מותג ג’יפ חשף אמש את הדור החמישי של הגרנד צ’ירוקי החדש ל-2022, המבטיח זינוק דרמטי באיכות, עיצוב מעודכן והבטחה לשמירה על יכולות השטח של הדגם הפופולרי ביותר של ג’יפ בעולם, לצד צעד משמעותי בעידן בו נדרשים כלי הרכב להיות גם ידידותיים יותר לסביבה, עם תוספת לראשונה של גרסת פלאג-אין הייבריד חסכונית בדלק וידידותית משמעותית לסביבה.
הגרנד צ’ירוקי החדש שומר על קווי העיצוב הכלליים המוכרים של הדגם, אך מתעדכן במראה מודרני יותר עם חזית חדשה וקרבית יותר למראה, אופציה לגרסה עם צביעה דו-גוונית ועיצוב חדש ונאה יותר לחלקה האחורי של המכונית. ביחס לדור הנוכחי, מדובר גם ברכב גדול יותר עם 4.91 מטר לאורך (9+ ס”מ), רוחב של 2.15 מטר ובסיס גלגלים של 296 ס”מ (4.9+ ס”מ).
את השינוי הדרמטי במכונית תמצאו בתוך תא הנוסעים, שם מציע הדגם קפיצת מדרגה (או אולי אפילו קומה שלמה…) ביחס לדור הנוכחי, עם שדרוג איכות החומרים וההרכבה, שלל טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב בסגנון רכבי פרימיום המאפיין מותגי יוקרה מאירופה. מדובר בטיפול משמעותי של נקודת התורפה של הדגם הנוכחי, שהתקשה להציע תא נוסעים בניחוח יוקרתי. לראשונה תמצאו גם בדגם לוח שעונים דיגיטלי “10.25 הניתן להתאמה אישית, תצוגה עילית של נתוני הדרך על שמשת הרכב, אופציה למסך “10.25 לנוסע שיושב ליד הנהג, מולטימדיה עם מסך “8.4 או “10.1 לבחירה, חוגת הילוכים אלקטרונית במקום ידית ההילוכים המסורתית, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, עדכוני OTA מרחוק המאפשרים עדכוני תוכנה וטיפול בתקלות מרחוק ללא הצורך להגעה פיזית למוסך, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, גימורי עץ יוקרתיים, תאורת אווירה במגוון צבעים, גג זכוכית פנוראמי ורשימת אבזור ארוכה מתמיד.
גם בסעיף הבטיחות רושם הגרנד צ’ירוקי החדש קפיצת מדרגה, עם אימוץ שלל מערכות הבטיחות המתקדמות כיום בשוק, עם מערכת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית וזיהוי דו גלגלי והולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, החלפת אורות אוטומטית, מערכת מצלמות 360 מעלות, מערכת לביצוע חניה אוטומטית ויכולות אוטונומיות נוספות שיוצעו כאופציה.
היצע המנועים יחל עם מנוע הבנזין V6 בנפח 3.6 ליטר המפיק 293 כ”ס ו-35.9 קג”מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים, ימשיך עם מנוע ה-HEMI בתצורת V8 בנפח 5.7 ליטר המפיק 357 כ”ס ו-53.9 קג”מ הכולל טכנולוגיה של ניתו מחצית מהצילינדרים (4) בשיוט לטובת חיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר. לראשונה יוצע הדגם בגרסת PHEV (פלאג-אין הייבריד) המצוידת במנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 375 כ”ס ו-65 קג”מ, אשר יחד עם סוללת ליתיום בקיבולת של 17 קוט”ש מבטיחים יכולת נסיעה על חשמל בלבד לטווח עד 40 ק”מ לצד טווח נסיעה כולל מרשים של 708 ק”מ לפי נתוני היצרן. מעבר לכך, כל הדגמים יוצעו עם הנעה כפולה (בדגמי הבסיס) או כפולה מתקדמת בגרסאות הבכירות והבטחה לשמירה על יכולות השטח הנאות של הדגם.
ג’יפ גרנד צ’ירוקי החדש 2022 צפוי להגיע לארץ במהלך השנה הבאה.
The post קפיצת מדרגה: נחשף ג’יפ גרנד צ’ירוקי החדש 2022 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.