דור 3: פולקסווגן טיגואן החדש בישראל

8 שנים לאחר שהוצג הדור השני של פולקסווגן טיגואן, ו-3 שנים לאחר שזכה הדגם למתיחת פנים מקיפה, משיקה צ’מפיון מוטורס היבואנית את הדור השלישי של הטיגואן בישראל, שמבקש להתקרב לעולמות הפרמיום, אך גם סובל מתג מחיר שהתייקר משמעותית, כחלק מגל התייקרויות שעובר שוב שוק הרכב החדש בישראל ובעיקר אלו המונעים בדלק.

הטיגואן החדש פותח על פלטפורמת ה-MQB-EVO החדשה של היצרן, המהווה פלטפורמה מעודכנת של הדור היוצא הכוללת תמיכה ביחידות הנעה היברידיות, ואף משרתת את הדור החדש של סקודה קודיאק שהושק בשבוע החולף בארץ. לצד עיצוב חדש ומודרני יותר לרכב, המהווה התקדמות גדולה מול הדור היוצא, מדובר גם ברכב אווירודינמי משמעותית עם מקדם גרר של 0.28 לעומת 0.33 בדור היוצא, מה שמבטיח יעילות אנרגטית טובה יותר לצד נסיעה שקטה יותר.

תא הנוסעים עושה צעד משמעותי לעבר עולמות הפרימיום, עם עיצוב חדש לחלוטין וסביבת נהג ונוסעים הרבה יותר נעימה ומתקדמת, הכוללת עיצוב נקי יותר, עם מסך מולטימדיה “12.9 כסטנדרט השולט על מגוון מערכות הרכב, לוח שעונים דיגיטלי מלא “10.25, מעבר של ידית ההילוכים האלקטרונית אל מאחורי ההגה, במהלך שמפנה יותר שטח לתאי אחסון בקונסולה המרכזית, וכן שדרוג ניכר של איכות החומרים וההרכבה, המלווים גם בתאורת אווירה מתקדמת. הממדים החיצוניים כמעט ולא השתנו למעט תוספת של 3 ס”מ באורך המכונית, המשפיעה בעיקר על תא מטען גדול יותר בנפח 652 ליטר.

הדגם ישווק ב-3 רמות גימור לבחירה:LIFE הבסיסית הכוללת את לוח השעונים הדיגיטלי , מולטימדיה “12.9 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים דיגיטלית עם 3 אזורים ופתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום מושבים קדמיים, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, תצוגת נתונים על השמשה הקדמית, משטח טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה פנימית, חישוקי “18, שמשות אחוריות מושחרות ותאורת מטריקס LED בחזית.

רמת הגימור הגבוהה יותר R-Line כוללת בנוסף: גג זכוכית פנורמי חשמלי, מערכת שמע משודרגת Harman Kardon, מערכת מתלים אדפטיביים, וו גרירה מתקפל, חישוקי “19, קו עיצוב חיצוני ופנימי R-Line עם תאורת אווירה מורחבת ועוד. רמת הגימור השלישית: R-Line + כוללת גם חישוקי “20, מסך מולטימדיה “15, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם פונקציית עיסוי, אוורור וחימום וריפודי עור למושבים.

הדגם ישווק בשלב הראשון עם מנוע הטורבו 1.5 ליטר המוכר, אשר זוכה לראשונה לתמיכה היברידית קלה. הספק המנוע עומד על 150 כ”ס ו-25.5 קג”מ, והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים. התאוצה ל-100 קמ”ש עומדת על 9.1 שניות, המהירות המרבית על 201 קמ”ש וצריכת הדלק על 14.9 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

הטיגואן החדש מציע עליית מדרגה בכל הנוגע לבטיחות בהשוואה לדור היוצא עם מגוון מערכות עזר מתקדמות להגנה אקטיבית ופסיבית כסטנדרט, בכל רמות הגימור, הכוללים בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת Travel Assist, בלימה אוטומטית בחירום עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, שמירה אקטיבית על נתיב, זיהוי רכב בשטח מת, זיהוי תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום אוטומטית בנסיעה לאחור (זיהוי אובייקט או תנועה חוצה) מערכת לניטור עייפות והיסח דעת נהג, מערכת אקטיבית לסיוע בחניה, זיהוי תמרורים, 9 כריות אוויר ועוד. 

המחירים ממשיכים להתייקר ויחלו מ-217,900 שקל לגרסת הכניסה, כ-254,900 שקל לרמת הגימור האמצעית ועד 264,900 שקל לרמת הגימור הבכירה.

The post דור 3: פולקסווגן טיגואן החדש בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.