7 שנים לאחר שהוצג הדור השני של טויוטה אייגו, הצלע השלישית במשולש הדגמים פיג’ו 108, סיטרואן C1 והגרסה של טויוטה, חושפת רשמית היצרנית את הדור החדש של האייגו, העונה מעתה לשם אייגו X ומבצע מהפך עם מעבר ממרכב של מכונית מיני למרכב של ג’יפון מיני אשר הופך להיות מבוקש יותר ברחבי אירופה.
האייגו X החדש זוכה למרכב קרוסאובר מודרני ונאה למראה, שיוצע במגוון שילובי צבעים בשמות מיוחדים של תבלינים שינסו להפוך אותו לאופנתי וסטייליסטי. הדגם פותח על פלטפורמת ה- GA-B החדשה של היצרן המשרתת גם את דגמי היאריס והיאריס קרוס החדשים, וביחס לדגם היוצא מדובר במכונית שצומחת משמעותית במידות עם אורך של 3.7 מטר (23+ ס”מ), רוחב של 1.74 מטר (12.5+ס”מ), גובה של 1.51 מטר (5+ ס”מ) ובסיס גלגלים שצמח ב-9 ס”מ. נפח תא המטען צמח ל-231 ליטר, תוספת משמעותית של 60 ליטר.
בתוך תא הנוסעים תמצאו עיצוב צעיר וחביב, עם הבטחה לשדרוג איכות החומרים, תא נוסעים שקט ומבודד מבעבר, מולטימדיה עם מסך מגע “9 וקישוריות לסמארטפונים, ושיתוף פעולה עם JBL שיאפשר אופציה למערכת שמע איכותית עם קול משובח. בנוסף תמצאו גם בקרת אקלים דיגיטלית ושילוב של הצבע החיצוני בשלל משטחים בתא הנוסעים. מבחוץ תמצאו גם פנסי חזית מסוג LED, חישוקי גלגלים קלים בעיצוב חדש ובחבילת עיצוב דמוי שטח המעניקה לרכב הופעה קרבית יותר. אבזור הבטיחות שודרג גם הוא וכולל מעתה גם התרעת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית משופרים עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
האייגו X ישווק בגרסת מנוע אחת הכוללת מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר אשר יוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים או לראשונה בגרסה אוטומטית רציפה המחליפה את תיבת ההילוכים הרובוטית חד מצמדית של הדור היוצא. צריכת הדלק שופרה ועומדת על 21.2 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. פרטים מלאים על יחידת הכח החדשה והביצועים טרם נחשפו.
שיווק טויוטה אייגו X החדשה צפוי להתחיל באירופה במהלך 2022 וככל הנראה גם אצלנו.
The post טויוטה אייגו X החדש הפך להיות ג’יפון appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.