התשובה לטסלה: החל שיווק ב.מ.וו i4 החשמלית בישראל

חברת דלק מוטורס, יבואנית BMW לישראל, מרחיבה את היצע הדגמים ה-100% חשמליים לשלושה, ואל צמד רכבי הפנאי ה-iX3 וה-iX שהושקו כאן בשנה החולפת, מצטרפת ה-i4 החדשה – מכונית בתצורת סדאן (או גראן קופה החשמלית הראשונה בעולם כפי שמכנה אותה היצרן) המהווה למעשה מתחרה ישירה ראשונה בישראל לטסלה מודל 3 המצליחה.

ה-i4 הינה למעשה הגרסה החשמלית של סדרה 4 גראן קופה וכוללת את אותו עיצוב המלווה בעדכונים קוסמטיים קלים, כולל גריל הכליות הענק בחזית (שלא באמת מכניס אוויר במקרה הזה) ופגוש אחורי שאינו כולל יציאות מפלט, אך כולל במקומם דפיוזר עם צמד מסגרות כחולות בצדדים המדמות יציאות מפלטים… השימוש בפלטפורמה מוכרת שאיננה פותחה כייעודית לרכב חשמלי, אילצה אגב את היצרן להתקין את הסוללות ברצפה על-חשבון המרווח לרגלי הנוסעים. נפח תא המטען של ה-i4 מגיע ל-470 ל’ הודות לשימוש בדלת החמישית השימושית יותר וניתן להגדילו לנפח של 1,290 ל’ על ידי קיפול המושבים האחוריים.

ב.מ.וו i4

גם בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית את סביבת הנהג המהודרת של סדרה 4 בשינויים קלים, כאשר השינוי המרכזי הוא שימוש במערכת ה-iDrive 8 החדשה של היצרן, הכוללת צמד מסכים קמורים עם לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 ומסך מולטימדיה “14.9 השולט על מגוון מערכות הרכב, כאשר שניהם מופנים לכיוון הנהג כמיטב המסורת של היצרן. אל אלו מצטרפים ידית הילוכים בסגנון מסורתי ואיכות חומרים והרכבה משובחים שהורגלנו לפגוש אצל היצרן המעניקים את תחושת היוקרה המבוקשת בקרב הלקוחות.

רמות הגימור


eDrive40 Pure

גרסת הכניסה לדגם ה-BMW i4 הכוללת: חישוקי “17, מערך בטיחות Driving Assistant, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך העזר לחניה הכולל את מערכת העזר בנסיעה לאחור, פנסי LED מלפנים ומאחור, שמשות כהות, חלון שמש חשמלי, מושבי Sport עם ריפודי Sensatec במגוון צבעים ודיפון Sensatec בלוח השעונים, תא מטען נפתח חשמלית, בקרת אקלים 3 אזורים עם פתחים לאחור ומערך ה-Live Cockpit Live הכולל את הצג הקמור החדש של BMW עם לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ’ וצג בקרה בגודל 14.9 אינץ’.


eDrive40 Tech

גרסת ה-Tech משדרגת את מראה הרכב ומוסיפה: חבילת M-Sport, חישוקי “18, ספויילר אחורי, מערך הנהיגה האוטונומי Driving Assistant Professional, תצוגה עילית, תאורת אווירה ייחודית, מערכת שמע Hi-Fi עם 10 רמקולים ועוד.


eDrive40 Ultimate

גרסת ה-Ultimate הבכירה כוללת בנוסף: מתלי M אדפטיביים, היגוי ספורטיבי משתנה, ריפודי עור במגוון צבעים וגימורי עץ, מערך מצלמות היקפיות, מערכת שמע Harman Kardon עם 16 רמקולים. חיצונית נבדלת גרסה זו עם חישוקי “19 וחבילת ה- Shadow Line המורחבת.


M50 Superior

דגם ה-M50 כולל את כל האבזור הקיים בגרסאות ה-eDrive40 ומוסיף את חבילת העיצוב הפנימית והחיצונית M-Performance;  גימורי קרבון, פנסי לייזר וחישוקי “19 ייעודיים עם צמיגים שונים מלפנים.

ב.מ.וו i4

2 גרסאות הנעה לבחירה

הדגם יוצע ב-2 גרסאות הנעה בארץ המצוידות בסוללת 80.7 קו”טש: ב.מ.וו i4 eDrive40 המצוידת בהנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 340 כ”ס ומומנט מרבי של 43.8 קג”מ, המבטיח תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.7 שניות ומהירות מרבית מוגבלת מחשב של 190 קמ”ש. טווח הנסיעה עומד על 561 ק”מ לפי נתוני היצרן. לצידו תוצע גרסת ה- i4 M50 – גרסת ה-“M” הספורטיבית יותר, המצוידת בצמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה, הספק משולב של 544 כ”ס ומומנט מרבי של 81 קג”מ (במצב Boost רגעי המוגבל ל-10 שניות), המאפשרים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות, לצד מהירות מרבית מוגבלת מחשב של 225 קמ”ש וטווח נסיעה עד 503 ק”מ. במצב “רגיל” ההספק יורד ל-476 כ”ס ו-74.4 קג”מ “בלבד”. היצרן מדבר לא מעט על המתחרה הישירה מבית טסלה, אך מדגיש שה-i4 תהיה מהירה לא רק בקו ישר, אלא תספק את חווית הנהיגה החשמלית המושלמת. עבור אלו שפחות מתחברים לנסיעה השקטה לחלוטין, תוצע כאופציה מערכת ה-BMW IconicSounds Electric הכוללת צלילים המדמים את צליל המכונית והם נשמעים בתוך תא הנוסעים. טעינת הסוללה מ-0% ועד 100% מתבצעת בתוך פחות מ-8.5 שעות לפי נתוני היצרן.

מחיר ב.מ.וו i4 יחל ב-339,000 שקל לגרסת ה-“40” ברמת הגימור PURE הבסיסית, כ-399,000 ₪ לגרסת ה-TECH, כ-449,000 ₪ לגרסת ה-Ultimate, ועד 539,000 ₪ לגרסת ה-“M50” הבכירה. 

The post התשובה לטסלה: החל שיווק ב.מ.וו i4 החשמלית בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.