במקביל להשקה האירופאית שהתקיימה היום באיטליה, משיקה שלמה מוטורס את BYD דולפין סרף בישראל – החשמלית הקטנה, הזולה והחמודה ביותר בהיצע הדגמים של היצרנית הסינית. עם השקת הדגם, מצטרפת היבואנית לראשונה לקטגוריית מכוניות המיני, שרושמת בשנים האחרונות ירידה חדה במכירות בשל הצטמצמות ההיצע ועליית המחירים, וכיום תופסת נתח שוק של כ-4% בלבד ממכירות הרכב החדש בישראל. ב-BYD רואים בדולפין סרף מנוע צמיחה נוסף לפעילות המקומית של המותג, שמיובא לישראל מזה כשנתיים וחצי. בתקופה זו הצליחה החברה לשווק למעלה מ-40,000 כלי רכב בישראל – נתון שהציב אותה כאחד מעשרת מותגי הרכב הנמכרים ביותר בארץ.
כבר סיפור הצלחה עולמי
הדולפין סרף החלה את דרכה בעולם לפני כשנתיים ומאז הפכה לסיפור הצלחה עם 930,000 מסירות עד כה. הדגם משווק בסין תחת השם ״סיגל״, בעוד בדרום אמריקה הוא משווק כ-BYD דולפין מיני ובארץ ובאירופה הוא עונה לשם דולפין סרף, משום שהשם ״מיני״ שייך חוקית כאן למותג ״MINI”. לצד עיצוב חיצוני מרשים בסגנון ספורטיבי שללא ספק יבלוט על הכביש לטובה, פותח הדגם על פלטפורמת ה-״E-Platform 3.0″ הייעודית של היצרן לדגמים חשמליים, הכוללת את סוללת הלהבים של BYD המשולבת ברצפת הרכב ותורמת לקשיחות המבנית לצד התנהגות כביש טובה יותר. גם הממדים גדולים ביחס למקובל בקטגוריה עם מרכב באורך של 3.99 מטרים, רוחב של 1.5 מטר וגובה של 1.59 מטר, אשר יחד עם בסיס גלגלים של 250 ס״מ מבטיחים תא נוסעים מרווח מהמקובל, אך כזה שמתאים לארבעה נוסעים בלבד. גם נפח תא המטען גדול מהמקובל ועומד על 308 ליטר, וצומח עד 1,037 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים, אך גלגל רזרבי נעדר מהמפרט.
תא נוסעים
בתא הנוסעים מציעה המכונית את שפת העיצוב המוכרת של היצרן, המזכירה במידה רבה את דגם הדולפין, עם נאה הכולל לוח מחוונים דיגיטלי ״7 ומסך מולטימדיה ״10.1 מסתובב, הכולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תמיכה בעדכוני תוכנה מרחוק (OTA) ועוד. המושבים ספורטיביים למראה ולרשות הנהג גם קונסולה מרכזית הכוללת ״פסנתר״ מתגים פיזיים, הכולל ידית הילוכים אלקטרונית וגישה מהירה לשלל מערכות חיוניות לנהיגה.
2 גרסאות הנעה בישראל
הדגם ישווק בארץ ב-2 גרסאות הנעה לבחירה: גרסת הכניסה ״בוסט״ כוללת הנעה קדמית ומנוע חשמלי המפיק 88 כ״ס, המאיץ את הרכב ל-100 קמ״ש ב-12.1 שניות בדרך למהירות מרבית של 150 קמ״ש. יחד עם סוללת 43.2 קוט״ש מבטיח היצרן טווח נסיעה עד 322 ק״מ בתקן ה-WLTP, לצד תמיכה בטעינת DC במהירות של 85 קילוואט המאפשרת טעינת 30-80% מהסוללה ב-22 דקות בלבד. הטעינה הביתית הינה בקצב של 11 קילוואט ותומכת בתלת-פאזי. מעליה תוצע גרסת ה-״קומפורט״ הכוללת מנוע חזק יותר המפיק 156 כ״ס המאיץ את הרכב ל-100 קמ״ש ב-9.1 שניות בדרך למהירות מרבית של 150 קמ״ש. טווח הנסיעה כאן מתקצר קלות ל-310 ק״מ לפי נתוני היצרן.
אבזור נדיב
האבזור נדיב כבר מגרסת הכניסה וכולל חישוקי גלגלים קלים ״16, מפתח דיגיטלי NFC המאפשר פתיחת הרכב דרך הסמארטפון, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות חשמלי, מושבי עור מלאכותי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם פונקציית אוורור, בלם יד חשמלי, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, אפליקציית שליטה טלפונית, חיבור V2L ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר ״קומפורט״ כוללת גם תאורה היקפית מלאה מסוג LED, שמשות אחוריות מושחרות, משטח טעינה אלחוטי לנייד ומצלמות 360. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות הנהג ועוד, אך הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.
התרשמות ראשונית: עירונית, נוחה ויעילה
בנהיגת היכרות שערכנו ברומא התרשמנו ממכונית קלה לנהיגה, שקטה ונוחה במיוחד. גרסת ה-156 כ”ס מציעה ביצועים מפתיעים לרכב מיני, עם תגובת גז חדה וזריזות בעיר שאינם תופעה פופולרית בקרב מכוניות המיני. תנוחת הישיבה הגבוהה משפרת את שדה הראייה וההתנהלות העירונית מצוינת, עם מכונית קלה לנהיגה וקומפקטית בממדים, המאפשרת השתחלות זריזה ובטוחה גם ברחובות צפופים ומציאת מקום חנייה באופן קל יותר. על טווח נסיעה במציאות קשה לדבר בנהיגות השקה בחו״ל משום שסגנון הנהיגה איננו משקף את חיי היום יום בארץ, אך בשימוש יומיומי, טווח רשמי של 310–322 ק”מ אמור להספיק בהחלט – במיוחד כשנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעידים על ממוצע של 59 ק”מ ביום בלבד לנהג ישראלי בשנת 2024.
מחירון ואחריות
מחיר BYD דולפין סרף נקבע על 114,990 שקל לגרסת ה-״Boost” ו-123,990 שקל לגרסה ה-“Comfort” ומדובר לטעמנו במחיר מעט גבוה, בהתחשב בכך שדונגפנג בוקס עולה 113,000 שקל וליפמוטור T03 עולה 89,900 שקל. מצד שני, בהתחשב בכך שקיה פיקנטו, מלכת הקטגוריה, עולה כיום כבר 110,000 שקל , מדובר בסה״כ במחיר מקובל לקטגוריה ועם תמורה נאה יותר לכסף לדעתי, בשל הביצועים, השימושיות ונוחות הנסיעה העדיפים המלווים גם בעלויות אחזקה נמוכות משמעותית המאפיינות דגמים חשמליים לצד המוניטין המוכח של היצרן. הדגם יוצע עם אחריות מלאה עד 6 שנים או 150,000 ק״מ לרכב, או עד 8 שנים או 150,000 ק״מ למכלולי ההנעה החשמלית, לצד אחריות לסוללה עד 8 שנים או 200,000 ק״מ. שגרת הטיפולים עומדת על אחת לשנתיים או 30,000 ק״מ והיבואן מעריך שיוכל למכור יותר מ-1,000 מכוניות בשנה. מכוניות ראשונות כבר הגיעו לתצוגה באולמות המכירה, אך מסירות ראשונות יחלו רק במהלך חודש יולי.
The post החל מ-114,990 שקל: BYD דולפין סרף מושקת בישראל במקביל להשקה באירופה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.