טלקאר משיקה את סרס E3 החשמלית בישראל

מתקפת המכוניות החשמליות הסיניות בישראל ממשיכה, ואחרי MG, GAC, מקסוס ואיווייס, מצטרפת גם חברת טלקאר יבואנית קיה וסאנגיונג שמשיקה כעת בישראל את מותג הרכב החשמלי הסיני סרס (SERES) עם דגם ה-E3 בתחילת הדרך, ג’יפון חשמלי שיתחרה בדגמים כמו MG ZS EV ו- GAC GE3, ומצטרף לעולם המכוניות החשמליות שנתח השוק שלו בישראל מתחילת 2021 עומד כבר על 5.5% (כולל דגמי PHEV).

מותג SERES

סרס היא חטיבת הרכב החשמלי של קבוצת הרכב הסינית SOKON, שנוסדה בעולם ב-2016  ועמה חתמה טלקאר הסכם הפצה בישראל בשנת 2019. מדובר במיזם סיני ששותפות לו קבוצת Sokon וענק הרכב הסיני דנגפנג מוטורס, קבוצת הרכב השנייה בסין (Dongfeng מחזיקה 25% בקבוצת SOKON). לצידו של ה-E3 צפוי היצרן להציג השנה גם את דגמי SF5, קרוס-אובר פרמיום החשמלי שמסמן את טסלה כמתחרה הישיר שלו, ועל הפרויקט שלו חתום  מרטין אברהרד (Martin Eberhard), שהיה שותף ומייסד של טסלה, ואת דגם ה-SF7 הגדול יותר. מרכז הפיתוח אגב של היצרן, ממוקם דווקא בארה”ב.

סרס E3

הדגם הראשון של היצרן הוצג בשנת 2020 והוא ה-E3, קרוסאובר חשמלי משפחתי, המציע עיצוב נאה ושגרתי לקטגוריה, ומציע מידות גדולות מהמקובל לפלח הג’יפונים המשפחתיים החשמליים בארץ עם אורך של 4.38 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 265 ס”מ. נפח תא המטען עומד על 318 ליטר הצומחים עד 1,500 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. משקל הרכב עומד על 1,765 ק”ג. הדגם מגיע לארץ כרגע ללא תקינה אירופאית, מה שאומר שכמות השיווק מוגבלת ל-300 מכוניות בשנה.

סרס E3

רמת גימור עשירה

ה-E3 ישווק בארץ ברמת גימור אחת ועשירה למדי הכוללת: תאורת LED היקפית (כולל איתות דינמי אחורי), חישוקי גלגלים קלים “18, גג זכוכית פנורמי נפתח חשמלית, קיפול מראות חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, שמשות אחוריות מושחרות. סגירת החלונות והגג דרך שלט הרכב, לוח מחוונים דיגיטלי “10.25, מולטימדיה עם מסך מגע “10.25, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג אחוריים, מושבים עם ריפודי דמוי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום, משטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד, בורר מצבי נהיגה, בקרת שיוט ועוד.

סרס E3

חבילת בטיחות מקורית אבל לא אקטיבית

הדגם ישווק עם חבילת בטיחות מקורית, אך מצומצמת יחסית למה שמקובל כיום בשוק הרכב החדש עם התרעת שמירת מרחק (וללא בלימה אוטונומית ! ), התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי), מצלמות 360 מעלות ו-6 כריות אוויר. נכון לעכשיו, הרכב טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי של Euro-Ncap. דירוג הבטיחות שלו לפי משרד התחבורה נקבע על דרגה 1 בלבד.

סרס E3

זה המפתח שלט של הרכב…

טווח נסיעה של 301 ק”מ

הדגם ישווק עם מנוע חשמלי המפיק 163 כ”ס ומומנט מרבי של 30.5 קג”מ, אשר יחד עם סוללת ליתיום ברזל פוספט בקיבולת של 52.7 קוט”ש, מציעים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8.9 שניות ומהירות מרבית של 155 קמ”ש. טווח הנסיעה של הרכב בין טעינות עומד על כ-301 ק”מ לפי נתוני היצרן (לפי תקן ה-WLTP) והדגם תומך בטעינה מהירה עם הבטחה לטעינה של 80% מהסוללה תוך חצי שעה בלבד.

סרס E3

אחריות

סרס E3 ישווק בישראל עם אחריות מלאה ל-5 שנים, לצד אחריות של 8 שנים למערכת החשמלית והסוללה (או עד 150,000 ק”מ) והשירות לדגמים יוענק ללקוחות במרכזי השירות של קיה ברחבי הארץ.

מחירון

מחיר סרס E3 נקבע על 139,900 שקל כולל עמדת טעינה והתקנה בסיסית כלולים במחיר. לשם השוואה, המתחרה GAC GE3 עולה בדיוק אותו הדבר, ו-MG ZS EV מוצע בטווח מחירים של 128,888-144,444 שקל בהתאם לרמות הגימור. בדומה לרכבים חשמליים אחרים, גם הדגם הזה נהנה מאגרת רישוי מופחתת של 530 שקל בלבד לשנה ועלויות אחזקה נמוכות יותר במוסכים. הדגם יוצע בשלב הראשון באולם התצוגה המרכזי של SERES שממוקם ברחוב חומה ומגדל 27 תל אביב, בסמוך לאולם התצוגה של המרכזי של קיה. בנוסף,  ניתן יהיה להזמין באתר החברה נסיעת מבחן עד לבית הלקוח.


The post טלקאר משיקה את סרס E3 החשמלית בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.