קסם המזרח: הקוריאניות והיפניות מעמיקות את שליטתן בשוק מתחילת השנה

איגוד יבואני הרכב פרסם אמש את נתוני מסירות הרכב החדש של חודש יוני, מהם ניתן לסכם גם מחצית ראשונה של 2022. במהלך החודש החולף נמסרו בישראל 22,873 רכבים חדשים, המהווים צניחה של 28.3% לעומת יוני אשתקד ובסה”כ במחצית הראשונה של 2022 עלו כאן לכביש 158,845 רכבים חדשים, המהווים ירידה של 14% במסירות מול התקופה המקבילה אשתקד. ככל הנראה, הסיבה העיקרית לירידה במכירות נובעת מהיעדר מלאי זמין אצל מרבית יבואני הרכב בישראל, עקב בעית משבר השבבים העולמי, המלחמה באוקראינה ובעיות בשרשרת אספקת החלקים, אך גם ההתייקרות המשמעותית במחירי המכוניות החדשות בישראל והידיעה על העלאת הריבית של הימים האחרונים, לא יועילו להגדלת המכירות בארץ.

קסם המזרח

לצידם של שלל מותגי רכב (בעיקר אירופאים) שסובלים מבעיות מלאי חמורות, דווקא מותגי הרכב המובילים בארץ (יונדאי, טויוטה וקיה), מצליחים למרות המשבר העולמי לייבא לארץ כמויות מרשימות של מכוניות, בעזרתן משתלטים על הכבישים בארץ. כך למשל יונדאי, מובילת השוק המקומי זה שנים ארוכות, רושמת 31,279 מסירות ומציגה צמיחה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה במקום השני עם מסירות של 23,812 מסירות וירידה קלה של 2.7%, מקדימה את קיה שמסרה 21,530 רכבים חדשים (0.3%-) ואת מאזדה שמסרה 10,561 רכבים חדשים (11.5%+). מיצובישי סוגרת את החמישייה הפותחת עם מסירות של 7,653 רכבים חדשים – ירידה של 9.8%.

במקום השישי סקודה עם 7,234 מסירות, שמקדימה את סיטרואן עם 5,096 מסירות ופיג’ו עם 4,376 מסירות. סוזוקי במקום ה-9 עם 4,230 מסירות ומרצדס עשירית עם 3,274 מסירות.

נתון מפתיע עוד יותר, הוא שכל עשרת הדגמים הפופולרים ביותר מתחילת השנה בישראל הם מתוצרת קיה, יונדאי וטויוטה. רשימת הדגמים הנמכרים ביותר כוללת לפי הסדר את קיה פיקנטו, טויוטה קורולה, יונדאי איוניק, יונדאי טוסון, טויוטה יאריס קרוס, טויוטה ראב 4, יונדאי i10, יונדאי קונה, יונדאי i20 וקיה נירו.

האירופאים נפגעים

כאמור, המותגים האירופאים הינם הנפגעים העיקריים מהמחסור העולמי במכוניות, וכך מותגי צ’מפיון מוטורס רושמים צניחה משמעותית במכירות כאשר סקודה, מותג הרכב האירופאי המוביל בישראל שנים ארוכות צונחת ב-53.6% ל-7,234 מסירות, סיאט צונחת ב-62.1% ל-3,154 מסירות, פולקסווגן יורדת ב-15% ל-2,041 מסירות ואאודי רושמת ירידה של 30.5% ל-2,101 מסירות ומאבדת את הבכורה בשוק היוקרה הישראלי לטובת מרצדס. מנגד, מותג קופרה הוא הצומח היחיד בצ’מפיון ומזנק ב-132% ל-1,348 מסירות.

