זהו שיר פרידה? פרארי 12 צילינדרי ראשונה נחתה בישראל

צילום תמונה ראשית: עמית אגרונוב

10 חודשים לאחר שנחשפה בארה״ב, השיקה רשמית סמלת יבואנית פרארי, את ה-״12 צילינדרי״ החדשה בישראל, מכונית ה-GT החדשה ולמעשה התכשיט החדש של פרארי, שייתכן ותהיה גם מכונית העל האחרונה של היצרן המצוידת במנוע 12 צילינדרים אטמוספרי, כנראה המנוע שהכי מזוהה עם בתולדות היצרן, המשלב ביצועים מסחררים עם מרכב דו-מושבי בעל עיצוב מפתה במיוחד המהווה שילוב של מראה חדשני עם נגיעות רטרו. הדגם נחשף לראשונה באירוע אקסקלוסיבי ואינטימי ללקוחות פרארי שנערך בפארק התחנה בתל אביב-יפו.

פרארי 12 צ’ילינדרי (באיטלקית דו-דיצ׳י צ׳ילינדרי – 12 צילינדרים),  שנחשף במרוץ הפורמולה 1 במיאמי, היא מחווה לשושלת ה-12 צילינדרים של פרארי שהחלה ב-1947 עם הרכב הראשון של פרארי, ה-125S ומשלב בין דגמי העבר של החברה עם השפה העיצובית החדשה. הצגת דגם חדש עם מנוע 12 צילינדרים בעידן של תקנות זיהום אוויר מחמירות, הוא אירוע דרמטי עבור פרארי, שלהזכירכם בעבר הרחוק יותר התכחשה לדגמים עם מנועים קטנים יותר, ופרארי שלא היתה מצוידת במנוע כזה, לא ענדה את לוגו פרארי, אלא שווקה תחת השם דינו.

מחלקת העיצוב של פרארי, התמקדה בפיתוח הדגם בעיצוב מודרניי המשלב את המראה הספורטיבי המתבקש של מכונית העל, עם יעילות אווירודינמית וחזית מצודדת ופרופיל חלק המדגישים את האלגנטיות של מכוניות הספורט GT של פרארי. חזית הרכב מציגה אלמנטים מפורסמים מדגם ה-365 DAYTONA GTB/4 משנות ה-70, הגריל הקדמי כולל פס דק הכולל את פנסי ה-DRL הרחבים, ובין הפנסים ישנו פס שחור שמזכיר את חזית ה- DAYTONA הקלאסית. למעט האורך, הממדים דומים לקודמותיה. את עיצוב הרכב משלימים חלקי מרכב חיצוני מסיבי פחמן כגון ספוילר קדמי, חצאיות צד ודפיוזר אחורי, וכן לרכב גג פנורמי וסופיות אגזוז מטיטניום. בנוסף לרכב חישוקים קלים בקוטר ״21 מקדימה ומאחורה בגימור יהלום שחור מבריק עם ברגים מטיטניום.

פרארי 12 צילינדרי

לפרארי החדשה מנוע V12 אטמוספרי ועוצמתי בנפח 6.5 ליטרים המפיק 830 כ״ס ו-67.8 קג״מ, המאפשרים תאוצה מאפס למאה קמ״ש ב-2.9 שניות ותאוצה מ-200-0 קמ״ש תוך פחות מ-7.9 שניות, כשמהירות הרכב המרבית היא מעל 340 קמ״ש. אל מנוע ה-V12 מצטרפת מערכת ההנעה האחורית המתקדמת של פרארי עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני. פרארי הקפידה בפיתוח צליל המנוע לשמר את המנגינה הייחודית של רצף הבעירה של 12 הצילינדרים, היוצרים יחד הרמוניה מושלמת וצליל מנוע הצורח פרארי.

בשלדה החדשה קיימים מספר חידושים ושדרוגים של פרארי כגון מערכת ההיגוי האחורי בגרסה חדשה, מערכת ה ABS Evo לשיפור תגובת הבלימה בכל מצב נהיגה וכן מערכת ה-Brake By Wire, שמחברת בין מערכת הבלימה לדוושת הבלם בצורה אלקטרונית ומאפשרת שליטה מיטבית על ביצועי הרכב. בלמי הקרבון הקרמיים מספקים ביצועי בלימה מרשימים ונדרשים רק 31.4 מטרים לעצירה מלאה מ-100 קמ״ש.

פרארי 12 צילינדרי

פנים הרכב כולל הגה ופאדל שיפטס מסיבי פחמן עם נורות לד להחלפת ההילוכים, 2 מושבים ספורטיביים מעור ומאלקנטרה בעיצוב DAYTONA עם 18 כיווני חשמל, אופציית מסאז׳, חימום ואוורור למושבים וביניהם תעלה מרכזית מסיבי פחמן. לוח המחוונים עוצב בקפידה וכולל שלושה מסכים דיגיטליים מופרדים לחלוטין – אחד בגודל 15.6 אינץ׳ לנהג וכולל את כל מערכות הרכב ומד סל״ד גדול במרכזו, מסך תצוגה מול הנוסע בגודל 8.9 אינץ׳ ולראשונה במכונית ספורט עם מנוע V12 בפרארי – מסך מרכזי בגודל 10.25 אינץ׳ השולט על כל מערכות הרכב לרבות במערכת שמע משודרגת מתוצרת BURMESTER עם 15 רמקולים.

מחיר הדגם בישראל מתחיל מ-2.945 מיליון שקל, אך מחיר הפרארי 12 צ׳ילנדרי הראשונה שנחתה בישראל עומד על למעלה מ-3.5 מיליון ₪, בשל שלל תוספות שהוזמנו ע״י הלקוח כמו למשל צבע חיצוני מיוחד (אחד משלושת צבעי השקה) בשם ROSSO IMOLA וצבע פנימי דו גווני – BLUE STERLING ו-NERO עם תפרים ניגודיים בצבע.

The post זהו שיר פרידה? פרארי 12 צילינדרי ראשונה נחתה בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.