קבוצת סטלנטיס (האיחוד של פיאט-קרייזלר ופיג’ו-סיטרואן- אופל) מגיבה מהר מהצפוי לגזירות החדשות שהטיל האיחוד האירופאי על יבוא מכוניות סיניות חשמליות לאירופה, עם הגדלת מס הקניה מ-10% ל-38.1%, במטרה לשמור על מותגי הרכב האירופאיים שמתקשים להיות רווחיים מול תעשיית הרכב הסינית, מודיעה החברה על ראשוני דגמי ליפמוטור T03 החשמלית שירדו מפס הייצור במפעל החברה בפולין, אותו מפעל שמייצר עבור החברה את דגמי ג’יפ אוונג’ר ואחרים.
כזכור, בחודש אוקטובר האחרון רכשה סטלנטיס 21% מ’ליפמוטור’ הסינית והקימה מיזם משותף Leapmotor International שבו לסטלנטיס יש שליטה של 51% וזכויות לייצר, לייצא ולשווק את דגמי ליפמוטור מחוץ לסין. בהודעה שיצאה אתמול מסין, מסתבר שייצור הליפמוטור T03 באירופה מתחיל מוקדם מהצפוי לאחר שרק בחודש שעבר הודיע מנכ”ל סטלנטיס, קרלוס טבארס, כי המפעל הפולני המייצר כיום את הג’יפ אוונג’ר נחשב כבסיס ייצור של ליפמוטור באירופה.
בשלב הראשוני ירדו מפס הייצור מכוניות ראשונות של ה-T03 כאשר ייצור המוני יותר צפוי החל מחודש ספטמבר. בעבר אמר טבארס שמשתלם יותר לייבא את המכוניות מסין מאשר לעבור לייצור מקומי, אולם נדמה כי טבארס שינה את דעתו לאחר שהבין מהר שהאיחוד האירופאי מתכנן העלאה דרמטית של מס הקניה על רכבים חשמליים מסין, ונערך מוקדם מהצפוי להתחיל ייצור בפולין.
אגב עלות הייצור לרכב בפולין מוערכת בכ-400-500 אירו, עלות הקרובה מאוד לעלות ההרכבה במפעל בסין, אך מחצית מעלות ההרכבה אם החברה היתה בוחרת להרכיב את המכונית באיטליה.
שיווק ליפמוטור תחת סטלנטיס אמור להתחיל באירופה בספטמבר הקרוב עם תחזית ל-200 אולמות תצוגה שיפתחו בשנה הראשונה לשיווק וצפי לייצור לפחות 6 דגמים עד שנת 2027. הדגם הראשון, ה-T03 (שכבר נמכר בישראל מזה שנה וחצי), צפוי להתחרות בעיקר בדאצ’יה ספרינג המיוצרת גם היא בסין, שהיתה אשתקד לרכב החשמלי העשירי הנמכר ביותר ברחבי אירופה.
לעת עתה, עדיין לא ידוע בוודאות אם שיווק ליפמוטור בישראל יעבור מידי מטרו מוטור היבואנית כיום לידי קבוצת סטלנטיס עם השלמת המהלך בחודשים הקרובים.
The post מהר מהצפוי: ייצור ליפמוטור T03 החל בפולין appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.