מרצדס EQE החשמלית בישראל – יותר מ-100 מסירות בחודש הראשון לשיווק

מרצדס מובילה את שוק היוקרה

אחד הנתונים המפתיעים ביותר הוא מיקומה של מרצדס אשר מסיימת את המחצית הראשונה של השנה לא רק במקום הראשון בשוק היוקרה, אלא גם במיקום העשירי בטבלת המותגים הנמכרים ביותר בארץ, עם 3,274 מסירות וזינוק של 10.8% במכירות. אחת הסיבות לצמיחה המרשימה במכירות היא היצע הדגמים החשמליים העולה של היבואן, והצלחה בהבאת כמות גדולה יחסית של מכוניות לארץ, כמו לדוגמה 104 מסירות בחודש אחד מדגם ה-EQE החדש. BMW במקום השני עם 2,528 מסירות ועליה של 3.4%, מקדימה את אאודי שמסרה כאמור 2,010 מכוניות (30.5%-) וג’יפ עם 1,675 מסירות ועליה של 2.9%. סוגרת את החמישיה הפותחת לקסוס עם 1,072 מסירות וירידה של 7.7%.

בקצה העליון של היוקרה מסרה פורשה 167 מכוניות ומרשימה עם עליה של 15.2%. מזראטי עם 36 מסירות, בנטלי עם 13 מסירות, פרארי עם 12 מסירות ואסטון מרטין עם 9 מסירות.

המותגים החשמליים רושמים ביקושי שיא, אך גם סובלים מבעיות אספקה חריפות 

מותג הרכב הסיני MG מוביל את חדירת הסיניות לישראל ומסר מתחילת השנה 3,177 מכוניות, המהןןים זינוק מרשים של 79% ומקום 11 בדירוג המותגים. כל הדגמים של MG כיו הינם חשמליים, אך מרבית המכירות הינן מדגם ה-EHS המצויד בהנעה מסוג פלאג-אין הייבריד. מבין המכוניות ה-100% חשמליות (BEV), העפילה למקום הראשון ג’ילי עם 2,130 מסירות וצבר של אלפי הזמנות נוספים ובעיות חמורות של אספקה, ומקדימה את טסלה שצונחת דווקא ב-30.5% עם 2,023 מסירות, וזאת בעיקר בשל בעיות מלאי ומחירים שהתייקרו משמעותית ביחס לאשתקד. מיד אחריהן SERES הסינית עם 438 מסירות וזינוק של 553% במסירות, מקדימה את איוויז עם 306 מסירות וזינוק של 200% וסקיוול שמסרה עד כה 170 מכוניות. גם מותגים אלו סובלים מרשימת הזמנות גדולה וזמני אספקה מתארכים. מקסוס רושמת 146 מסירות וזינוק של 224%.

צומחות וצונחות נוספות

מותגים נוספים שרושמים שינויים משמעותיים במכירות בישראל הם שברולט שצונחת ב-53.9% ל-2,886 מסירות, ניסאן שצונחת ב-64.2% ל-2,560 מסירות, סובארו שצונחת ב-39.5% ל-2,298 מסירות, אופל שמתחזקת ב-30% ל-1,469 מסירות, רנו שמתרסקת ב-73% ל-1,367 מסירות, איסוזו שצומחת ב-34% ל-1,076 מסירות, פורד עם ירידה של 31% ל-1,008, וולוו עם ירידה של 37% ל-939 מסירות, ג’נסיס שמזנקת ב-204% ל-389 מסירות, לנד רובר שיורדת ב-28% ל-349 מסירות, קדילאק שיורדת ב-29% ל-337 מסירות וסאנגיונג שמזנקת ב-157% ל-324 מסירות. מותג הונדה כמעט נכחד מהשוק הישראלי עקב מחסור בדגמים ומלאים ומסר רק 194 מכוניות מתחילת השנה, צניחה נוספת של 89%. גם אלפא רומיאו מאבדת 53% מהמכירות ומסתפקת ב-174 מסירות. אבארט מזנקת ב-125% ורושמת 63 מסירות.

 

 

The post קסם המזרח: הקוריאניות והיפניות מעמיקות את שליטתן בשוק מתחילת השנה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.