מרצדס GLS בחצי מחיר? מותג היוקרה הסיני הונגצ’י הושק בארץ

חברת סמלת מצטרפת לגל יבואני רכב המייבאים דגמים מסין ומתחילה בשיווק מותג הונגצ’י בישראל (Honkqi), עם רכב פנאי-שטח חשמלי ענק ומפואר במיוחד, העונד תג מחיר המציב אותו מצד אחד כמכונית הסינית היקרה ביותר בישראל, אך מצד שני עם תג מחיר תחרותי מאוד מול דגמי היוקרה המקבילים.


יצרנית הרכב הוותיקה בסין

מותג הונגצ’י הינו מותג היוקרה של יצרנית הרכב FAW, אשר נוסדה בשנת 1958 ונחשבת למותג הרכב העצמאי הראשון שהחל את פעילותו בסין. בשנה שעברה ייצרה FAW לא פחות מ-3.4 מיליון כלי רכב, מהם כ-300,000 מדגמי מותג היוקרה הונגצ’י, אשר מדורג כיום במקום הרביעי בטבלת המכירות של מותגי היוקרה בסין, אחרי 3 מותגי היוקרה הגרמניים. יעד המכירות של היצרן לשנה הנוכחית עומד על כחצי מיליון מכוניות. לאורך השנים נהנה המותג בסין בעיקר מפרסום כרכב הרשמי של בכירי השלטון הסיני, כאשר גם היום נשיא סין נוהג על לימוזינה יוקרתית של הונגצ’י.

ישראל היא השוק השני באירופה בו מתחיל שיווק המותג הסיני, אשר נהנה כרגע מרישוי חלקי אירופאי המגביל אותו לעד 400 מסירות בשנה, כאר הצפי לקבל תקינה אירופאית מלאה בחודשים הקרובים. בשנה הקרובה אמור להצטרף דגם חשמלי נוסף וקומפקטי יותר, שיתחרה כאן בדגמים כמו טסלה מודל Y.

ה”רולס רויס הסיני”

הדגם הראשון ששיווקו מתחיל היום הוא הונגצ’י E-HS9 – רכב פנאי ענק (5.2 מטרים לאורך, 2.0 מטרים לרוחב וגובה של 1.76 מטר), הנהנה מעיצוב ייחודי שללא ספק יצור הרבה עניין על הכביש. בסין מכנים אותו ה-“רולס רויס הסיני” וזאת משום שמנהל מחלקת העיצוב של החברה עבר אליהם לפני כמה שנים מרולס רויס. הדגם בעל עיצוב חדשני ויוקרתי ביותר המשלב קווי אורך מוקפדים ואחידים המדגישים את העיצוב העדכני ביותר של הונגצ’י, פנסי Matrix Led קדמיים עם תאורת קבלת פנים יוקרתית, גריל ייחודי שעוצב בהשראת מפל מים זורם ודינמי, פס לד אדום מלפנים – סממן עיצוב ייחודי למותג מראשית ימיו, ידיות נסתרות המשמרות עיצוב נקי ומשפרות את מקדם הגרר, גג פנורמי מלא עם פתיחה חשמלית, שמשות אקוסטיות וטכנולוגיית ביטול רעשים על ידי תדרים נגדיים.

הונגצ'י EHS-9

הונגצ’י EHS-9 . צילום- איתן קאג’ייה

הנעה כפולה ועד 551 כ”ס

הדגם ישווק בארץ ב-3 דגמים לבחירה בתצורת 7 מושבים בגרסאות הכניסה או 6 מושבים (כולל צמד מושבי קפטיין בשורה האמצעית), כאשר כבר מגרסת הכניסה מצויד הדגם בצמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה והספק משולב של 435 כ”ס, המבטיח תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.5 שניות, לצד טווח נסיעה עד 441 ק”מ לפי נתוני היצרן. הגרסה האמצעית מפיקה כבר הספק של 551 כ”ס, המקצרים את זמן התאוצה ל-5.9 שניות, והגרסה הבכירה שמגיעה עם אותו הספק, מציעה תאוצה היסטרית של 4.9 שניות ל-100 קמ”ש.

הונגצ'י EHS-9

אבזור

סביבת הנהג מאובזרת בקונסולה מרכזית מעוטרת עץ אגוז, 4 מסכים ענקיים לשליטה ברכב וחיפוי עור רך בסביבת הנהג. בנוסף, הגה מתכוונן חשמלית, תאורת אמביינט עם מגוון צבעים רחב, שורת מושבים שלישית עם קיפול ופתיחה חשמליים, מסך 9″ לשליטה על בקרת האקלים בכל שורות המושבים, מצלמת 360 מעלות ומבט עם תצוגת 3D וזוויות. בנוסף תמצאו מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, אפשרות מסאג’ במושבים הקדמיים, מושבי “קפטן” חשמליים מחוממים ומאווררים (בגרסת ה-6 מושבים), תפירה צרפתית כפולה בצורת יהלומים, ריפודי עור Nappa, סגירה רכה לדלתות וחבילת בטיחות מתקדמת הכוללת את כל המערכות הפופולריות כיום בשוק. 

בסמלת היבואנית לא מספקים תחזית מכירות אודות הדגם, אך מעריכים שכל כמות שיצליחו להביא לארץ תימכר די בקלות. מחיר הדגם יחל מ-399,000 שקל לגרסת הכניסה, כ-459,000 שקל לגרסה האמצעית ועד 499,000 שקל לגרסה הבכירה. מרצדס GLS בחצי מחיר? נצטרך להמתין לנסיעת המבחן. 

The post מרצדס GLS בחצי מחיר? מותג היוקרה הסיני הונגצ’י הושק בארץ appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.