שנתיים וחודשיים לאחר שהושק בישראל בהצלחה מותג BYD, ממנו עלו עד כה לכבישים לא פחות מ-34,800 רכבים חשמליים, משנה שלמה מוטורס כיוון, וכחלק מהציפיות לירידה בביקוש למכוניות חשמליות, משיקה החברה את BYD סיל יו בגרסה היברידית פלאג-אין, אשר מצטרפת לגרסה החשמלית המלאה של הדגם שהושקה בארץ רק לפני כחודשיים. בשלמה מוטורס היבואנית בונים על לקוחות חדשים שיעברו לדגם מדגמי בנזין. BYD היתה החלוצה בעולם בשיווק דגמי PHEV החל משנת 2008, ומאז מכרה בעולם יותר מ-4 מיליון מכוניות פלאג-אין הייבריד.
במהלך החדש מצטרפת שלמה מוטורס ליבואני סיניות נוספות שמשקיעים ביבוא דגמי פלאג-אין הייבריד למרות שהטבות מס הרכישה שלהן בוטלו בתחילת השנה ומס הרכישה שלהם הושווה לדגמי בנזין. בחודש שעבר היתה זו כלמוביל יבואנית JAECOO שהשיקה גרסת PHEV לרכב הפנאי ה-J7, ובתחילת השבוע הצטרפה גם פריסבי יבואנית צ’רי שהשיקה משפחתית סדאן עם הנעת PHEV. שתי היבואניות האלו אגב, מצפות למכירה של אלפי יחידות מדי שנה מהדגמים החדשים, שבעיקר יתחבבו כנראה על ציי הרכב.
BYD סיל יו PHEV מציע את אותו עיצוב מוכר של גרסת החשמל למעט חזית הכוללת שינויים קלים, והוא ישווק כמוה בקטגוריית ה-D-SUV הכוללת את רכבי הפנאי המשפחתיים הגדולים יחסית. הדגם ישווק ב-2 גרסאות הנעה לבחירה: ״Boost” – גרסת הנעה קדמית הכוללת מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי המספקים הספק משולב של 218 כ”ס ותאוצה ל-100 קמ״ש ב-8.9 שניות וגרסת הנעה כפולה “Design” הכוללת את מנוע הבנזין + צמד מנועים חשמליים, המפיקים הספק משולב של 324 כ״ס והנעה כפולה ומציעים ביצועים נאים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-5.9 שניות. יחד עם סוללה בקיבולת 18.3 קוט”ש, מבטיח הדגם גם נסיעה חשמלית לטווח של עד 80 ק”מ (70 ק״מ הנעה הכפולה), לצד טווח נסיעה משולב של עד 1,080 ק”מ (870 ק״מ בהנעה הכפולה). צריכת הדלק המשולבת עומדת על 15.6 ק”מ לליטר בממוצע. בחברה טוענים שהטכנולוגיה החדשה של היצרן (DMi) מאפשרת נסיעה שברובה נעשית באמצעות המנוע החשמלי וללא שימוש בתיבת הילוכים, משום שהסוללה תמיד תשמור על לפחות 25% חשמל ושרוב הזמן מנוע הבנזין משמש כגנרטור לייצור חשמל, פועל למעשה רק מעל ל-70 קמ״ש ובמהירויות שיוט שאינן נחשבות לבזבזניות בדלק.
לדגם תמיכה בטעינת DC מהירה המאפשרת טעינת 30-80% מהסוללה ב-35 דקות בלבד וכן תמיכה ב-V2L המאפשרת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים דרך הרכב (בשטח למשל).
הדגם ישווק עם אבזור נדיב כסטנדרט הכולל: אפליקציה טלפונית לשליטה מרחוק, ריפודי עור טבעוני, מושבים קדמיים חשמליים, מחוממים ומאווררים, חימום הגה, צמד משטחי טעינה אלחוטית לניידים, תאורת אווירה בשלל צבעים, גג זכוכית פנורמי עם ווילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, לוח שעונים דיגיטלי “12.3, מולטימדיה עם מסך מגע מסתובב “12.8 וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מערכת שמע מתוצרת infinity עם 10 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, תאורת LED היקפית, חישוקי גלגלים “19, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.
מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעת תנועה חוצה מאחור ובלימה אוט’ ברוורס, זיהוי עייפות הנהג ועוד ולדגם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
מחיר BYD סיל יו פלאג-אין יחל מ-209,990 שקל לגרסת ההנעה הקדמית, ו-234,990 שקל לגרסת ההנעה הכפולה. הדגם יוצע עם אחריות ל-6 שנים או עד 150,000 ק”מ ואחריות לסוללה ל-8 שנים או עד 200,000 ק״מ. במהלך השנה הקרובה צפויה היבואנית להשיק עוד 3 דגמי פלאג-אין לקטגוריות נוספות.
The post לא רק חשמליות: יבואנית BYD משיקה ׳סופר הייבריד׳ ראשונה בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.