למרות השמועות בענף המדברות על עזיבתה של הונדה את השוק האירופאי, חושפת היום הונדה גרסה היברידית חדשה לדור ה-11 של המכונית, ומצהירה כי הדגם מיועד לשוק האירופאי ויהיה חלק מאסטרטגיית היצרן לחשמל את כל דגמיו שישווקו באירופה עד סוף השנה. במקביל, מציינת החברה 50 שנה מאז שהוצגה הסיוויק הראשונה ב-1972, מכונית שהפכה עם השני לסדאן השניה הנמכרת ביותר בעולם אחרי טויוטה קורולה, עם יותר מ-27.5 מיליון יחידות שנמכרו ברחבי העולם.
הסיוויק ההיברידית החדשה (שחוזרת לאחר 7 שנים) תוצע רק בגרסת ההאצ’בק (5 דלתות) השימושית של הדגם, אשר בדור ה-11 שלו מתאפיין בעיצוב ספורטיבי ואווירודינמי יותר, לצד מרווח פנים משופר הודות לצמיחה של 35 מ”מ בבסיס הגלגלים של הרכב. מעבר לכך, גם משקל הרכב פחת ב-20% מול הדור היוצא, מה שעשוי להשפיע משמעותית על התנהגות הכביש, הביצועים, צריכת הדלק ופליטת המזהמים. בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית את העיצוב המוכר של הסיוויק החדשה הכולל בין השאר עיצוב נקי עם מיעוט יחסי של מתגים, לוח שעונים דיגיטלי “10.2 ומסך מולטימדיה “9 הכולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. כאופציה תוצע מערכת פרימיום עם 12 רמקולים מתוצרת Bose.
מתחת למכסה המנוע מצוידת המכונית במערכת ההיברידית של הונדה “e:HEV” הכוללת במקרה של הסיוויק מנוע בנזין 2.0 ליטרים במחזור אטקינסון וצמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 183 כ”ס. בהונדה טרם חושפים ביצועים רשמיים של הדגם, ומסתפקים בהצהרה על צריכת דלק של קצת יותר מ-20 ק”מ לליטר בממוצע ופליטת CO2 שתהיה מתחת 110 גרם לק”מ.
הסיוויק ההיברידית כוללת את חבילת הבטיחות המתקדמת של היצרן “Honda SENSING” הכוללת את מגוון מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק, לצד לא פחות מ-11 כריות אוויר.
הדור החדש של הסיוויק ההיברידית צפוי להגיע לשווקים הראשונים באירופה ברבעון האחרון של השנה, ונקווה שגם בארץ נזכה לראות אותו עוד השנה. בחודש החולף הגיעו לכאן כמה מכוניות ראשונות של הדור ה-11 של המכונית בגרסת הבנזין שלו, אך ע”י חברת יבוא מקביל ובמחיר כמעט שערורייתי של 199,000 שקל לגרסה הבסיסית.
The post לפחות 20 ק”מ לליטר: הונדה חושפת גרסה היברידית לסיוויק החדשה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.