מתרחקת מהעם: מאזדה 3 טורבו בדרך לישראל

חברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נערכת להשקת גרסאות חדשות למאזדה 3 המשפחתית, עם הגעתם לארץ של דגמים חדשים בתקינה אמריקאית. המעבר של היבואנית לגרסה האמריקאית עם מנועי 2.5 ליטר, בין אם אטמוספריים או טורבו, אולי נשמע חריג בשוק המקומי, בו רכבים משפחתיים לרוב מצוידים במנועים קטנים וחסכוניים יותר, אך הוא נובע משילוב של אילוצים רגולטוריים ושיקולים מסחריים.

לאחר שנים ארוכות בהן נחשבה מאזדה 3 לאחת המכוניות הפופולריות בישראל, הדור הנוכחי והרביעי שלה שהגיע לכאן לפני כחמש וחצי שנים, הושק אל תוך שוק רכב שאימץ כבר בחיבה קרוסאוברים אופנתיים, ומכירות הדגם, למרות שהמשיכו להיות נאות, היו כבר רחוקות מלשחזר את נתוני העבר. תקנות הזיהום המחמירות באירופה (כמו Euro 7 הקרבה) מובילים כעת את מאזדה להפסיק את ייצור הגרסה האירופית של ה-3 עם מנוע ה-2.0 ליטר. המשמעות היא שאין יותר גרסת בסיס אירופית שאפשר לשווק בישראל.

עבור היבואנית בישראל, מדובר במהלך שעשוי לפגוע משמעותית במכירות המותג בארץ, שגם כך סובל מהתיישנות הדגמים המוצעים כאן ומחסור חמור בדגמים חדשים ורלוונטים לתקופה הנוכחית. הגרסה האמריקאית נשענת על תקינה שונה וכוללת מנועי 2.5 ליטר עוצמתיים יותר, שלא נדרשים לעמוד באותן מגבלות פליטה כמו באירופה, ומכיוון שישראל אימצה הן את התקינה האירופאית והן את האמריקאית, אז נסללה הדרך של דגמי ה-2.5 ליטר להגיע לארץ.

מאזדה 3 בגרסתה האמריקאית, היא אמנם חזקה ואיכותית יותר, אבל היא כבר אינה משפחתית עממית. עם מנוע 2.5 ליטר, מיסוי גבוה ותצרוכת דלק בינונית, מדובר ברכב שממצב את עצמו גבוה יותר, מבטיח ביצועים משופרים עם הספק של 181 כ”ס בגרסה נטולת הטורבו, שמאיצה ל-100 קמ”ש ב-7.5 שניות ומציעה צריכת דלק של 13.8 ק”מ לליטר בממוצע בגרסת ההאצ’בק ו-13.1 ק”מ לליטר בגרסת הסדאן, אך מחירה צמח ויחל ככל הנראה סביב ה-181 אלף שקל.

לצידה תושק גם גרסת טורבו מעניינת יותר העשויה להתחרות בגזרת המשפחתיות הספורטיביות. לדגם הנעה כפולה ומנוע 2.5 ליטר מוגדש המפיק 227 כ”ס, המספק תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.5 שניות וצריכת דלק של 11.49 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. המחיר במקרה הזה צפוי להתחיל בסביבות ה-210 אלף שקל, ובמידה ואכן יהיה כזה, אז יהיה מדובר בתחרות מעניינת גם לסקודה אוקטביה RS שמחירה מתחיל מ-265,000 שקל, הנחשבת למשפחתית הספורטיבית המובילה במכירות בישראל.

הדגם האמריקאי ישווק ב-2 גרסאות המנוע שלו בתצורות מרכב של סדאן או האצ’בק 5 דלתות לבחירה, וב-3 רמות גימור: “קומפורט”, “ספיריט” ו-“פרימיום”, וקהל הלקוחות שלו צפוי להיות חובבי נהיגה שמעריכים מנוע אטמוספרי חזק, שלדה הדוקה והתנהגות כביש מהנה, או לקוחות שמעדיפים מכוניות מ”הסוג הישן והטוב”, בלי מערכות היברידיות, עם הנעה מסורתית ופחות מורכבות לתחזוקה. מנגד, המאזדה 3 האמריקאית פחות תתאים למשפחות שמחפשות משפחתיות מרווחות, חסכוניות בדלק וידידותיות לסביבה.

The post מתרחקת מהעם: מאזדה 3 טורבו בדרך לישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *