חברת שלמה מוטורס, יבואנית BYD, מרחיבה את היצע הדגמים שלה בארץ ל-7, ונכנסת לראשונה לסגמנט המשפחתיות סדאן עם דגם ה-סיל 5 DMi, משפחתית חסכונית בעלת הנעה מסוג פלאג-אין הייבריד מהדור החדש של דגמי ה-PHEV שהחלו להגיע לארץ בחודשים האחרונים. באופן נדיר והודות ליחסית המצוינים של היבואנית עם היצרן, ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שאליה מגיעה גרסת הייצור הרשמית של הדגם לתצוגה, עוד לפני השוק הסיני אפילו…
בשעה שמרבית השוק הפרטי בארץ מעדיף לרכוש קרוסאוברים, הסיל 5 הינה מכונית שמיועדת בעיקר לציי רכב, שם היא תתחרה בעיקר בדגמים כמו יונדאי אלנטרה, סקודה אוקטביה וצ’רי אריזו 8 פלאג-אין, קטגוריה שעדיין מרכזת סביב ה-20,000 מכוניות בשנה. בדומה למתחרה הישירה מבית צ’רי, גם כאן, לקוח שיבחר לקבל את הרכב ממקום העבודה, ייהנה מהטבת שווי שימוש מס מופחת במשכורת בשווי של 1,130 שקל מדי חודש, שיופחתו מתשלום המס שעומד כיום על 2.48% משווי המכונית מדי חודש.
BYD סיל 5 משתייכת לסדרת האוקיינוס של היצרן, המתאפיינת בעיצוב ספורטיבי יחסית ומדובר במכונית מודרנית למראה ונאה, הנהנית גם מממדים מהגדולים בקטגוריית המשפחתיות עם מרכב באורך של 4.75 מטרים, רוחב של 1.83 מטר, גובה של 1.51 מטר ובסיס גלגלים של 272 ס”מ, המספקים תא נוסעים מרווח למדי למשפחה, כולל אפשרות נדירה להושיב 3 מושבי ילדים מאחור. נפח תא המטען עומד על 508 ליטר, אך למכונית אין גלגל רזרבי.
בתא הנוסעים תפגשו את שפת העיצוב המוכרת של היצרן, המשלבת בין מראה טכנולוגי להנדסת אנוש טובה, עם שלל מתגים פיזיים לתפעול מהיר של מערכות חיוניות בזמן הנהיגה. הדגם משווק ברמת גימור אחת הכוללת לוח שעונים דיגיטלי “8.8, מסך מולטימדיה “12.8 מסתובב כמובן, הכוללת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עדכוני תוכנה OTA מרחוק ותמיכה מלאה בעברית לשני המסכים. בנוסף, תפגשו ריפודי עור טבעוני למושבים, מושב נהג חשמלי, חימום מושבים קדמיים, בלם יד חשמלי, ידית הילוכים אלקטרונית זעירה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, גג שמש חשמלי, חישוקי “17 קלים, קיפול מראות חשמלי, תאורת LED היקפית, מצלמת רוורס וחיישני רוורס. מפרט הבטיחות כולל 6 כריות אוויר ואת מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום, אך הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.
הדגם מצויד במערכת הנעה פלאג-אין הייבריד מהדור החדש של היצרן “סופר הייבריד” הכוללת מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 218 כ”ס, המספקים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7.5 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ”ש, לצד חווית נהיגה חשמלית הכוללת טווח נסיעה חשמלי עד 100 ק”מ, ולאחר סיום הסוללה נסיעה היברידית כאשר המנוע החשמלי אחראי מרבית הזמן לנהיגה ונהנה מחשמל שמייצר מנוע הבנזין שמשמש בעיקר כגנרטור. בסה”כ טווח הנסיעה החשמלי עומד על 1,050 ק”מ וזה אגב עם מכל דלק בנפח 45 ליטר בלבד. מעבר לכך, הדגם מצויד בסוללת 18.3 קוט”ש הכוללת גם תמיכה ב-V2L המאפשרת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים בשטח. צריכת הדלק הרשמית של הרכב עומדת על 21.7 ק”מ לליטר, אך במידה ותתקינו עמדת טעינה ביתית ואתם לא נוסעים הרבה מעל לממוצע, קיים סיכוי גבוה שאת תחנת הדלק תפגשו אחת לכמה חודשים.
מחיר BYD סיל 5 נקבע על 174,990 שקל ומדובר במחיר הדומה להפליא למתחרות הישירות. הדגם יוצע עם אחריות ל-6 שנים או עד 150,000 ק”מ, כאשר האחריות לסוללה עומדת על עד 8 שנים או 200,000 ק”מ.
The post סינית שאין אפילו לסינים: BYD סיל 5 פלאג-אין בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.