משפחתית הליסינג הכי גדולה, מהירה וחסכונית? צ’רי אריזו 8 בישראל

שנתיים לאחר שהושקה צ’רי בישראל עם שלל רכבי פנאי, מהם הספיקו לעלות כאן על הכביש כבר יותר מ-24,000 מכוניות מתוכן כ-4,500 חשמליות, נכנסת צ’רי לראשונה לקטגוריית המשפחתיות בתצורת סדאן עם דגם ה-“אריזו 8” (Arrizo 8 ) שיתחרה כאן בדגמים כמו סקודה אוקטביה, יונדאי אלנטרה ומאזדה 3, עם מפרט ייחודי לקטגוריה הכולל הנעת פלאג-אין הייבריד המעניקה שילוב של ביצועים טובים, חיסכון בדלק וטעימה מהעולם החשמלי. יחד עם זאת, בשל ביטול הטבות מס הרכישה בתחילת השנה, צנחו מכירות דגמי ה-PHEV (פלאג-אין הייבריד) השנה והסתפקו ב-5,900 מכוניות, והשיגו נתח שוק של 2.3% בלבד מסך מכירות הרכב החדש. אז האם לאריזו 8 יש בכלל סיכוי להפוך ללהיט נוסף של צ’רי בישראל? כן, ובתנאי שחברות הליסינג יתנו בה אמון.

האריזו 8 היא חלק מגל חדש של דגמי פלאג-אין הייבריד שהחלו להגיע לאחרונה לארץ, כאשר המשותף לכולם הוא מוצאם בסין, המאפשר יבוא של רכב חזק וחסכוני מהמקובל, המגובה במחיר תחרותי למרות ביטול הטבות מס הרכישה. החלוץ בסבב הנוכחי היה גאק’ו 7 פלאג-אין ששיווקו החל בחודש החולף, והשבוע מצטרפים הדגם של צ’רי ודגם נוסף של BYD שיושק בהמשך השבוע.

צ׳רי אריזו 8

משפחתיות עם ממדים של מכונית מנהלים

האריזו 8 הוצגה כבר לפני 3 חודשים בארץ באירוע סגור למנהלי ציי רכב, בו נחשפה המכונית למעשה לקהל העיקרי שלה בארץ והוא חברות הליסינג וההשכרה אשר עתידים להיות לקוחותיה הגדולים בארץ. לאריזו 8 מרכב סדאן המזכיר במידה מסוימת את עיצובה של יונדאי אלנטרה, והממדים החיצוניים מזכירים יותר מכוניות מנהלים מאשר משפחתיות קלאסיות, עם מרכב באורך של 4.76 מטר, רוחב של 1.83 מטר וגובה של 1.47 מטר, שיחד עם בסיס גלגלים של 277 ס”מ, מספקים תא נוסעים מרווח למדי למשפחה. בתא הנוסעים סביבת נהג טיפוסית לתוצרת המזרח הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 ומסך מולטימדיה באותו הגודל, לצד הגה קטום, ידית הילוכים אלקטרונית ואבזור נדיב הכולל ריפודי עור מלאכותי למושבים, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר כוללת גם גג שמש חשמלי, אוורור למושבים הקדמיים , חימום מושבים אחוריים, מערכת שמע של Sony עם 12 רמקולים, 10 כריות אויר במקום 6 בגרסת הכניסה, מצלמות 540 מעלות ועוד. מפרט הבטיחות כולל חבילה של 18 מערכות בטיחות מתקדמות, אולם הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.

צ׳רי אריזו 8

המשפחתית החזקה בליסינג?

הדגם פותח על פלטפורמת הנעה קדמית וכולל מנוע טורבו 1.5 ליטר המפיק 143 כ”ס ו-22.4 קג”מ ומנוע חשמלי המפיק 200 כ”ס ו-31.6 קג”מ ולרכב אין תיבת הילוכים. ההספק המשולב עומד על 347 כ״ס והתאוצה מעמידה ל 100 קמ״ש אורכת 7.8 שניות. הדגם ישווק עם טכנולוגיה היברידית מהדור השלישי של היצרן, השומרת על מינימום של 18% חשמל בסוללה (קיבולת של 18.3 קוט״ש) גם אם לא תטעינו את הסוללה, מה שמאפשר לו להיות יעיל וחסכוני בניגוד לדגמי פלאג אין אחרים שהופכים להיות פחות חסכוניים כאשר הסוללה מתרוקנת. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 19 ק״מ לליטר בממוצע ולרכב אפשרות לנסוע עד 105 ק״מ על חשמל בלבד, לצד טווח נסיעה עד 1,200 ק״מ.

 

מחיר צ’רי אריזו 8 נקבע על 173,990 שקל לגרסת הקומפורט ו-179,990 שקל לרמת הגימור נובל המאובזרת יותר. צבע מטאלי בתוספת 2,000 שקלים. הדגם ישווק עם אחריות ל-6 שנים או עד 100,000 ק”מ ואחריות לסוללה ל-8 שנים או עד 150,000 ק”מ.

The post משפחתית הליסינג הכי גדולה, מהירה וחסכונית? צ’רי אריזו 8 בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.