המונית הלונדונית (LEVC TX) חוזרת לישראל בדגם חשמלי

21 שנה לאחר שנעשה כאן הניסיון האחרון לשווק את המונית הלונדונית, חוזרת המונית האגדית לישראל, הפעם בגרסה חשמלית ידידותית לסביבה וזולה לאחזקה, המיובאת ע”י חברת E.V. מוטורס החדשה, שאחראית גם ליבוא הרכבים החשמליים של JAC הסינית ומותגים חשמליים נוספים.

המונית הלונדונית החדשה מיוצרת ע”י חברת LEVC (ר”ת של LONDON EV COMPANY LIMITED) שרכשה את זכויות ייצור המונית הלונדונית האגדית, והפכה אותה לפני מספר שנים לדגם חשמלי, אך עדיין שומרת על המראה הקובייתי המסורתי והאגדי של הדגם, שפותח בראש ובראשונה עבור שוק המוניות, ובשל כך מבטיח התאמה מירבית לנהג ולנוסעים, עם מרכב מרווח ושימושי מהמקובל, (אורך של 4.85 מטר, רוחב של 1.87, גובה של 1.88 מטר ובסיס גלגלים של 298 ס”מ), המאפשרים להוביל 6 נוסעים בנוסף לנהג, לצד תמיכה גם בציבור הנכים בשל ציודה של המכונית ברמפה נשלפת המאפשרת העלאת הנוסע ללא הורדתו מכיסא הגלגלים שלו.

המונית הלונדונית (LEVC TX)

כחלק מהיתרונות של המונית הלונדונית בעבר, גם כאן תמצאו מחיצה המפרידה בין נהג המונית לנוסעים, המבטיחה לא רק הגנה מפני תקיפה ושוד, אלא גם הגנה מוירוס מקורונה בעידן הנוכחי. הנוסעים מאחור זוכים לתפעול נפרד של המזגן, ונהנים ממסוף אחורי המאפשר חיוב כרטיס האשראי בסיום הנסיעה וקבלת חשבונית. עוד ברשימת האבזור לנוסעים, יציאות USB אחוריות לטעינת הטלפונים, 3 מושבים מתקפלים כאשר אינם בשימוש מפנים המון מקום ל-3 הנוסעים האחרים, תאורת LED בתא הנוסעים ועוד.

המונית הלונדונית (LEVC TX)

הדגם העונה לשם TX מצויד ביחידת הנעה חשמלית שונה מהמקובל, הכוללת מנוע חשמלי 150 כ”ס המניע את הרכב וסוללת ליתיום יון קטנה יחסית, המאפשרת טווח נסיעה חשמלי טהור עד 128 ק”מ בין טעינות (אבל לפי תקן ה-NEDC הפחות מחמיר), אך בעזרת מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר שמשמש כגנרטור לייצור חשמל, תוכלו להגיע עד לטווח כולל של 603 ק”מ לפי נתוני היצרן. בחברה מבטיחים חיסכון ניכר בהוצאות האחזקה בשל השימוש במנוע חשמלי, טיפול מוזל אחת ל-40,000 ק”מ ואחריות נדיבה ל-5 שנים או עד 300,000 ק”מ, לצד אחריות לסוללה עד ל-8 שנים. הביצועים אגב: תאוצה ל-100 קמ”ש ב-13.2 שניות ומהירות מרבית של 128 קמ”ש.

מחיר המונית הלונדונית החשמלית של LEVC נקבע על 260,000 שקל (אחרי ההנחות במס למוניות) ובחברה מעריכים שבעזרת שיתופי פעולה שנרקמים בימים אלה עם תחנות מוניות ומשווקי מוניות מובילים בישראל, יוכלו לנגוס בנתח משמעותי משוק המוניות. 

קישור רלוונטי: המונית הלונדונית נוחתת בישראל בשנת 2001 (נוסטלגיה)

The post המונית הלונדונית (LEVC TX) חוזרת לישראל בדגם חשמלי appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.