מותג הרכב החשמלי פולסטר בדרך לישראל !

חשמלית נוספת בדרך לישראל: מותג הרכב החשמלי פולסטר (Polstar), מקבוצת יצרנית הרכב השוודית וולוו, מודיע על כוונותיו להתרחב בשנים הקרובות למדינות נוספות בעולם, כאשר ישראל מופיעה בין המדינות שאמורות לקבל את הרכב כבר במחצית הראשונה של 2022. השיווק בארץ צפוי להתבצע ע”י קבוצת “מאיר” יבואנית וולוו והונדה, ולמעשה מאשר את דברי חברת האם הסינית ג’ילי (המחזיקה גם בוולוו) שמותגיה ישווקו בישראל לא תחת יבואן אחד, אלא תחת מספר יבואנים (חברת בת נוספת – גיאומטרי החשמלית משווקת ע”י יוניון מוטורס).

מותג פולסטר החל את דרכו בעולם כחטיבת הביצועים של וולוו, אך שינה את ייעודו עם תחילת העידן החשמלי לחטיבת החשמליות היוקרתיות של היצרן, אשר בשנה שעברה מכרה בעולם כ-29,000 מכוניות והציגה זינוק מרשים של 185% במכירות מול שנת 2020, הנובעים בין השאר מהרחבה משמעותית של מספר המדינות בהן היא פועלת (עליה מ-10 ל-19 מדינות ב-2021) עם נוכחות רבה יותר באירופה ובאסיה.

פולסטר 2

לפי דברי היצרן, במחצית הראשונה של 2022, פולסטאר מתכננת להיכנס גם לספרד, פורטוגל ואירלנד בשוק האירופאי, וגם למזרח התיכון עם נוכחות באיחוד האמירויות, כוויית וישראל. עד סוף 2023, שואפת החברה לפעול בלפחות 30 שווקים בעולם.

הדגם המרכזי של היצרן כיום הוא פולסטר 2, רכב משפחתי שהוצג לפני כשנתיים, שפותח על שלדת ה- CMA המשרתת גם את וולוו XC40, וזכה לאחרונה לרענון הגרסאות עם תוספת של גרסאות הנעה קדמית זולות יותר שיוצעו לצידן של גרסאות ההנעה הכפולה ועתידות להיות הנמכרות ביותר בארץ. לצד מרכב בתצורת האצ’בק מודרני ונאה למראה, מציעה המכונית 3 גרסאות הנעה שאולי השמות שלהם יהיו מוכרים לכם… “Standard Range” – גרסת הכניסה המצוידת במנוע חשמלי 224 כ”ס וסוללת 64 קוט”ש  המספקים זינוק ל-100 קמ”ש ב-7.4 שניות ומהירות מרבית שהוגבלה ל-160 קמ”ש לצד טווח נסיעה של 430 ק”מ בין טעינות.

פולסטר 2 הגרסה האמצעית “Long Range” מפיקה 231 כ”ס ומציעה זינוק ל-100 קמ”ש ב-7.4 שניות לצד טווח נסיעה מרשים של 540 ק”מ בין טעינות. הגרסה הבכירה “Long range Dual motor” מצוידת בצמד מנועים חשמליים והנעה כפולה ומציעה הספק משולב של 408 כ”ס, שיחד עם סוללת 78 קוט”ש מציע זינוק ל-100 קמ”ש ב-4.7 שניות לצד טווח נסיעה שנע סביב ה-460 ק”מ בין טעינות.

פולסטר 2

הדגמים יוצעו עם מגוון חבילות אבזור הכוללות בין השאר: גג זכוכית פנוראמי, חישוקי “20, תאורה היקפית מסוג LED (או תאורה ראשית אדפטיבית Pixel LED בדגמים הבכירים), חבילת בטיחות מתקדמת מקיפה, מולטימדיה מבוססת שירותים של גוגל, מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 13 רמקולים ועוד.

מחברת “מאיר” יבואנית וולוו טרם התקבלה הודעה רשמית על הגעת המותג לארץ, אך זו צפויה ככל הנראה בתקופה הקרובה. עד כמה הוא אמור להוות תחרות אמיתית לטסלה מודל 3 המצליחה? מצד אחד, לפולסטר 2 ביקורות חיוביות מאוד עד כה מהעולם. מצד שני, כדי להצליח באמת בארץ, הוא יצטרך לענוד גם תג מחיר תחרותי יחסית. 

פולסטר 2

The post מותג הרכב החשמלי פולסטר בדרך לישראל ! appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.