8 חודשים לאחר שהחלה חברת פריסבי בשיווק מותג הרכב החשמלי הסיני אקספנג בישראל, עם צמד דגמים בתחילת הדרך (G9 ו-P7) מתחילה היבואנית בשיווק ה-G6, אח קטן ל-G9 ורכב פנאי חשמלי קומפקטי יותר שיתחרה בטסלה מודל Y מובילת השוק ודגמים נוספים רבים. מתחילת השיווק זכתה אקספנג עד כה להצלחה נאה במכירות, עם 1,174 מסירות עד כה, נתון הגבוה מתחזית היבואן למכירת עד 1,000 מכוניות בשנת השיווק הראשונה. בדירוג מכירות המותגים החשמליים עומדת אקספנג כיום במקום ה-10, ומדובר בנתון מכובד בהתחשב בכך שמדובר במותג פרמיום עם תג מחיר התחלתי כיום של 210,000 שקל.
ה-G9 הושק רק לפני כשבועיים באירופה ומגיע אלינו מיד לאחר ההשקה, עם עיצוב מודרני ברוח שפת העיצוב הנוכחית של היצרן, גריל אטום למראה וידיות פתיחת דלתות נשלפות, לצד מרכב דמוי קופה אווירודינמי יחסית בעל מקדם גרר של 0.25cd. הממדים החיצוניים כמעט זהים למודל Y, עם מרכב באורך 4.75 מטר, רוחב של 1.92 מטר וגובה של 1.65 מטר ולדגם תא מטען בנפח 571 ליטר, אך ללא תא מטען קדמי נוסף שמאפיין חלק מהמתחרות.
עם בסיס גלגלים של 289 ס”מ ופלטפורמה חשמלית ייעודית המספקת רצפה שטוחה מאחור, מדובר גם ברכב מרווח יחסית לחמישה נוסעים. סביבת הנהג מציעה עיצוב נקי וכמעט נטול מתגים פיזיים (לטוב ולרע), והאבזור עשיר כסטנדרט (רמת גימור אחת) וכולל מושבי עור מלאכותי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, גג זכוכית פנורמי, חימום מושבים אחוריים, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, מערכת שמע עם 18 רמקולים, כניסה והנעה ללא מפתח, אפליקציית שליטה טלפונית, דלת תא מטען חשמלית, צמד משטחי טעינה אלחוטית לטלפונים, לוח מחוונים דיגיטלי “10.2 ומסך מולטימדיה “15 הכולל קישוריות מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לצד שלל אפשריות של הורדת אפליקציות. אבזור הבטיחות כולל את מרבית מערכות הבטיחות הפופולריות כיום לצד 7 כריות אוויר, אך הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי. בסעיף השלילה, לגג הזכוכית הפנורמי אין ווילון וגם תא כפפות נעדר מהתפריט באופן קצת תמוה.
בדומה לטסלה, גם ה-G6 תשווק ב-3 רמות גימור לבחירה (ואפילו עם אותם השמות…), כאשר גרסת הכניסה ‘סטנדרט ריינג’ מצוידת בהנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 259 כ”ס, אשר יחד עם סוללת 66 קוט”ש, מספק תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.9 שניות ומבטיח טווח נסיעה עד 435 ק”מ. גרסת ה-‘לונג ריינג’ האמצעית במשפחה כוללת עדיין הנעה אחורית, אך מנוע חשמלי חזק יותר המפיק 286 כ”ס ויחד עם סוללת 87.5 קוט”ש מבטיחה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.7 שניות וטווח נסיעה עד 570 ק”מ.
בקצה משפחת הדגמים תוצע רמת הגימור ‘פרפורמנס’ הכוללת צמד מנועים חשמליים המפיקים 477 כ”ס ומספקים גם הנעה כפולה, וביצועים ספורטיביים עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.1 שניות. יחד עם סוללת 87.5 קוט”ש, טווח הנסיעה עומד על עד 550 ק”מ. מעבר לכך, הדגמים מצוידים בטכנולוגיית טעינה 800V המאפשרת טעינה אולטרה מהירה בקצב של 215-280 קילוואט בהתאם לרמות הגימור. המהירות המרבית של כל הדגמים עומדת על 200 קמ”ש.
תמחור תחרותי!
מחיר אקספנג G6 יחל מ-199,900 שקל לגרסת הכניסה, כ-224,900 שקל לגרסת הלונג ריינג’ ועד 254,900 שקל לגרסת הפרפורמנס הבכירה. הדגם ישווק עם אחריות ל-7 שנים או עד 150,000 ק”מ ואחריות לסוללה ל-8 שנים או עד 160,000 ק”מ. בפריסבי מעריכים שהדגם יהפוך לפופולרי בהיצע דגמי היצרן בארץ ומנוע צמיחה מרכזי בהמשך התפתחות המותג בארץ. עבור צבע מטאלי תצטרכו להוסיף 5,000 שקל ועבור וו גרירה מתקפל חשמלית (לדגם הפרפורמנס בלבד) תיאלצו להיפרד מעוד 6,000 שקלים.
The post תעשה כאב ראש למתחרות? אקספנג G6 הושקה בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.