשימות של רכבים, בעזרתם חזרה בריטניה להיות אחת ממדינות יצור הרכב הגדולות באירופה. בשנה שעברה היה זה מפעל ההרכבה של ניסאן בסאנדרלנד (Sunderland) שדיווח על ייצור הניסאן ה-11 מיליון על אדמת אנגליה במשך 37 שנים מאז שהוקם המפעל, עם קצב של ייצור מכונית בכל 2 דקות בממוצע, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע ו-365 יום בשנה, וכעת מצטרפת גם יצרנית הרכב טויוטה אשר מצהירה על ייצור הרכב ה-5 מיליון במפעל ברנסטון שבמחוז דרבישייר באנגליה שהחל לפעול ב-1989.
הטויוטה ה-5 מיליון שהתגלגלה מפס הייצור בתחילת החודש היא מדגם הקורולה האצ’בק ההיברידית ברמת הגימור GR-Sport שמצטרפת ללמעלה מ-50 מיליון קורולות שנמכרו עד כה ברחבי העולם, ב-12 הדורות של הדגם. המפעל בבריטניה מייצר את דגמי ההאצ’בק 5 דלתות ואת דגמי הסטיישן של הקורולה עבור השוק האירופאי, בעוד שגרסת הסדאן עבור השוק האירופאי מיוצרת במפעל בטורקיה. גם בישראל היתה הקורולה עד אשתקד לאחת המכוניות הנמכרות ביותר, אולם החרם של ארדואן על ישראל גרם לעצירת השיווק של הדגם בארץ בחודשים האחרונים, ובמקביל חידשה יוניון מוטורס היבואנית את יבוא גרסת הסטיישן מהמפעל הבריטי, כאשר גרסת ה-5 דלתות שהגיעה בעבר לארץ, איננה משווקת כבר בישראל וחבל.
בריטניה ממלאת תפקיד משמעותי בפעילות האירופית של טויוטה, והמפעל הבריטי היה לראשון מחוץ ליפן שהרכיב דגמים היברידיים של היצרן. כיום מחזיקה טויוטה 2 מפעלי ייצור בבריטניה, עם מפעל מנועים בדיסייד, צפון ויילס, ומפעל מכוניות בברנסטון, ליד דרבי. הקמת המפעל הראשון החלה ב-1989 והמפעלים נכנסו לפעולה ב-1992. מאז השקיעה טויוטה 3.25 מיליארד אירו בפעילות הבריטית. כיום מעסיקה TMUK (טויוטה אנגליה) ישירות כ-3,000 עובדים ואלפים רבים נוספים באופן עקיף בשרשרת אספקה נרחבת. רוב ייצור הרכב של TMUK (בסביבות 85%) מיוצא, בעיקר לאיחוד האירופי ולשווקים אחרים באירופה. נכון להיום, 100% מייצור המכוניות במפעל טויוטה באנגליה הינו של דגמים היברידיים.
The post תעשיית הרכב הבריטית חזרה לפרוח? המפעל האנגלי שחוגג את ייצור הקורולה ה-5 מיליון ! appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.