לאחר שנים של הבטחות, מתחילה סוף סוף כלמוביל יבואנית יונדאי בשיווק הגרסה ההיברידית של יונדאי טוסון בישראל. הדגם החדש צפוי לחזק משמעותית את מכירות הטוסון המוכר, הנחשב לאחד מרכבי הפנאי הפופולרים בארץ מזה 20 שנה, ועימו תתחרה היבואנית מצד אחד בטויוטה ראב 4 (מוביל הקטגוריה ממנו נמכרו אשתקד 7,165 מכוניות ומתחילת השנה 3,557 מכוניות) ובקיה ספורטאז’ ההיברידי שחזר לארץ בחודש החולף, ומצד שני ינסה לצוד לקוחות גם מדגמי רכבי הפנאי בעלי הנעת הפלאג-אין הייבריד מסין, כמו ג’אקו 7 וצ’רי טיגו 7 באחת הקטגוריות הצומחות ביותר בשוק הישראלי.
הטוסון ההיברידי ישווק בגרסה שונה מהדגם המוכר, הכוללת מרכב ארוך יותר ב-13 ס”מ (4.64 מטר), רוחב של 1.86 מטר(ללא שינוי) וגובה של 1.66 מטר (+ס”מ), לצד בסיס גלגלים שצמח ב-ס”מ ל-275 ס”מ, אשר יחד מספקים תא נוסעים מרווח יותר לנוסעים, לצד תא מטען שצמח ל-610 ליטר. גם מרווח הגחון צמח בלא פחות מ-4 ס”מ ל-21 ס”מ, מה שמעניק לרכב גם יותר אפשרויות פנאי מחוץ לאספלט.
מעבר לכך, הטוסון ההיברידי כולל עיצוב חיצוני רענן ושרירי יותר, עם גריל קדמי בולט, תאורת יום שונה וחישוקי גלגלים בעיצוב שונה. בתא הנוסעים תפגשו עיצוב המזכיר את דגם האיוניק 5 החשמלי, עם סביבת נהג הכוללת קונסולה עם צמד מסכי “12.3 (בחלק מהדגמים), ידית הילוכים אלקטרונית הממוקמת מאחורי ההגה ומערכת הפעלה אינטואיטיבית מהירה במיוחד.
המפרט כולל הנעה כפולה ומנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 178 כ”ס ומומנט של 27 קג”מ המשולב עם מנוע חשמלי חדש וחזק יותר בהספק של 64
כ”ס וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 1.49 קוט”ש. ההספק המשולב עומד על 230 כ”ס ומומנט כולל של 37.4 קג”מ, נתונים המבטיחים ביצועים זריזים לצד חוויית נהיגה חלקה ושקטה. יחידת הכח משודכת לתיבת 6 הילוכים אוטומטית המכוילת במיוחד להנעה היברידית לקבלת תגובת כוח לינארית, חלקה ויעילה. התאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש אורכת 8.4 שניות והמהירות המרבית עומדת על 185 קמ”ש. צריכת הדלק לפי נתוני היצרן עומדת על 14.9 ק”מ לליטר בממוצע.
4 רמות גימור לבחירה
גרסת הכניסה Pure כוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע “12.3 התומכת ב Apple CarPlay -וAndroid Auto, חיישני חניה קדמיים ואחוריים
מקוריים, בלם יד חשמלי עם Auto Hold , בורר הילוכים SBW על מוט הגה, בורר מצבי נהיגה, מנופים בגב ההגה לשליטה בבלימה הרגנרטיבית, חיישן גשם,
כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית דו-אזורית עם פתחי מיזוג למושב האחורי, שמשות אחוריות כהות, מסילות גג, גלגל הגה מצופה עור, שקע 12V ו-4 חיבורי USB-C. ברמת גימור Executive מתווספים חישוקי “19, טעינה אלחוטית לנייד וגג שמש פנורמי. רמת הגימור Ultimate מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל מלא “12.3, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, זיכרונות למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, תאורת אווירה משתנה, פנסים אחוריים מסוג LED ודלת תא מטען חשמלית. ברמת גימור Excellence היוקרתית מוצע גם מערך חיישנים ומצלמות 360°, מערכת BVM להקרנה של השטחים המתים בלוח המחוונים ומערכת שמע פרימיום מבית BOSE.
אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט: 8 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות חזיתית וכוללת גם בלימה אוטונומית בתנועה חוצה בצומת כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בשטח מת, מערכת יציאה בטוחה מהרכב, מערכת המספקת תזכורת למניעת שכחה במושב האחורי, החלפת אורות אוטומטית ועוד.
מחירון יונדאי טוסון היברידי
מחיר יונדאי טוסון היברידי נקבע על 199,900 שקל לגרסת ה-Pure, כ-212,900 שקל לגרסת ה-Executive, כ-229,900 שקל לגרסת ה-Ultimate ועד 248,900 שקל לגרסת ה-Excellence הבכירה.
- מעוניינים בנסיעת מבחן לטוסון ההיברידי וקבלת הצעת מחיר מסודרת הכוללת פתרונות מימון וטרייד-אין? הכניסו פרטים כאן
לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם
The post טויוטה ראב 4 קילר? יונדאי טוסון היברידי סוף סוף בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.