כלי הרכב החשמליים עדין מחוץ למפת הגניבות בישראל

גניבות הרכב בישראל מעלות הילוך, כך מתברר מנתונים שמפרסמת חברת האיתור פוינטר, המסכמת את הרבעון הראשון של השנה ומצביעה על גידול של 140% בניסיונות גניבת רכב ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

לפי נתונים שמספק המערך המבצעי של החברה, ברבעון הראשון של השנה חזר אזור המרכז להוביל בשיעור נסיונות גניבת הרכב בישראל (32% מסך הגניבות), כאשר נתון מדאיג נוסף מספק אזור השפלה שם נרשם זינוק של 200% בנסיונות הגניבה ביחס לאשתקד. דווקא אזור הדרום וירושלים נחשבים לבטוחים יותר מפני גניבות עם 14% ו-8% מסך הגניבות (בהתאמה). 

גיל הגנבים עולה

מעבר לכך, תופעת גנבות רכב בכל שעות היום הולכת ונמשכת. אם בעבר רוב ניסיונות הגנבות היו בשעות הקטנות של הלילה עם תנועה דלילה של כוחות שיטור ואכיפה, הרי שגם ברבעון הראשון של 2023 הגנבות מפוזרות באופן כמעט שווה לאורך כל חלקי היום ולא חשש של חוליות הגנבים. מדובר על גידול של מאות אחוזים בניסיונות גנבה בשעות היום לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אם בעבר הורגלנו לראות גנבי רכב בגילאים צעירים, בעשור השני והשלישי לחייהם, גנבים שגניבת הרכב היתה משולבת מניעים כלכליים ולאומניים, הרי שלאחרונה נתקלנו בתופעות חדשה של גנבים בני 50+. 

מכוניות חשמליות פחות מבוקשות בקרב הגנבים

שיטת הגניבה המובילה היא עדיין שכפול מפתח “גולם” בתהליך הגניבה, תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב, וגידול של 37% נרשם גם בגניבת מפתחות הרכב מבית הלקוח. השנתונים של כלי הרכב הנגנבים מתעדכנים כלפי מעלה ואנחנו עדים לגניבות כלי רכב בני 3 שנים, שרובם עדין במסגרת אחריות יבואני הרכב. 

כלי הרכב החשמליים, שהפכו מאוד פופולריים בקרב רוכשי רכב חדש, עדין מחוץ למפת הגניבות. מנגד, גניבות דו-גלגלי ממשיכות להיות מאוד פופולריות בגלל הביקוש ובשל הקלות בגנבתם. בדרך כלל האופנועים מועמסים לתוך רכב מסחרי. מערכות טלמטיקס רגישות ומותאמות בשילוב אפליקציה לבעל האופנוע על כל התראה בזמן אמת ומערך אכיפה יעיל הצליחו לסקל ולתפוס את מרבית הגניבות.

The post כלי הרכב החשמליים עדין מחוץ למפת הגניבות בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.