קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג’ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG, מודיעה כי חתמה על הסכם ליבוא מותג הפרמיוםIM לישראל. מדובר במותג יוקרתי של קונצרן SAIC המייצר גם את דגמי MG, ועבור לובינסקי מדובר בהזדמנות לחדור אולי יותר ברצינות לשוק היוקרה, שם אין לה ממש נוכחות עם מותג DS שמתקשה להתרומם.
מותג הפרמיום IM Motors (ר”ת של-Intelligence in Motion) הנו פרי שיתוף פעולה משולש בין יצרנית הרכב SAIC Motors (יצרנית הרכב המובילה בסין 18 שנים ברציפות), לבין חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech וענקית הסחר הסינית Alibaba. החברה סיימה לאחרונה שני סבבי גיוס הון של 10 מיליארד יואן בראשון ו-9.6 מיליארד יואן בשלב השני וזהו גיוס ההון הגדול ביותר בתעשיית הרכב הסינית לשנת 2024.
לדברי היצרן המותג נשען על שלושה ממדים:
- נהיגה עצמאית – יותר מאשר האצה, טווח או התנהגות כביש, זו עצמאות שמושגת באמצעות שימוש בטכנולוגיה חכמה בכל היבטי התפעול של הרכב הכוללת שימוש בכלי AI מתקדמים להתאמת ביצועי הרכב לצרכי הנהג והנוסעים. המטרה, לייצר חווית נהיגה של מכונית על, המאפשרת לכל נוהגי הרכב ליהנות מאיכויות נהיגה ברמה הגבוהה ביותר בבטחה.
- תא נוסעים עתידני מבוסס AI – כל מערכות השליטה ברכב, לרבות מערכות הנהיגה האוטונומית מבוססות בינה מלאכותית, ומגדירות מחדש את הבטיחות והנוחות. זו בדיוק הפילוסופיה שעל פיה מתוכננים ומיוצרים דגמי IM – מעבר לחיבור שבין נקודה אחת לשניה, IM מספק פתרונות ניידות מתקדמים, בהטמעת טכנולוגיית AI חדשנית תוך הקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות, הכל בכדי להפוך כל נסיעה לחוויה.
- הדור הבא של מערכות הינע חשמליות – רכבי IM יצוידו בעתיד הקרוב בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחומי ההינע החשמלי. בשיתוף עם יצרנית הסוללות CATL, פיתחו במעבדות IM סוללות מצב מוצק במתח 800 וולט המאפשרות טעינה אולטרה מהירה (תוספת של כ-200 ק”מ ב-5 דקות, בעמדות תומכות טעינה אולטרה מהירה של 396 קוט”ש). מנועי הוריקן חדשניים מבטיחים תפוקה גבוהה במיוחד לצד יעילות אנרגטית חסרת תחרות ומאפשרים טווחי נסיעה גבוהים של מעל 600 ק”מ (WLTP) לדגמי ה- ULR (Ultra Long Range) ומעל ל-700 ק”מ (WLTP) לאלו של ה-IM5.
בשלב הראשון צפויים להגיע לארץ שני דגמים בעלי תקינה אירופית מלאה: IM5 – מכונית סאלון סדאן קופה מקטגוריה D שתוצע ב-3 גרסאות לבחירה:
- הנעה אחורית, סוללה (LFP) בקיבולת 75 קוט”ש וטווח מוערך של למעלה מ- 490 ק”מ (WLTP), 290 כ”ס, מעמידה ל-100 קמ”ש ב-5.4 שניות.
- הנעה אחורית, סוללה (NCM) בקיבולת 100 קוט”ש וטווח מוערך של למעלה מ-700 ק”מ (WLTP), 402 כ”ס, מעמידה ל-100 קמ”ש ב-5 שניות.
- גרסת ביצועים דו-מנועית והנעה לכל הגלגלים בהספק משולב של 776 כ”ס (268 כ”ס מלפנים ו-508 כ”ס מאחור), הניזונים מסוללה (NCM) בקיבולת 100 קוט”ש, זינוק מ-0 ל-100 קמ”ש בתוך 2.9 שניות.

רכב חשמלי IM5
הדגם השני וכנראה החשוב יותר בשוק המקומי הוא ה- IM6 – רכב פנאי שטח מתקדם מסגמנט ה-D-SUV שיתחרה כאן בדגמים כמו טסלה מודל Y, אקספנג G6, דיפאל S7 ו-BYD סיל יו, ויוצע אף הוא ב-3 גרסאות הנעה לבחירה:
- הנעה אחורית בהספק של 335 כ”ס ו-46 קג”מ. סוללה (LFP) בקיבולת 75 קוט”ש, טווח מוערך של למעלה מ-460 ק”מ (WLTP), 6.4 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש.
- הנעה אחורית בהספק של 508 כ”ס ו-51 קג”מ. סוללה (NCM) בקיבולת 100 קוט”ש, טווח מוערך של למעלה מ-610 ק”מ (WLTP), 5.4 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש.
- גרסת ביצועים דו-מנועית והנעה לכל הגלגלים, בהספק משולב של 776 כ”ס (מנוע קדמי 268 כ”ס ואחורי 508 כ”ס) ו-81.5 קג”מ. סוללה (NCM) בקיבולת 100 קוט”ש וטווח מוערך של מעל ל-520 ק”מ (WLTP), 3.48 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש.
דורי מנור, יו”ר קבוצת לובינסקי: “לובינסקי הינה היבואן הראשון בעולם שחותם הסכם ליצוא רכבי IM מחוץ לסין. החתימה על הסכם לייבוא דגמי IM Motors לישראל מבטאת את העצמת הקשר הייחודי שנרקם בין לובינסקי ובין SAIC Motors לפני יותר מ-15 שנים והדגמים שיגיעו לארץ יציגו, ללא ספק, קפיצת מדרגה הן בתחום טכנולוגית הרכב החשמלי והן בשוק הפרמיום בישראל”.
הופעת הבכורה של מותג IM Motors בישראל צפויה לרבעון השלישי של 2025
The post הרכב של Alibaba בדרך לישראל: לובינסקי תחל לייבא את IM מוטורס appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.