הטיגריס הבריטי: בנטלי קונטיננטל GT ופליינג ספור החדשים בישראל

בשנת 2019 השיקה ‘חברת אורכיד ספורטס קאר’ יבואנית פורשה גם את מותג היוקרה המלכותי הבריטי בנטלי בישראל. בשנים שחלפו מאז הספיקה היבואנית למכור כאן סביב ה-120 מכוניות, כאשר מחיר המכירה הממוצע של בנטלי חדשה בישראל עומד כיום על 2.3 מיליון שקל. יחד עם זאת, השפעות המלחמה, מצב הרוח הירוד והבעיות הכלכליות, השפיעו אשתקד על שוק היוקרה שספג פגיעה משמעותית במכירות בישראל, וגם בנטלי הסתפקה ב-2024 ב-7 מסירות בלבד, לעומת 18 בשנת 2023. את שנת 2025 פותחת החברה עם השקת דגמי הקונטיננטל והפליינג ספר החדשים, שעשויים יחד עם הציפיות לסיום המלחמה השנה להחזיר את בנטלי למסלול הצמיחה.

בנטלי קונטיננטל GT החדשה 2025

הדור הרביעי של הקונטיננטל ישווק כמו קודמו בדגמי קופה (GT) וקבריולט (GTC) לבחירה, כאשר קווי העיצוב המסורתיים של הדגם מזכירים את הדגם, אך העיצוב חודש וכולל עיצוב חדש לחזית הרכב, אשר לאחר 20 שנים בהם הוצע הדגם עם צמד פנסים עגולים בכל צד, מעתה תפגשו פנס בודד עם “גבה”, בטכנולוגיית LED ועם עיצוב יוקרתי ושונה מהמקובל. גם חזית הרכב והפגוש עודכנו בחדשים, בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים “22 קלים ובחלקה האחורי של המכונית תפגשו עיצוב חדש הכולל ספוילר המובנה ברכב ואינו נפתח חשמלית כמו בדור היוצא, פנסים בעיצוב חדש בטכנולוגיית LED מתקדמת המדמים לבה הזורמת מהר געש, ואת העיצוב החיצוני סוגרים גם מבחר צבעים חדשים לדגם. בשורה התחתונה, העיצוב הטיגריסי של הדגם נותר נאמן למקור ומצליח להיראות בו זמנית גם מודרני ומפתה.

בנטלי קונטיננטל GT

בנטלי קונטיננטל GT

בתא הנוסעים מציעה המכונית עיצוב חדש המשלב בין טכנולוגיה עדכנית לסממני העיצוב המסורתיים של היצרן, שפע של עור, כרום ושלל דיפונים מחומרים הכי איכותיים בשוק ואווירה ייחודית המאפיינת את דגמי היצרן, לצד רמת אבזור עשירה ביותר ושדרוג מפרט הבטיחות שכולל פחות או יותר את כל מערכות הבטיחות המתקדמות כיום בשוק.

בנטלי קונטיננטל GT

בנטלי קונטיננטל GT

אחד החידושים העיקריים בדור החדש הוא נטישת מנוע ה-V12 הפופולרי של היצרן ומעבר למנוע בנזין V8 המגובה במערכת היברידית פלאג-אין הייבריד המיועדת להפוך את הדגם לידידותי יותר לסביבה כצו השעה, ועל הדרך לספק גם נסיעה חשמלית וחרישה בתוך העיר למשל. יחד עם זאת, יחידת הכח החדשה עדיין יודעת להרעיש ולהשמיע פיצוצים מהאגזוזים בשעת הצורך אם דאגתם במקרה. המנוע החדש, V8 בנפח 4.0 ליטרים, מפיק יחד עם המנוע החשמלי הספק של 782 כ”ס ומומנט מרבי של 102 קג”מ, ומדובר בנתונים טובים יותר משל מנוע ה-V12 היוצא. גם הביצועים השתפרו עם הנעה כפולה המספקת תאוצה ל-100 קמ”ש ב-3.2 שניות (3.4 שניות בקבריולט) ומהירות מרבית של 335 קמ”ש. בחברה מציינים שלמרות תוספת משקל של 200 ק”ג מול הדגם היוצא, הדגם החדש מבטיח חווית נהיגה ספורטיבית, חדה ומהנה יותר מהדור היוצא. הודות לשימוש בסוללה בקיבולת של 25.9 קוט”ש, מבטיח היצרן גם נסיעה חשמלית לטווח של עד 81 ק”מ, אך זמן הטעינה שלה איטי להחריד במפתיע ועומד על 8.5 שעות בטעינה ביתית או לפחות שעתיים -45 דקות בטעינה מהירה. טווח הנסיעה של הדגם אגב, עומד על עד 859 ק”מ לפי נתוני היצרן.

בנטלי קונטיננטל GT

אחרי 20 שנה של צמד פנסים עגולים בכל צד, עוברת הקונטיננטל לפנס בודד עם “גבה” בעיצוב מהמם

הקונטיננטל GT הנחשבת למכונית הנמכרת ביותר של היצרן בארץ, צפויה להמשיך ולהתחרות כאן בדגמי פרארי שונים, אסטון מרטין ומרצדס SL. מחיר הדגם יחל מ-2.587 מיליון שקל לגרסת הקופה והחל מ-2.857 מיליון שקל לגרסת הקבריולט.

בנטלי פליינג ספור החדשה 2025

לצידה של הקונטיננטל GT החדשה, השיק היבואן גם את דגם הפליינג ספור החדש, מכונית הפאר של היצרן שמגיעה לארץ ארבעה חודשים בלבד לאחר שנחשפה בחו”ל. הדגם מחליף את הדור השלישי שמשווק מאז 2019 וגם כעת מבוסס על הפלטפורמה של הקונטיננטל GT, אך מציע כאן לימוזינת פאר עם אופי ספורטיבי במידה מסוימת, שעשויה לקסום גם לנוהג בה ולא רק לנוסע החשוב שיושב במושב האחורי ונהנה מהנוחות והפינוקים שמציע הרכב. גם במקרה הזה, מדובר בשמירה על קווי העיצוב המוכרים של הדגם, אשר זוכים בעיקר לליטוש וחידוש כדי לספק הופעה מודרנית יותר.

בנטלי פליינג ספור החדשה 2025

בנטלי פליינג ספור החדשה 2025

יחד עם בסיס גלגלים של קצת יותר מ-3 מטרים, מציעה המכונית לימוזינת פאר 4 מושבים הכוללת רשימת אבזור ארוכה במיוחד, המגובה גם כאן בחבילת הבטיחות הרחבה ביותר של היצרן. לצד כוונון חשמלי של כמעט כל דבר ברכב, תאורת פנים עשירה, לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה מתקדמת הכוללת גם חבילת בידור אחורית, מערכת שמע יוקרתית ושפע של עור איכותי, כוללת המכונית גם אפליקציית שליטה המאפשרת חניה אוטומטית של הרכב דרך הטלפון.

בנטלי פליינג ספור החדשה 2025

בנטלי פליינג ספור החדשה 2025

המעבר ליחידת הכח ההיברידית החדשה (הזהה לדגם הקונטיננטל), גרמה לשיפור של 19% בהספק לעומת הדגם היוצא, ולמעשה עם 782 כ”ס ו-102 קג”מ, מדובר במכונית הסדאן החזקה ביותר בהיסטוריה של בנטלי. יחד עם הנעה כפולה, מספקת המכונית תאוצה ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות, מהירות מרבית של 285 קמ”ש, נסיעה חשמלית לטווח של עד 76 ק”מ וטווח נסיעה כולל עד 829 ק”מ.

המתחרה העיקרית של בנטלי פליינג ספור היא רולס רויס Ghost אשר אינה משווקת בישראל. בארץ תתחרה המכונית בעיקר במרצדס מאייבאך. מחיר בנטלי פליינג ספור 2025 יחל מ-2.437 מיליון שקל. 

בנטלי פליינג ספור החדשה 2025

בנטלי פליינג ספור החדשה 2025

באורכיד ספורטס קאר היבואנית מדווחים כבר על כמה הזמנות שנפתחו לדגמים החדשים עוד טרם הגעתם לארץ, אשר יסופקו ללקוחות הראשונים החל מהחודש הבא. הערב תערוך היבואנית גם אירוע לקוחות יוקרתי, בו יוצגו המכוניות ל-200 לקוחות פונציאליים שסביר להניח שיתרמו עוד כמה הזמנות לדגמים החדשים. 

The post הטיגריס הבריטי: בנטלי קונטיננטל GT ופליינג ספור החדשים בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.